Oplaadprobleem en methodiek in Xara of Magix

loek1 schreef op 02.10.2021 om 11:55 uur

 

Oplaadprobleem bij Magix en Xara.

Ik werk in Windows 10 met MAGIX premium 11 webdesigner .

Mijn website is: www.paulettesnijders.eu.

Dat is ook de engelse versie die ik heb gelinkt via het engelse vlaggetje op mijn website www.paulettesnijders.nl.

Het domein paulettesnijders.eu is in Xara geregistreerd.

Mijn inlognaam bij Xara en Magix is: info@xxxxxxx

Bij het uploaden in FTP bij Magix zijn de door mij ingevoerde gegevens:

FTP-hostadres: sftp.xxxxxxxxx

FTP-gebruikersnaam: info@xxxxxxxx

Websitenaam: www.paulettesnijders.eu

Bij publiceren via de magix site: krijg ik FTP fout time-out.

Bij publiceren via controlcenter xara online krijg ik het ook niet klaar. Ik kreeg bv een foutmelding fout407. Daarnaast weet ik niet hoe je dit moet doen in dit xara controlcenter. ik heb maar wat vermogens.

Gaarne een puntsgewijze werkwijze hoe ik dit moet doen. Ben 80 jaar dus geen computer bedreven man.

Met vriendelijke groet

Loek Snijders

Nederland

 

http://www.paulettesnijders.nl

http://www.paulettesnijders.com

http://www.paulettesnijders.eu

Met vriendelijke groet

Loek Snijders

Beste Loek i.v.m MAGIX privacy regelementen, privé gegevens verwijderd

 

Reacties

mi-bo schreef op 02.10.2021 om 12:17 uur

@loek1

Beste Loek.

Uw Website http://www.paulettesnijders.eu werkt niet,

vermoedelijk niet via eerste pagina index gepubliceerd

vandaar storing

en moet ook eerst opgeslagen worden in een map ( eu) importeren, en dan publiceren )

De com en nl versie werkt wel ( Duits & Nederlands)

heeft U verwijzing van .eu wel op de zelfde manier gedaan als Nl + com, misschien zit daar het probleem, dit kunt U zelf het beste bekijken

Web site ziet er zeer verzorgt uit met zeer veel info

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

loek1 schreef op 02.10.2021 om 14:05 uur

Dank je wel. Ik kreeg nieuwe moed bij je antwoord. Ik heb eerst via magix het uploaden geprobeerd maar dat lukte niet onder ftp. Daarna via xara-online geprobeerd met drag en drop. Ik wist echt niet hoe dat werkte en heo dat op het net kwam maar uiteindelijk staat hij, mijn engelse website, na drie dagen proberen weer op het net. Merci Michael nog dan voor je compliment en je gezondheidswens.

Loek1

 

mi-bo schreef op 02.10.2021 om 14:22 uur

@loek1

Beste Loek.

Dankje voor Uw Feedback.

Als U naar .eu gaat dan heeft U daar een website van gemaakt die via een wachtwoord moeten worden geopend,dat zal niet de bedoeling zijn..

de website in het Duits ((.eu) moet een verwijzing worden naar Duitse vlag. Dit moet U op de zelfde manier doen zoals bij.com.verwijzing naar .

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

 

loek1 schreef op 02.10.2021 om 14:30 uur

@mi-bo

Beste Michael dat klopt inderdaad. Dat wachtwoord is ook niet de bedoeling. Ik ben aan het proberen te achterhalen hoe ik dit moet verwijderen maar dat is me nog niet gelukt. kun je me de methode hiervoor aub puntsgewijs aangeven. Vr. gr. Loek1

loek1 schreef op 02.10.2021 om 14:37 uur

@mi-bo

De link op de vlag van de duitse website (www.paulettesnijders.com) werkt bij mij nog goed dat is mijns inziens nog OK. Ik had wel graag in Magix het domein ( www.paulettesnijders.de) willen kopen maar dat stond er bij hun niet bij. Ik krijg ook weinig hits uit duitsland. Ik denk dat dat ook ligt aan het feit dat ik geen .de heb.

mi-bo schreef op 02.10.2021 om 14:47 uur

 

 

@loek1

Beste Loek,.

Dank voor Uw Feedback.

sorry een foutje van mijn kant.

​​​​​​tcom.is in het Duits, eu zou onder de Engelse vlag moete worden geactiveerd

De Engelse vlag,zal in de website via webeigenschappen gelinkt moeten worden naar de map waar in alles in het Engels staat en dan is het wel goed.

Wilt u toch 3 aparte mappen, in het Nederlands, in het Engels, in het Duits.

En op de manier zoals het omvatten en gepubliceerd onder de Duitse vlag,zal het ook onder de Engelse vlag moeten worden gedaan..

