opgeslagen nieuw project in Fotostory 2015 niet meer op te starten

m-dijkshoorn schreef op 28.01.2018 om 10:49 uur

Ik gebruik windows 10. MSI laptop van 2016. Zojuist een uitgebreid project opgeslagen maar wordt nu niet meer opgestart. In programma wordt titel wel benoemd maar start niet op. Zodra ik klik op het bestand via verkenner wordt Fotostory opgestart maar laad het niet het project.

valt een project nog te herstellen?

alvast bedankt voor een eventuele reactie.

Reacties

Bol schreef op 28.01.2018 om 11:19 uur

Beste M,

Hiervandaan kan ik het niet goed beoordelen, wat uw probleem precies kan zijn. Wat u zou kunnen proberen is het volgende:

  • start Fotostory 2015 op
  • ga naar: bestand / laatst geopende projecten / ...........

Of

  • start Fotostory 2015 op
  • ga naar: bestand / automatisch opgeslagen projecten openen (snel toetsen Alt+O)

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 28.01.2018, 11:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

m-dijkshoorn schreef op 28.01.2018 om 17:22 uur

Beste Bol,

Bedankt voor je reactie en oplossing!

Via bestand / laatst geopende projecten is het gelukt. Ik mis alleen de intro maar is weer te herstellen. Ik ervaar regelmatig problemen met intro's.

Nogmaals bedankt!

mvg

Marcel

Bol schreef op 28.01.2018 om 17:37 uur

Hallo Marcel,

Het doet mij een genoegen om te lezen, dat uw probleem is opgelost.

Op de opmerking: " Ik ervaar regelmatig problemen met intro's". Kunt u daar iets specifieker over zijn, misschien dat ik hiervoor misschien ook een oplossing heb.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

m-dijkshoorn schreef op 29.01.2018 om 17:16 uur

Hallo Bol,

Zodra ik eerst een keuze heb gemaakt mbt een Intro wat ik moet samenvoegen met in dit geval door mij gekozen zwarte jpeg afbeelding en daarna een 'subtitle' via verkenner Titles/Subtitle heb geselecteerd (geeft een leuk 2e bewegend effect) ondervind ik vreemde acties van Fotostory. De ene keer laat het de Intro na de 'Subtitle' zien de andere keer daarvóór maar kan ik niet de 'Subtitle' meer zien. Zodra ik de 'Subtitle' verplaats na de intro gaat het goed...maar dan mis ik net dat 2e effect tijdens de Intro.

Tevens ondervind ik ook regelmatig audio problemen van toegevoegde eigen filmpjes. Ik switch regelmatig van Storyboardmodus naar tijdlijnmodus. Toegevoegde slideshowmuziek/mp3 wordt altijd wel goed afgespeeld maar het geluid van eigen film wordt soms ineens verstoord en hoor je 'morse' geluiden. Zodra ik naar het begin ga van het project en weer terug naar het filmpje ergens in de tijdlijn hoor ik weer het originele geluid erbij.

Ik ben graag creatief bezig en tracht er altijd wel iets bijzonders van te maken. De laptop heeft een krachtige processor en heeft 16GB RAM geheugen. Dacht dat wel nodig was om een beetje te stoeien met leuke foto/film presentaties.

Ik ben voor de rest tevreden en zeker met u die mij net even wat extra info kan geven om het nog leuker te maken ;)

Wederom enorm bedankt.

Mvg

Marcel

 

Bol schreef op 30.01.2018 om 12:58 uur

Hallo Marcel,

Ik hou wel van creatieve mensen.

Intro / outro

Zelf doe ik het zo:

  • ik begin met een zwarte.jpg afbeelding.
  • Ik maak hierop titels en subtitels en met eventueel een afbeelding
  • daarna exporteer ik het als een Magix bestand (MXV)
  • Ik krijg dan één bestand en deze zet ik dan op de tijdlijn
  • nu voeg ik een intro of een outro toe en delete de intro/outro tekst.

Audio probleem

Het probleem dat u ondervindt met het geluid (morse geluiden) kan ik helaas niet reproduceren.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 30.01.2018, 13:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

m-dijkshoorn schreef op 30.01.2018 om 16:14 uur

Hallo Bol,

Creatief idee!

Dank u voor de tip.

Mvg

Marcel

Bol schreef op 30.01.2018 om 21:23 uur

Hallo Marcel,

Ik wens je heel veel succes met het experimenteren met de in- en outro's

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 30.01.2018, 21:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-