Nieuwe bugjes na upgrade VDL V2.138?

a-marchal schreef op 04.06.2022 om 12:19 uur

Hallo allemaal,
Zijn er hier mensen die ook last hebben van deze irritante bugs na de april upgrade van VDL?:

1) Deze had ik overigens ook vóór de upgrade al af en toe:
Ad random dus "zomaar" uitvallen van de toetsenbord functies tijdens monteren. Na klikken op opslaan lukt het vaak wel weer maar valt daarna ook zomaar weer weg. Nu dacht ik het euvel onlangs gevonden te hebben. Het leek wel zo te zijn dat dit alleen optreedt als de tekst opmaak tab (titelbewerking ) nog openstaat ipv de import tab. maar helaas......B.v. de spatiebalk indrukken om een bewerkt stukje te checken of de delete knop werken dan zomaar niet meer. (ik werk overigens met 2 schermen)


2) Na selecteren van een aantal foto's op de tijdlijn en de fotoduur functie (via rechtsklikmenu) gebruiken om deze geselecteerde foto's iets langer de tijd te geven inclusief aanvinken "op het gemarkeerde gedeelte toepassen" wijzigt de aangepaste fotoduur niet ALLEEN op de gemarkeerde foto's maar op ALLE op dat moment aanwezige foto's op je tijdlijn.

Ook na een test zojuist met "Nieuw project"en plaatsen van 6 foto's op de tijdlijn waarvan ik er 3 selecteerde en de fotoduur oprekte van 4 naar 6 sec. inclusief aanvinken "op het gemarkeerde gedeelte toepassen" werden alle 6 de foto's aangepast naar 6 seconden....(of doe ik zelf iets fout?)


Iemand?

Alvast dank voor de hulp
Aart Marchal

Reacties

mi-bo schreef op 04.06.2022 om 12:49 uur

@a-marchal

Beste Aart, een antwoord op deze vraag:

2) Na selecteren van een aantal foto's op de tijdlijn en de fotoduur functie (via rechtsklikmenu) gebruiken om deze geselecteerde foto's iets langer de tijd te geven inclusief aanvinken "op het gemarkeerde gedeelte toepassen" wijzigt de aangepaste fotoduur niet ALLEEN op de gemarkeerde foto's maar op ALLE op dat moment aanwezige foto's op je tijdlijn

hier een korte uitleg.

Vriendelijk groet

Michael

mi-bo schreef op 04.06.2022 om 12:52 uur

@a-marchal

Best Aart

een reactie op vraag 1

Ik herken Uw probleem niet

1) Deze had ik overigens ook vóór de upgrade al af en toe:
Ad random dus "zomaar" uitvallen van de toetsenbord functies tijdens monteren. Na klikken op opslaan lukt het vaak wel weer maar valt daarna ook zomaar weer weg. Nu dacht ik het euvel onlangs gevonden te hebben. Het leek wel zo te zijn dat dit alleen optreedt als de tekst opmaak tab (titelbewerking ) nog openstaat ipv de import tab. maar helaas......B.v. de spatiebalk indrukken om een bewerkt stukje te checken of de delete knop werken dan zomaar niet meer. (ik werk overigens met 2 schermen)

heeft U een draadloze toetsenboard en muis, is in combinatie niet aan vervanging toe, nieuwe batterijen

Vriendelijke groet

Michael

a-marchal schreef op 04.06.2022 om 13:45 uur

Hallo Michael,
Dank voor de snelle service. Zelf in de weekends werken jullie bij Magix :-)
Maar zonder dollen, vraag 1 blijft me sarren. Ik heb een USB bekabeld Logitech toetsenbord. Wat ik al eens eerder heb gedaan is een andere USB poort gebruiken. Heeft niet mogen baten. En gezien het feit dat al mijn andere software op mijn PC dit probleem niet heeft met mijn toetsenbord ga ik er vanuit dat dit verschijnsel zich alléén voordoet in VDL. Vreemd dat ik de énig zou zijn die dit dan heeft?.....

