Onderste beeldlijnen vertonen storing (Red uw video's 6.0)

peter_van_kan schreef op 19.08.2013 om 09:19 uur

Bij importeren van een VHS video met het pakket "Red uw Video's 6.0" vertoont het resultaat in de onderste paar beeldlijnen een storing. Het is een soort scheeftrekken naar rechts. Eigenlijk wordt de video daarmee onbruikbaar.

Mijn eerste analyses:
- In een eerdere melding werd gesuggereerd dat dit aan W7 zou liggen. Ik heb de installatie echter als test even verplaatst naar een XP machine (Pro, SP3) en deze vertoont exact hetzelfde probleem.
- Ik heb een freeware capture tooltje erbij gepakt en daarin de driver van de Magix USB grabber geselecteerd. Ook hier met hetzelfde resultaat.

Daarmee lijkt het probleem in de onderste beeldlijnen dus te zitten in de driver of in de USB-hardware (Ik heb de rood/witte USB grabber).

Heeft iemand een suggestie voor de oplossing van dit probleem ?

Peter
 

Reacties

magixagent schreef op 19.08.2013 om 10:26 uur

Beste.
dit is een normaal verschijnsel, dit komt doordat de banden niet regelmatig zijn gespoeld. met Uw videorecorder kunt u met tracking dit herstellen, en het heeft niets te maken met het mooie MAGIX product dat U heeft.
Het pakket dat U heeft is de bedoeld om Uw analoge banden te digitaliseren, en evt. zichtbaar te maken via een DVD in de Video de Luxe programma’s ook van MAGIX is  de mogelijkheid om  beelden te bewerken en iets in te zoomen, zodat de storende onderlijn is verdwenen,
succes,

peter_van_kan schreef op 19.08.2013 om 11:59 uur

@MAgixagent

Bedankt voor je antwoord.
Helaas ligt het niet aan de tracking van mijn VHS recorder.
Wanneer ik de recorder direct aansluit op een televisie of monitor is de storing namelijk niet zichtbaar.
Desondanks toch even geprobeerd om te bezien of tracking het euvel verhelpt op de PC, maar helaas.

Het inzoomen (storing op randen) had ik ook gevonden, maar helaas zoomt deze niet vergenoeg in om het probleem aan de onderzijde op te heffen c.q. uit beeld te halen.

Het kan toch niet zo zijn dat de hardware (de band, de recorder) geen problemen vertonen bij een directe
aansluiting op TV maar dat tijdens de capture deze storing wel zichtbaar is of daardoor wordt veroorzaakt ?

Peter

peter_van_kan schreef op 19.08.2013 om 12:06 uur

@Magixagent

Ik lees nu pas goed wat je bedoeld met inzoomen zodat de storing verdwijnt middels een 2de pakket, nl 'Video de Luxe.'

Mag ik daar uit concluderen dat ik een pakket heb gekocht van 60 euro om mijn banden te digitaliseren (naar DVD)  maar nu blijkbaar een tweede pakket nodig heb om dit kwalitatief goed te doen ?
Mij is eea verkocht met de belofte dat ik met "Red uw Video's 6.0" mijn oude VHS banden kan redden en bv op DVD kan zetten. Er wordt in uw brochures (en website) nergens gerept over de noodzaak van een tweede pakket om eventuele beeldstoringen die optreden bij het captureproces te verdoezelen ?

Heb ik nu met  'Red uw video's' een pakket gekocht wat niet op zichzelf kan staan en heeft Magix daarmee mij
dus niet volledig ingelicht ?

Peter

 

magixagent schreef op 19.08.2013 om 14:12 uur

U heeft  mijn mail gelezen,
Uw video banden zijn opgenomen in 4:3 en deze moeten digitaliseert worden naar 16:9 , Uw TV neemt dit automatisch over, maar als de beelden zijn gedigitaliseerd  voor uw DVD recorder niet.
RUV 6.0 is een programma gemaakt door MAGIX  om Uw video banden te redden ( Red Uw Video)( analoog)( naar Digitaal) om op Dvd te kunnen branden, of naar een harde schijf kunt exporteren meer niet.
Om Uw beelden te bewerken kunt u het Videoluxe pakket gebruiken, meer heb ik niet omschreven.
Als U de beelden wilt bewerken, kunt u del 2 lezen.
Deel 2: U had een pakket van tussen de € 60,00 en € 120,00 kunnen kopen en een omzetter van € 29,95 allen van MAGIX om Uw analoge beelden om te zetten( U spreek niet over wie U deze  info heeft gegeven) en dan in een van de Video bewerking pakketten van MAGIX een zichtbaar product  neer te zetten( montage pakket) .
succes.

 

 

 

bobbiaan schreef op 19.08.2013 om 16:16 uur

Beste Peter,

 

Alle goede bedoelingen van de geopperde antwoorden, denk ik, is er het volgende aan de hand. Op het onderste deel van de videoband wordt informatie gezet die niets met het beeld te maken heeft, maar wel staat daar geluid en andere informatie over de video opname. Deze storing zal enkele beeld lijnen omvatten, door wat verschuiven van het beeld ben je van het probleem verlost.

 

Mvg

Bobbiaan

magixagent schreef op 20.08.2013 om 13:32 uur

Hoi Bobbiaan, kan dat ook met  Video Easy pakket dat bij RUV 6.0 zit

gr

 

 

Beste Peter,

 

Alle goede bedoelingen van de geopperde antwoorden, denk ik, is er het volgende aan de hand. Op het onderste deel van de videoband wordt informatie gezet die niets met het beeld te maken heeft, maar wel staat daar geluid en andere informatie over de video opname. Deze storing zal enkele beeld lijnen omvatten, door wat verschuiven van het beeld ben je van het probleem verlost.

 

Mvg

Bobbiaan

 

peter_van_kan schreef op 21.08.2013 om 09:16 uur

Hallo Bobbiaan,

Bedankt voor je verklarende antwoord.
Ik kan alleen binnen RUV 6.0 deze functie niet vinden, maar beken tegelijk dat ik nog
niet goed heb gezocht.

Ik zal eens wat dieper gaan zoeken.

Peter