Onstabiele software na de upgrade 2022

wouter-jordaan schreef op 20.09.2021 om 17:38 uur

Sinds enkele weken heb ik een upgrade geinstalleerd,en sindsdien werkt de software niet meer zo als het hoort.

Knippen en plakken in Video's gaat heel storend,de titels kan ik niet meer verschuiven van links naar rechts en andersom,en ook niet van beneden naar boven en andersom,het programma loopt ook regelmatig vast,ik moet dan even wachten voor ik verder kan.Dit alles na de Upgrade,hiervoor liep alles perfect

Het gaat dus om de software Video De Luxe 2021 Plus,ik gebruik windows 10,7e generatie intel core i5,8Gb ddr geheugen,intel HD graphics

Reacties

mi-bo schreef op 20.09.2021 om 17:44 uur

@wouter-jordaan

Beste Wouter.

Het programma MVDL 2022 heeft een andere opbouw . dan MVDL 2021.

Het probleem zou wel eens de grafische (video)kaart(geheugen)zijn.

Heeft U al gekeken of de grafische kaart up to date is.

Kijk eens naar deze Promo van Benno

http://mi-bo.magix.net/album/#galery-3316185-7518838

Dit is wel van MVPX13 maar veel mogelijkheden zitten ook in MVDL 2022

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

wouter-jordaan schreef op 20.09.2021 om 17:50 uur

Is het geheugen niet voldoende,hoe kom ik er achter of de grafische kaart up to date is,de pc is drie jaar oud,Acer XC-780

wouter-jordaan schreef op 20.09.2021 om 17:53 uur

Kan ik nier verder gaan zonder die upgrade?

mi-bo schreef op 20.09.2021 om 18:18 uur

@wouter-jordaan

 

Beste Wouter.

 

Heeft U geen icoontje op bureaublad staan van grafische kaart, via dat kunt U kijken of de Acer up to date is.

Sc6

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 20.09.2021 om 18:29 uur

@wouter-jordaan

Beste Wouter.

Een optie.

Als MVDL 2022 is op gestart.

TotsY toets in.dan apparaatoptie, dan hardwareversnelling, hier zal vermoedelijk de grafische kaart staan veranderd de 3 opties eens naar CPU.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.09.2021 om 18:43 uur

@wouter-jordaan

Hallo Wouter,

Zie deze link: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022--1282487/

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.09.2021, 18:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.09.2021 om 19:02 uur

@wouter-jordaan

Hallo Wouter,

Hier een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Ik heb even gekeken naar uw PC configuratie Acer XC-780 en zie dat uw Videokaart Intel HD Graphics 630 is. U kunt dan het beste alle de drie videomodus bij Hardwareversnelling op Intel HD Graphics 630 te zetten.

Ik zie, dat uw PC nog is uitgerust met 1TB HDD 7200rpm en uw Intel i5-7400 met een Intel HD Graphics 630 en niet zoals bij mij de UHD Graphics 630.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 20.09.2021, 19:12, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.09.2021 om 21:08 uur

@wouter-jordaan

Beste Wouter.

Als klopt wat hierboven omschreven staat, heeft U nog een 7400 toeren schijf in de Acer zitten,dat kan ook de omschreven problemen veroorzaken.

Als daar bv een ssd schijf in gezet wordt zal het wel gaan video monteren.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 21.09.2021 om 00:00 uur

@wouter-jordaan

Hallo Wouter,

Om te beginnen, een PC / Laptop heeft een economische levensduur van ca. 3 à 4 jaar. Natuurlijk, kunt deze (laten) upgraden. Of dit ook kan, zou u na kunnen vragen bij uw PC leverancier. Om de standaard specificatie van u PC te kunnen bekijken, klik op: Aspire XC.

