Reacties

Bol schreef op 14.04.2020 om 12:49 uur

Hallo Jan,

Klik met de linkermuisknop op de drie puntjes rechtsonder in het previewscherm en zet een vinkje bij "Halve resolutie". Dit heeft geen invloed op uw uiteindelijke eindresultaat.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 14.04.2020 om 13:44 uur

Het probleem blijft zich voordoen, zowel Zoomen Van uitsnede als Zoomen Naar uitsnede.

Bol schreef op 14.04.2020 om 14:38 uur

Hallo Jan,

Ik zie, dat u Magix Photostory Deluxe 19.0.1.16 bezit. De laatste versie is 19.0.2.46. Als uw updateservice nog niet is verlopen, ga dan naar Hulp / Oneline actualiseren.

Groet,

Rov

Laatst gewijzigd door Bol op 14.04.2020, 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 14.04.2020 om 15:59 uur

Tijdens online actualiseren of nieuwe opstart krijg ik scherm 'Nieuwe functies in uw Photostory' en daarbij 'Voor u inbegrepen dankzij de actieve updateservice'. Dat klopt: ik heb automatische update service. Ik heb op Nu verlengen geklikt en nu moet ik betalen. Dat kan toch niet als er staat "inbegrepen dankzij actieve updateservice". Ik heb toch maar betaald en de nieuwe update geïnstalleerd, maar zie geen enkele verbetering. Nog steeds hetzelfde probleem. Wat nu?

janrijs schreef op 14.04.2020 om 16:00 uur

Ook geeft hij nog steeds het oude versienummer!!

mi-bo schreef op 14.04.2020 om 16:36 uur

@janrijs

Beste Jan,

Uitleg zoomen kijk eens naar dit filmpje.

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7499781/

Hopend dat U dit bedoel.

Met vriendelijke groet,

Michael

janrijs schreef op 14.04.2020 om 17:22 uur

Dit ken ik allemaal.

Ik heb meerdere foto's van 5sec beeldlengte op de tijdlijn staan. Ik zet een wybertje op 1s, zoom in en geef aan Naar uitsnede (of bewegen in richting) en zet een wybertje op 4s. Heel eenvoudig, dit zou moeten werken, maar tijdens het (full-screen!, dus niet bij Tijdlijn of Storyboard) afspelen staat de zoom korte tijd stil ergens bij 2 a 3s, en dat mag niet. Doet zich voor bij alle foto's met zoom, en alle hebben 2 zelf gedefinieerde wybertjes. Periode wijziging (tijdens hele verloop, 2s rand, 30% in midden) helpt niet. Oplossing?

mi-bo schreef op 14.04.2020 om 18:05 uur

@janrijs

Beste Jan.

Gezien U het allemaal kent.

Al geprobeerd om ipv 5 seconden de foto op 7 seconden te zetten (standaard voor MAGIX )en kijk dan wat het resultaat is.

Sc6

Michael

Ps.

Heeft U al gekeken wat het resultaat is nadat er een mp4 project van is gemaakt.

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie.

Bol schreef op 14.04.2020 om 23:35 uur

Ook geeft hij nog steeds het oude versienummer!!

U hebt uw updategarantie voor één jaar verlengt. Hebt u daarna ook een update uitgevoerd via Hulp / online actualisering? Als alles is goed gegaan, dan moet u nu de laatste versie 19.0.2.46 op u PC hebben staan.

Met de sneltoetsen Alt+F1 kunt u het serienummer oproepen!!

Klik ook even op Gratis download om te zien of deze nog up-to-date is.

 

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.04.2020, 23:59, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 15.04.2020 om 10:49 uur

Ik heb nogmaals de programma update geïnstalleerd en opnieuw opgestart. Ik heb nu inderdaad een nieuw versienummer 19.0.2.36, maar niet de nieuwere 19.02.46. Echter het probleem met de onderbrekende zoom is er nog steeds:

niet in Storyboard of Tijdlijn modus, ook niet in mp4

wel in full screen en dvd

mi-bo schreef op 15.04.2020 om 11:00 uur

@janrijs

Beste Jan.

Dank voor Uw feedback.

Ga nog een keer naar hulp Online actualiseren, dan zal de nieuwe versie 19.0.2.46 worden geupload.

Goed bericht dat mp4 geen probleem is.

Maar vreemd als het op een dvd is gezet U wel het probleem heeft.

Dit is voor mij onverklaarbaar.

Sc6

Michael

Bol schreef op 15.04.2020 om 11:47 uur

Hallo Jan,

Het hogere versienummer zal uw probleem waarschijnlijk ook niet oplossen.

Wat u zou kunnen proberen, is om het Photostory.ini bestand te verwijderen. In dit bestand worden ook uw persoonlijke instelling opgeslagen. Als u deze hebt verwijderd, dan wordt het Photostory.ini bestand weer automatisch aangemaakt, nadat u Photostory opstart.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 15.04.2020 om 16:07 uur

Photostory.ini verwijderen of foto langer in beeld helpen ook allemaal niet.

Bol schreef op 15.04.2020 om 17:04 uur

Hallo Jan,

Vraagje, Is dit de eerste keer dat u dit toepast in Photostory: "Als ik inzoomen op een foto instel dan wordt ergens tijdelijk stilgestaan."?

Het kan zijn dat uw PC configuratie het niet aan kan. Kunt u een beschrijving geven wat uw PC configuratie is?

U schrijft het dat het MP4 wel goed afspeelt en een DVD niet. Hoe zet u uw project op de DVD?

Brand u deze via het brandprogramma op een DVD of kopieer u het MP4 bestand op een DVD en speelt u deze af via een mediaplayer?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 16.04.2020 om 13:01 uur

Nee, ik gebruik deze functie regelmatig. Ik constateer dat het probleem zich ook voordoet op een dvd van vorig jaar, maar niet op een van 2 jaar geleden (toen werkte ik nog met 32 bit versie en pc). En dat zowel via dvd-speler naar tv als op dvd-speler van pc's.

Configuratie nu pc met i7-6700 3.4GHz, 32GB RAM, 2x hdd 2TB, dus snelheid moet ruim voldoende zijn.

DVD branden doe ik met Photostory functie rechtsboven en kiezen voor "weergave op dvd-speler". Maar nogmaals als ik Photostory project in fullscreen afspeel gaat het al fout.

Bol schreef op 16.04.2020 om 13:20 uur

Hallo Jan,

Omdat ik uw probleem niet kan reproduceren, moet ik u het antwoord schuldig blijven.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 16.04.2020 om 14:23 uur

@janrijs

Beste Jan.

Is Uw Windows 10 up to date (dit is een suggestie ),Gezien U schrijft dat het met de 32 bits versie(misschien Windows 7) geen problemen waren.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 16.04.2020 om 15:34 uur

Hallo Jan,

Omdat ik uw probleem op twee totaal verschillende PC's niet heb kunnen reproduceren, mag het niet uitmaken of het nu 32 bits of 64 bits Photostory is. Daarbij komt nog, dat volgens mij, Fotostory 2015 de laatste 32bits versie was. Mijn vraag aan u is, wat was de Fototory versie waarmee u twee jaar geleden werkten?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.04.2020 om 17:26 uur

Hallo Jan,

Wat voor type Videokaart zit er in uw PC. Is daarvan de drivers up-to-date?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-