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m verbetering,

sorry een foutje van mijn kant.Engels en Duits door elkaar gehaald antwoord staat nu goed

Bol schreef op 02.10.2021 om 14:54 uur

@loek1

Hallo Loek,

Even een interruptie van mijn kant. Als ik op http://www.paulettesnijders.com/ en dan op de Duitse vlag klikt, dan is deze in de Duitse Taal.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2021, 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

loek1 schreef op 02.10.2021 om 14:59 uur

@Bol

Dank Rob,

klopt wat je zegt. Dat de link zo reageert is ook de bedoeling.

loek1 schreef op 02.10.2021 om 15:07 uur

@mi-bo

Hoi Michael. Blijft alleen mijn probleem hoe krijg ik het wachtwoord weg na dat men op de Engelse vlag klikt. Na het klikken op de vlag verschijnt inderdaad de vraag voor het wachtwoord en dat is niet de bedoeling. Ik moet dat ergens hebben ingebracht maar ik weet bij God niet waar.

Graag uitleg puntje voor puntje want ik ben geen software deskundige.

Loek1

 

mi-bo schreef op 02.10.2021 om 15:58 uur

@loek1

Beste Loek.

Via MWD 11 PREM mogelijkheid:

ga naar bestand,publiceren

Ga naar publicatie,

Heeft U XARA HOSTING, instellingen, gaat een scherm open, instellingen voor het publiceren van XARA Hosting, dan wachtwoord beveiling, gaat een scherm open, XARA HOSTING, wachtwoord beveilinging, optie wissen(dan woord het weer vrij gegeven.

Ga naar publicatie:

Heeft U MAGIX OlineWorld, dan naar instellingen gaan,gaat scherm open , MAGIX ONLINE WORLD publicatie-instellingen, wachtwoord beveiliging, gaat een scherm open,wie mag toegang hebben tot"WebFTP"Daar zal alleen privé zijn aangevinkt, aangevinkt U weer op openbaar, opslaan zal het weer te zien zijn.

Hopend dat hrt een beetje duidelijk is.

.Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

loek1 schreef op 04.10.2021 om 13:50 uur

Beste Michael,

Indien ik via Xara hosting werk zijn er 2 inlogmogelijkheden nl: Paulettesnijders.eu ofwel afew44.xara.hosting. Indien ik bij de laatste inlog kom ik inderdaad via uw instructies op de pagina waar ik de optie wissen aantref. dat doe ik ook. als ik daarna in mijn website programma op publiceren druk krijg ik weer een foutmelding over initialisation.

Ik ben al bijna 3 dagen lang aan het proberen om mijn Engelse website te publiceren maar ik begin de moed te verliezen en wil de link met de Engelse vlag verwijderen van mijn websites www.paulettesnijders.nl en www.paulettesnijders.com. op mijn Magix account waar ik geen problemen mee heb. De engelse versie heeft er eerder altijd keurig op het internet opgestaan maar sinds ik op die website de tekst heb veranderd over het weer open gaan van de galerie na deze coronatijd krijg ik hem niet meer geuploaded. De centjes voor mijn domein www.paulettesnijders.eu op mijn Xara account worden overigens voor weer een jaar extra op de 8e af geschreven. Svp advies.

loek1

 

mi-bo schreef op 04.10.2021 om 14:29 uur

@loek1

Beste Loek.

Dank voor Uw Feedback.

U schrijft over 2 hosting's, MAGIX & XARA.

Als U de .nl onder MAGIX heeft gepubliceerd zal .eu en .com ook gepubliceerd moeten worden onder MAGIX

Dit "afew44.xara.hosting" is een free xara Hosting, en niet verbonden aan een domeinnaam.

Als U de Engelse versie publiceer, en dan via de vlag via webeigenschappen verwijs, dan moet het wel gaan.

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

loek1 schreef op 04.10.2021 om 15:17 uur

@mi-bo

Voor alle duidelijkheid:

Mijn domeinnamen paulettesnijders.nl en paulettesnijders.com zijn bij magix geregistreerd. Mijn domeinnaam paulettesnijders.eu is geregistreerd bij Xara. Dat had ik liever niet gehad maar ik kreeg bij mijn domein aanvrage die Xara mogelijkheid voor de kiezen.

Als ik nu dus bij mijn ftp toewijzing bij Magix kijk staan daar alleen de .nl en de .com mogelijkheden. Ik kan dus de .eu niet via mijn Magix FTP publiceren. Dat heb ik wel geprobeerd door mijn engelse website gegevens toch onder de magix ftp te plakken via hosting free van magix maar dat werkte niet. Ik denk dus dat ik daar vanaf moet blijven en via Xara moet blijven proberen.

Als ik nu via de FTP server sftp.xara-online de website http://www.paulettesnijders.eu publiceer dan krijg time out reached. Dat schijnt dus ook niet goed te zijn.

mi-bo schreef op 04.10.2021 om 15:43 uur

@loek1

 

Beste Loek.

 

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

 

Via infoservice@magix.net is de mogelijkheid om te vragen of zij ook .eu kunnen koppelen naar MAGIX dan is het probleem opgelost.

Maar net zoals U aangeeft ,de Engelse versie publiceren via "afew44.xara.hosting" dan linken naar de Engelse vlag moet mogelijk zijn.

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

 

mi-bo schreef op 04.10.2021 om 16:02 uur

@loek1

Beste Loek.

Een toevoeging nu toch alles naar XARA gaat alleen de oudere gebruikers hebben mog MAGIX.

Via infoservice@magix.net kunt U dan het beste .nl en .eu over laten zetten naar XARA dan staan ze alle 3 onder de zelfde account.

Dit heb ik enkele maanden geleden ook een MAGIX gebruiker geadviseerd en dat was gelukt.

Sc6

M.vr.gr

Michael

loek1 schreef op 04.10.2021 om 16:24 uur

@mi-bo

Ik heb me conform je advies nu aangemeld bij infoservice@magix.net.

Ben benieuwd. We geven nog niet op maar het is wel kantje boord hoor.

vr.groet en tot nu toe dank voor je tijd besteed aan de hulp

Loek1.

Bol schreef op 04.10.2021 om 18:28 uur

@loek1

Hallo Loek,

Mijn kennis ten aanzien van website bouwen en het registreren daarvan is nihil, maar als ik nu naar uw site ga: http://www.paulettesnijders.eu/ dan moet ik weer een wachtwoord invoeren. Is dit niet te wijzigen, zodat er hiervoor geen wachtwoord nodig is?

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.10.2021, 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

loek1 schreef op 05.10.2021 om 12:28 uur

Dag Bob.

Daar wilde ik net weer naar gaan kijken. De website http://www.paulettesnijders.eu staat er weer op. Na invulling van het wachtwoord doet de site het. Dus nu nog zien uit te vinden waar ik ooit dat wachtwoord heb ingevoerd zodat ik het weer eruit kan halen.

Bol schreef op 05.10.2021 om 12:50 uur

@loek1

Hallo Loek,

Helaas, kan ik u hiervoor geen goed advies ingeven. Maar misschien, dat er andere forumleden die dat wel weten.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

loek1 schreef op 05.10.2021 om 13:29 uur

In het pdf handboek staat iets onder wachtwoord beveiliging. Ik heb hier wissen ingevoerd. Hoe ik de website  http://www.paulettesnijders.eu er weer op heb gekregen weet ik niet meer omdat er weer fouten op kwamen zoals time out, initialisation error of zoiets. Maar toen ik mijn website weer een op het net opstartte bleek hij er te staan en ook nog zonder wachtwoord. He, he en dat na 5 dagen proberen om dat ding te uploaden. Waarom maken ze niet iets voor dummies? Dank voor je medeleven. Loek1

mi-bo schreef op 05.10.2021 om 13:35 uur

@loek1

Beste Loek.

Vermoedelijk is het niet mogelijk om een Website die geregistreerd staat onder XARA, die onder te brengen is onder MAGIX.

Want als U een Engelse versie heeft gemaakt dan onder XARA staat, zal(het volgens)niet mogelijk zijn als U op de Engelse vlag klikt en dan webeigendchappen dan daar http://www.paulettesnijders.eu

In voeren toepassen en activeren. Misschien lukt het wel

Wat nu onder .nl staat is ook tezien onder .eu en dat is niet de bedoeling, even een reactie afwachten wat infoservice@magix.net kan betekenen voor U

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 05.10.2021 om 14:50 uur

@loek1

Hallo Loek,

Van harte proficiat, dat het u na vijf dagen uiteindelijk toch nog gelukt is om uw Engelse website http://www.paulettesnijders.eu/ weer in de lucht te krijgen. Hoe u het ook gedaan hebt, is op dit moment niet meer zo relevant. Maar misschien, dat Magix Support u achteraf nog kan vertellen wat u eventueel verkeerd zou hebben gedaan.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.10.2021, 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.10.2021 om 16:47 uur

@loek1

Beste Loek

Ik zie dat het toch gelukt is, hele goede zaken met zeer uitgebreide informatieve Website, en goede zaken,

blijf gezond

M.vr.gr

Michael

loek1 schreef op 06.10.2021 om 12:49 uur

@Voormalige gebruikermi-bo

ja nog dank voor alle bijstand. Maar met prutsen en geduld schijn je ook een end te kunnen komen.😅