Ondertiteling vastleggen in bijvoorbeeld sjabloon

gerry-2 schreef op 29.08.2023 om 21:07 uur

Ik ben er bijna,

Met hulp van Bol heb ik mijn slideshow bijna perfect gekregen.
Nu hebben alle originele foto's op een site gestaan van mijn dochter met bij iedere foto een regel met commentaar.
De slideshow en de muziek heb ik naar volle tevredenheid werkend, met de titels ben ik nu een paar dagen aan het expirimenteren.
Wat ik eigenlijk wil is het volgende.

Iedere foto duurt 10 seconden, de overgangen 2 seconden. In de vrije 8 seconden wil ik graag de regels met commentaar onderin de foto plaatsen.

Nu moet ik na het toevoegen van iedere titel A deze vanaf ongeveer het midden naar onderin het scherm slepen en B ik moet iedere titel uitrekken om aan die 8 seconden te komen. Ik kan nergens een optie vinden om alle titels 8 seconden te laten duren en om deze gelijk (net als ondertiteling) te doen verschijnen onderin het scherm. Alle effecten zijn grappig maar niet als je 250 foto's na elkaar bekijkt, dan is een eenvoudige ondertitel ruim afdoende.

Versie 22.0.3.150

Hardware

Amd Ryzen9 7950X
Nvidia RTX 3090
64 Gb Corsair Ram 6400Mhz
Gigabyte Aorus Mobo
Corsair Watercooler
2 x 1TB Samsung SSD 980 Pro
1 x 8 TB WD Red Pro HDD
Native Instruments Audio

Reacties

Bol schreef op 30.08.2023 om 18:12 uur

@gerry-2

Hallo Gerry,

Hier een van mijn oplossing voor uw geschetste probleem. Start Photostory op en zet deze op de tijdlijnmodus.

Doe dan eens het volgende:

  1. klik op "T" (middelste werkbalk) maar wijzig de tekst "Titel" niet
  2. zet bij de Animatie de lengte van het titelobject op 8.0 seconden
  3. u kunt eventueel hier ook de lettertype, kleur, etc... naar wens aanpassen
  4. sleep de "Titel" geheel naar beneden en klik op Titels horizontaal centreren
  5. klik op "V" rechtsboven in het Titelbewerkingsscherm en kies voor Opslaan als lettersjabloon. Type een bestandsnaam in. bv. 8 sec titel en slaat deze op
  6. start Photostory opnieuw op en klik rechtsboven op "T"
  7. klik daarna op "My Own"
  8. Zie foto ( 1 t/m 7) en filmpje voor meer uitleg.
  9. u kunt nu uw teksten aanpassen / invoeren

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik het wel van u.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.08.2023, 18:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerry-2 schreef op 31.08.2023 om 14:59 uur

Beste Rob, kan helaas pas zondag aan de slag maar gezien je duidelijke uitleg kan het niet missen. Ik zal.je voorlopig met rust laten want ik zal gewoon zelf veel moeten experimenteren met het programma.

Eigenlijk kan het veel te veel voor een huis tuin en keuken gebruiker. Je wilt steeds meer en steeds perfecter en dat kan echt allemaal.

Wederom bijzonder veel dan mijnerzijds.

Met vriendelijke groet Gerry

Bol schreef op 31.08.2023 om 15:11 uur

@gerry-2

Hallo Gerry,

Doe het rustig aan. Laat het mij maar weten, wanneer het u uitkomt, of mijn antwoord voor u bruikbaar is. Mocht u nu en / of in de toekomst nog vragen hebben, laat het mij gerust weten. U valt mij hiermee nooit lastig. Dit forum is om forumleden te helpen met zijn of haar problemen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-