Om met VDL 2022 echt soepel te kunnen werken, moet u denken aan een PC met minimaal een:

  • i7 Intel processor
  • 16 GB werkgeheugen
  • een M.2 SSD schijf 512MB / 1TB
  • Nvidia Geforce GTX 1660 Ti videokaart of hoger

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wouter-jordaan schreef op 21.09.2021 om 13:54 uur

Hallo ,Bedankt voor de reacties,ik heb alles gedaan wat er is verteld,ik ga er mee aan de slag,en ik hoop dat nu alles oke is,nogmaals hartelijk dank

Bol schreef op 21.09.2021 om 14:18 uur

@wouter-jordaan

Hallo Wouter,

Bedankt👍 voor uw reactie op onze antwoorden. Doe u uw voordeel hiermee. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij het wel van u.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wouter-jordaan schreef op 22.09.2021 om 11:23 uur

Hallo,

Helaas moet ik melden dat het MVDL niet goed werkt,hij stoort ook heel veel als ik een diashow wil maken,het is gewoon slecht,ik heb gisteren alles van de ssd gehaald wat met Magix te maken heeft,en ik probeer nu om het opnieuw te installeren,met de backup die ik erbij heb gekocht van MVDL 2021.Februari dit jaar,de upgrade van 2022 kreeg ik twee maanden later,gratis en toen is het slechter gaan werken.

Bol schreef op 22.09.2021 om 18:49 uur

@wouter-jordaan

Hallo Wouter,

Hebt u al de laatste update voor VDL 2022 gedaan. zie: https://www.magix.info/nl/forum/nieuwe-patches-voor-video-deluxe-video-pro-x-en-photostory-deluxe--1283390/

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 22.09.2021 om 23:32 uur

@wouter-jordaan

Beste Wouter.

Als klopt wat hierboven omschreven staat, heeft U nog een 7400 toeren schijf in de Acer zitten,dat kan ook de omschreven problemen veroorzaken.

Als daar bv een ssd schijf in gezet wordt zal het wel gaan video monteren.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Hallo Wouter, jouw HD zou een probleem kunnen geven, maar je kan een Harde schijf controleren, d.m.v. dit commando in de zoekregel in de taakbalk naast de Windows starttoets chkdsk D: /f /r hier als voorbeeld de D schijf, maar je kan ook een andere invullen die aanwezig is, die je wilt testen en repareren. Een ssd schijf is natuurlijk sneller maar als je nog gewone schijven hebt wil het best wel goed werken, het is geen 'moeten' om ssd te hebben. Wellicht in een nieuwe PC zou ik het wel laten plaatsen.
Mvg Kees
 

mi-bo schreef op 23.09.2021 om 13:09 uur

@wouter-jordaan

Beste Wouter,

op 21.09.2021 om 00.00 uur heeft U een oplossing aangevinkt, dit betekend dat dit schrijven voor U de oplossing was.

Een ander Pc of configuratie bouwen zoals is voorgesteld, en U kunt volgens schrijven zonder problemen met MVDL 2022 gaan hobbyen ( videomontage )

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 23.09.2021 om 13:53 uur

@wouter-jordaan

Hallo Wouter,

Ik wil even inhaken op u antwoord. U bent teruggegaan naar VDL 2021 en u hebt toen niet geüpgraded naar VDL 2022. Sinds gisteren is er een gehele nieuwe update uitgekomen, die misschien uw problemen zouden kunnen oplossen. Zie: https://www.magix.info/nl/forum/nieuwe-patches-voor-video-deluxe-video-pro-x-en-photostory-deluxe--1283390/

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.09.2021 om 14:14 uur

@wouter-jordaan

Hallo Wouter,

Hier nog even een aanvullend antwoord. Ik heb het vermoeden als u VDL 2021 nu gaat upgrade, dat u upgrade naar VDL 2022 versie 21.0.1.85. Als dat zo is, ga dan naar: Hulp / Online actualiseren en download de laatste versie voor VDL 2022 (versie 21.0.1.87).

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.09.2021 om 15:01 uur

Hallo Wouter,

Dan is waarschijnlijk uw updateservice verlopen.

Dit kun zien, als u gaat naar:

  • https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht)
  • Mijn Account / Mijn producten / Video Deluxe Premium
  • Kijk bij Updateservice of deze is verlopen.
  • Als hier staat verlopen, dan kunt deze niet meer upgraden naar: VDL 2022 versie 21.0.1.87. U moet dan uw upgradeservice weer voor 365 dagen verlengen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.09.2021, 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-