Object volgen met tekst

Gerritje2 schreef op 07.09.2024 om 14:54 uur

Beste forumleden, ik gebruik Photostory 2024. Je kunt hierin bijv.in een video een tekst doen die dan met bijv. de persoon in de video mee beweegt. In de demo over dit onderwerp Object Volgen, https://www.magix.com/nl/foto-illustratie/photostory/ zie je dat er een tekstregel is voorzien van een onderlijn die ook iets omhoog loopt. Ik heb geen enkel idee hoe ik dit ook zou kunnen. Is er iemand op dit forum die mij dit kan uitleggen? Dank alvast

Reacties

Bol schreef op 07.09.2024 om 16:39 uur

@Gerritje2

Hallo Gerrit,

U kunt in Photostory een object vastmaken aan een object en deze laten volgen.

Dit doet u zo:

  • klik met de rechtermuisknop op bv. de tekst die u wilt vastmaken aan een object
  • volg de constructie op die u leest. Het vergt veel oefening en geduld, dan kan dit het resultaat zijn.

Succes,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 07-09-2025 om 16:45 uur

Voorbeeld gemaakt met Video Deluxe, maar is ook te gebruiken voor Photostory

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2024, 16:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Gerritje2 schreef op 07.09.2024 om 17:02 uur

Hallo Bol, bijzonder fijn dat u een duidelijke reactie hebt gegeven. Wat ik ook bedoel is dat er een tekst met een onderlijn ingezet kan worden zoals in de promofilm vam Magix. Ik zal een screenshot bijvoegen om te verduidelijken.

Bol schreef op 07.09.2024 om 17:49 uur

@Gerritje2

Hallo Gerrit,

Ik het al gezien wat u bedoelde.

Maar als je dat wilt realiseren, dan moet u een afbeelding maken. bv. zoals onderstaande en dan met de chromakey transparant maken.

Dan zou dit het resultaat kunnen zijn. Het is aan de gebruiker om e.a. samen te stellen.

Groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 07-09-2024 om 18:06 uur

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2024, 18:06, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Gerritje2 schreef op 07.09.2024 om 19:14 uur

Inderdaad dit is precies wat ik bedoel en wil gebruiken. Deze mogelijhkheid staat ook in de promo van Magix over Photostory 2024 maar ik kan niet ontdekken hoe en wat terwijl ik het op deze manier graag wil gebruiken op stukjes video die ik in het programma gebruik. Maar hoe dan?

Gerritje2 schreef op 08.09.2024 om 10:30 uur

Is het mogelijk dat u aangeeft hoe ik de tekst op de manier zoals u gebruikt kan maken?

Bol schreef op 08.09.2024 om 16:26 uur

@Gerritje2

Hallo Gerrit,

U kunt uw gewenste tekst maken met Paint.net (freeware).

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 08.09.2024, 16:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Gerritje2 schreef op 09.09.2024 om 10:11 uur

Goedemorgen Rob, Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie en de goede oplossing voor mijn vraag. Ik ben er blij mee! Fantastisch dat ik gebruik mag maken van uw kennis op dit gebied. mvgr, Gerrit.

Bol schreef op 09.09.2024 om 10:46 uur

@Gerritje2

Hallo Gerrit,

Het doet mij deugd om te vernemen dat uw probleem is opgelost. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Mocht u nog meer vragen hebben, dan verneem ik dat wel van u. Succes met het maken van u slideshows🎬🎥.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-