opname extern apparatuur

AC-vandeWater schreef op 29.09.2021 om 15:14 uur

Ik heb mijn recorder met firewire aangesloten op de pc, bij opname in Magix krijg ik de melding niet verbonden met gekozen apparatuur. Op de pc staat bij instellingen privacy camera aan

Het signaal op de firewire kabel is correct. Poort op PC is ook goed want als ik daarop een videocamera aansluit heb ik wel beeld.

Vraag/ Wat moet ik doen om mijn recorder met Firewire aansluiting toch op Magix te lten werken zodat ik al mijn videobanden kan overzetten?

Reacties

mi-bo schreef op 29.09.2021 om 16:14 uur

@AC-vandeWater

Beste AC.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum..

U heeft een analoge videorecorder, dan kunt U geen aansluiting maken via fire-wire, maar wel met een usb omzetten .

U schrijft wel beeld met videocamera dat klopt dit zijn dv bandjes en werkt via fire-wire.

De oplossing is een usb omzetter kopen die aangesloten wordt tussen analoge videorecorder en de Pc via usb.

 

Sc6

 

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

AC-vandeWater schreef op 29.09.2021 om 16:35 uur

Dank je Michael voor je snelle reactie.

Voorheen met mijn vorige computer werkte het wel. Ik moet zeggen dat tussen mijn recorder en pc een ADVC-55 zit. Dat is om analoog om te zetten in firewire.

Toch heb ik de oplossing kunnen vinden. Bij het Privacy werd Magix niet aangegeven, door bureau app aan de vinken kan ik instellen dat Magix ook toegnag mag hebben. Nu doet alles weer zoals op mijn vorige PC.

mi-bo schreef op 29.09.2021 om 16:46 uur

@AC-vandeWater

Beste AC.

Dit is een positief bericht, dat U zelf het probleem heeft op kunnen lossen,

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael