Reacties

Guy-VanGeystelen schreef op 29.08.2024 om 08:43 uur

Het betreft meer bepaald de dvd's gemaakt in de jaren 2003-2004-2005 en 2006. Starten niet (meer) op.

Bol schreef op 29.08.2024 om 12:52 uur

@Guy-VanGeystelen

Hallo Guy,

Persoonlijk weet ik niet wat er onder .xpvt en .exi  bestanden wordt verstaan. Maar u kunt voor zover mijn kennis reikt, niet gebruiken in samenwerking met Photostory. MPH projectbestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen, maar bevatten geen fysieke bestanden.

....Het betreft meer bepaald de dvd's gemaakt in de jaren 2003-2004-2005 en 2006. Starten niet (meer) op....

Zelf heb ik het verleden ook DVD's / CD's gehad die niet meer opstarten. Dit kan komen doordat deze:

  • zwaar vervuild zijn geraakt - schoonmaken van de oppervlakte is dan de remedie
  • de oppervlakte kan beschadigd zijn - hier is weinig tot niets tegen te doen
  • Er kan schijfrot zijn opgetreden - Schijfrot is de neiging van cd's, dvd's of andere optische schijven om onleesbaar te worden als gevolg van chemische verslechtering. De oorzaken zijn onder meer oxidatie van de reflecterende laag, reacties met verontreinigingen, schade door ultraviolet licht en onthechting van de lijm die wordt gebruikt om de lagen van de schijf aan elkaar te hechten.

Zelf brand ik mijn MPH projecten nooit rechtstreeks op een DVD maar eerst als een ISO bestand.

Zie: DVD branden zonder verspilling van DVD's (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Guy-VanGeystelen schreef op 30.08.2024 om 08:48 uur

Beste,

Heb gezien dat speler de disks aangeeft als 'cd', zal als test 1tje kopiëren naar een dvd-schijf en het resultaat alsdan bekijken. Houd je op de hoogte.

Bol schreef op 30.08.2024 om 13:10 uur

@Guy-VanGeystelen

Hallo Guy,

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen zijn de desbetreffende "dvd's" uit de jaren 2003 | 2004 | 2005 | 2006 gebrand op "cd's" . Deze moet u dan gewoon kunnen inlezen. Leg eens een CD in de disklade van uw PC / Laptop. Kunt deze nu wel inlezen met de Windowsverkenner?

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.08.2024, 16:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Guy-VanGeystelen schreef op 31.08.2024 om 06:48 uur

Hey Rob,

Is idd leesbaar - fotobestanden ook te zien in de sub-map

Bol schreef op 31.08.2024 om 13:06 uur

@Guy-VanGeystelen

Hallo Guy,

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen zijn uw Video-cd van vroeger nog te lezen, alleen u kunt deze niet meer afspelen in de DVD spelers van tegenwoordig. Zie hiervoor handleiding van uw DVD speler voor meer informatie. Lees ook eens deze link: Video-cd - Wikipedia

Zelf heb ik een VCD uit 2005 opgezocht. Als u de map MPEGAV opent, dan staan daar AVSEQ0x.DAT bestanden die ik via een Media Player kan afspelen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.08.2024 om 13:37 uur

@Guy-VanGeystelen

Hallo Guy,

Met zeer veel geduld heb ik het AVSEQx.DAT bestand van mijn CD gekopieerd naar de computer in de map Video 2005. Daarna heb ik de extensie .DAT gewijzigd in .mpg.

Ik heb Photostory en / of Video Deluxe opgestart en het bestand AVSEQ2.mpg op de tijdlijn kunnen zetten, bewerken, branden of exporteren.

Succes,

Rob (forum moderator)

Gewijzigd op: 31-08-2024 om:15:05 uur i.v.m. toevoeging filmpjes

Laatst gewijzigd door Bol op 31.08.2024, 15:04, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.08.2024 om 16:00 uur

@Guy-VanGeystelen

Hallo Guy,

Met AnyBurn kunt u de schijfoppervlakte testen op fouten.

  • Leg de DVD of CD in Diskstation van de computer
  • Start Anyburn op
  • klik op Schijfoppervlaktetest

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Guy-VanGeystelen schreef op 01.09.2024 om 10:33 uur

Beste Rob,

Is reeds gelukt met 1 dus andere zullen ook wel lukken. Voordeel bij deze recup is wel dat het enkel de weerhouden reisfoto's zijn en dan nog in de juiste volgorde.

Hartelijk dank voor je hulp bij deze en veel succes verder met de Magix-prog.

Guy

Bol schreef op 01.09.2024 om 11:33 uur

@Guy-VanGeystelen

Hallo Guy,

Het doet mij deugd op te lezen / vernemen, dat het u gelukt is.

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Mocht u toch nog vragen hebben laat het mij weten.

Succes met opnieuw samenstellen van uw slideshows.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.09.2024, 12:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-