Opmaken van een menu

Openluchtspel schreef op 11.11.2012 om 15:26 uur

Beste medegebruikers.

Ik heb een vraag wat betreft het maken van een menu voor het branden van een film.

Ik gebruik VDL 2013 Plus.

Nu heb ik vorige week voor mijn werk een update training gevolgd voor het 3d tekenpakket dat ik dagelijks gebruik. Nu zijn er telkens bij een nieuwe release meerdere veranderingen en deze worden dan uit gelegd in een .wmv bestand. Dit keer waren er 70 van deze bestandjes gemaakt. Ze waren dusdanig groot dat VDL deze over 4 dvd's verdelen moest. Nu heb ik voor het branden een menu aangemaakt zodat ik desbetreffend bestand wat ik op dat moment nodig heb zo kan opzoeken. Nu komt dan eigenlijk mijn vraag:

Heb nu automatisch voor elk bestand een marker laten zetten. Bij het maken van het menu komen deze bestanden dan ook inderdaad mooi in het menu te staan. Op het moment dat ik een willekeurig bestand ga bekijken en deze is afgelopen springt VDL niet terug naar het hoofdmenu maar gaat door met het volgende bestand. Ik wil graag dat wanneer een fragment gespeeld is het hoofdmenu weer in beeld kom zodat ik wat anders kan kiezen.

Kan iemand me vertellen of dit zo wie zo mogelijk is en zoja hoe ik dan te werk moet gaan. Dit is voor mij het enigste onderdeel wat ik momenteel niet kan vinden (lees aanmaken) . Ik zou het wel graag zo willen hebben (kunnen)
Dus als er iemand hier meer van weet hoor ik dit graag.

Groet  Dinant

Reacties

RiViS schreef op 11.11.2012 om 16:55 uur

Hallo Dinant,

Helaas is dat alleen op filmniveau mogelijk, niet op Hoofdstuk niveau. Jij hebt met het aanbrengen van de markers de film in (70) hoofdstukken verdeeld.

Om je wens te bereiken zou je dus het project in 70 films moeten verdelen, dus ieder .wmv als nieuwe film invoeren, een hele klus... Maar dan kun je wel kiezen wat er na het afspelen van elke film moet gebeuren.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 12.11.2012 om 10:33 uur

ter aanvulling op RiViS.
U bent aangekomen bij branden, klik op icoon in preview, er gaat een venster open, klik hier aan eigenschappen.
Actie aan film einde, Spring naar hoofdstuk menu, en dan is Uw vraag beantwoord,
Succes met het mooie MAGIX product