Opnemen in 16:9 i.p.v. 4:3

JJJJJJJJJJJ schreef op 29.12.2020 om 12:35 uur

Hallo,

Ik gebruik Magix Video easy Rescue Your Videotapes! - Version 6.0.2.31 (UDP3)

Als ik de VHS banden rechtstreeks van de videospeler op de TV afspeel, dan wordt het beeld automatisch gevuld/uitgerekt. Is het ook mogelijk om in Magix het bronbestand in 16:9 op te nemen in plaats van 4:3.

Ik weet dat er effecten zijn PAL > 16:9, maar dit voegt alleen maar zwarte balken aan de boven en onderkant toe. Dit is niet wat ik wil. Ik wil in Magix opnemen zoals ik het ook op mijn TV zie.

Benieuwd of dit mogelijk is.

Reacties

mi-bo schreef op 29.12.2020 om 13:00 uur

@JJJJJJJJJJJ

Beste JJJJJJJJJJ,

Analoge beelden worden via RUV gedigitaliseerd en dat is dan 4:3 ( 720:576 ) en geen 16: 9.

Sc6

M.vr.gr

Michael

JJJJJJJJJJJ schreef op 29.12.2020 om 14:10 uur

Simpelweg niet mogelijk (met de huidige instellingen van het programma dus)

mi-bo schreef op 29.12.2020 om 14:40 uur

@JJJJJJJJJJJ

Beste jjjjjjjjjj.

Dit is een correct antwoord van Uw kant.

Een rustige jaarwisseling en een gezond 2021 voor U en Uw dierbare.

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 29.12.2020 om 15:48 uur

@JJJJJJJJJJJ

Hallo JJJJJJJJJJ

Wat ik nu beschrijf, heb ik zelf niet kunnen uitproberen, omdat ik geen opnames van uw VHS banden heb.

  • zet u filmfragment op de tijdlijn
  • ga met de muis op het fragment staan en klik op de rechtermuisknop
  • kies Objecteigenschappen (sneltoetsen Ctrl+E)
  • Klik op beeldverhouding en zet deze is op 16:9

Laat mij weten wat het resultaat hiervan is.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2020, 15:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JJJJJJJJJJJ schreef op 09.01.2021 om 13:22 uur

@Bol

Bedankt voor uw suggestie. Deze instelling had ik nog niet gevonden. Helaas geeft dit niet het gewenste effect. Als ik 16:9 selecteer, dan wordt de 4:3 verder vervormd naar 16:9 (dus beeld wordt eigenlijk nog kleiner).

Eigenlijk mist de optie om Resolution aan te passen (boven Aspect Ratio).. want dat is het bron resolutie.. die lijkt niet aanpasbaar te zijn. Ik wil dat Magix in een andere resolutie opneemt dan 720x576

Als u weet waar die instelling verstopt zit dan word ik erg blij :) voor alsnog ontzettend bedankt voor de moeite

Bise schreef op 09.01.2021 om 14:15 uur

beste jjjjjjjjjjj,

Op de meeste TV,s kan je beeldinstellingen vinden. Wrs staat bij u de instelling automatisch uitvullen o.i.d.

Succes,

Cees

JJJJJJJJJJJ schreef op 16.02.2021 om 12:19 uur

@Bise - De tv instelling is volgens mij 16:9, dus het beeld wordt automatisch uitgevuld. Het liefst wil ik dat Magix opneemt in 16:9, maar dat kan dus niet.