nog steeds problemen met wijzigen formaat foto's

CJK schreef op 12.12.2018 om 12:33 uur

goeden morgen,

als ik foto's wil verkleinen en alleen de breedte wil verkleinen (in elkaar duwen) worden de foto's gecropt in de breedte. in de hoogte kan ik wel een foto in elkaar duwen. ook als ik het schalen ontkoppel gebeurt dit als ik het aantal pixels voor de size verklein voor de breedte. dan blijft hoogte gelijk wat goed is maar de breedte wordt gecropt, gelijk de functie onder het foto menu. ook als ik een foto vervang door een grotere past hij het formaat van de nieuwe foto niet automatisch meer aan. moet nu elke foto in een ander programma op maat maken!! ik gebruik nieuwste webdesign premium en windows 10. bij bouwen van website had ik dit niet. schijnt naar updates v webdesign zijn gekomen. iemand een oplossing voor dit probleem?

Reacties

mi-bo schreef op 12.12.2018 om 14:34 uur

@CJK

Beste Kees,

gezien U nu XARA Designer Pro X 10 heeft is dit de oplossing.

Dit is niet mogelijk met MWD Prem 16.

dit wel

Mvg

Michael

BeRo schreef op 12.12.2018 om 17:39 uur

[...] moet nu elke foto in een ander programma op maat maken!! [...] schijnt naar updates v webdesign zijn gekomen. [...]

Dat klopt. Zoals ik me herinner, is dat al zo sinds versie 12. Maar er is een oplossing sinds versie 16 (de huidige).
Je moet een ongedocumenteerde truc gebruiken om het probleem op te lossen.

Zo doe je het:

Lost dat jou probleem op?

Laatst gewijzigd door BeRo op 12.12.2018, 17:42, in totaal 2 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

CJK schreef op 12.12.2018 om 23:28 uur

@mi-bo is ook in designer pro. menu werkt gewoon niet goed. in mwd p12 werkte het wel

CJK schreef op 12.12.2018 om 23:32 uur

@BeRo, bedankt ga het morgen proberen. is belagelijk dat het scale menu niet goed werkt. klopt in mwd 12 gebruikte ik het. vandaag weer geinstalleerd. maar nu werkt het ook niet met de reeds gebouwde pagina's. is afgelopen zomer al door gespeeld naar magix. wordt tijd dat ze dit repareren ipv extra sjabloontjes.

als ik mijn .web bestanden open in designer pro is er het zelfde probleem. ook als ik met lege sjablonen behin in mwd 16 of designer pro. beide zelfde probleem.

mvg kees

CJK schreef op 18.01.2019 om 11:21 uur

zelfs als ik het programma opnieuw installeer van originele schijf en site open dan heb ik het probleem ook. het probleem is dat je nu foto's niet kunt verkleinen (in elkaar duwen.tot op de pixel nauwkeurig.

NOG ERGER!

ook als je een foto vervangt voor een nieuwe (grotere) past WDP het formaat niet meer automatisch in "shrink to fit" . nu moet ik voor de mobiele site alle foto's in ander programma aanpassen en 2x opslaan. dit kost ook extra server ruimte.

mi-bo schreef op 18.01.2019 om 12:03 uur

@CJK

Beste Kees.

12-12-2018 heeft Bero U een uitleg gegeven werkt dat niet.

Mvg

Michael

CJK schreef op 18.01.2019 om 12:15 uur

@mi-bo. niet voor het vervangen van foto's met een grotere deze werden vroeger verkleind en horizontaal of verticaal samen geduwd om hem in het bestaande formaat in te passen. ik begrijp niet waarom de functie knoppen er zijn maar niet meer werken.