Vraag 2 , het filmpje betreft het aanpassen van fotoduur verraste me volkomen.....Ik werk nu ongeveer 6 jaar met VDL en heb dit nog nóóit gedaan volgens de methode zoals in het filmpje......Het lijkt mij dus dat dit wellicht veranderd zou moeten zijn dan in één van de laatste upgrades? (of vergis ik me?) Als ik nu inderdaad het vinkje "op het gemarkeerde gedeelte toepassen" NIET aanvink volgt na de OK klik de vraag wilt u deze aanpassing voor het hele geselecteerde gedeelte doen.... vreemd...(wat heeft dat vinkje dan voor zin?)

Overigens, heb de laatste week ook (weer) af en toe dat alle foto's of video's in de media pool plotsklaps verdwijnen en alleen de bestandsnamen zichtbaar blijven en rode puntjes van reeds gebruikte media in die map op de tijdlijn.
De verholpen bug werkte dus goed maar floept nu bij mij althans zomaar weer op.....Opslaan , afsluiten en herstart is het enige waarmee ik de afbeeldingen van de media weer zichtbaar krijg.....
Soms vraag ik mij wel eens af of ik soms een spook PC heb.....
gr. Aart

mi-bo schreef op 04.06.2022 om 14:16 uur

@a-marchal

Beste Aart

."Dank voor de snelle service. Zelf in de weekends werken jullie bij Magix :-)"

MAGIX support is geopend van Maandag t/m vrijdag kantoor(uren) tijden.

Antwoorden op het Forum in andere tijden zijn van MAGIX gebruikers , die graag hun kennis willen delen, en antwoorden geven zover hun kennis gaat.

Vriendelijke groet.

Michael

 

mi-bo schreef op 04.06.2022 om 14:23 uur

@a-marchal

Beste Aart.

Waar de problemen bij U vandaan komen, helaas geen antwoord.

Wat ik wel weet dat MVDL 2022 geheel anders is geschreven als eerder uitgegeven versies.

Misschien zit daar Uw probleem vann denken in.

Ook wordt altijd aan gegeven dat U regelmatig dient te kijken of grafische (video)kaart up to date is.

Maar er zullen zeker MAGIX gebruikers lezers zijn die U verder kunnen helpen met een correct antwoord.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 04.06.2022 om 15:51 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Uw tweede vraag is geen bug in VDL 2022 versie 21.0.2.138. Ik heb het vermoeden, dat u niet op de juiste manier handelt.

Voorbeeld -1-

  • zet een begin- en eindmarkering (blauw lijn)
  • klik op fotoduur wijzigen...
  • zet een vinkje bij Op het gemarkeerde gedeelte toepassen
  • geef de weergaveduur
  • klik nu op OK
  • nu worden alle foto's tussen de begin- en eindmarkering (blauwe lijn) op 2 sec gezet

Voorbeeld -2-

  • selecteer de aantal foto's waarvan u de weergaveduur wilt wijzigen.
  • klik op fotoduur wijzigen...
  • Haal het vinkje weg bij Op het gemarkeerde gedeelte toepassen
  • geef de weergaveduur
  • klik op OK
  • klik op: Hele selectie wijzingen
  • de geselecteerde foto's worden nu gewijzigd

Succes met het uitproberen.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op 04-06-2022 om 16:26uur

De titel luid: Nieuwe bugjes na upgrade VDL V2.138?

Laatst gewijzigd door Bol op 04.06.2022, 16:27, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.06.2022 om 16:18 uur

@a-marchal

Beste Aart.

Nergens gelezen dat U over een bug schrijft

"2) Na selecteren van een aantal foto's op de tijdlijn en de fotoduur functie (via rechtsklikmenu) gebruiken om deze geselecteerde foto's iets langer de tijd te geven inclusief aanvinken "op het gemarkeerde gedeelte toepassen" wijzigt de aangepaste fotoduur niet ALLEEN op de gemarkeerde foto's maar op ALLE op dat moment aanwezige foto's op je tijdlijn.
Ook na een test zojuist met "Nieuw project"en plaatsen van 6 foto's op de tijdlijn waarvan ik er 3 selecteerde en de fotoduur oprekte van 4 naar 6 sec. inclusief aanvinken "op het gemarkeerde gedeelte toepassen" werden alle 6 de foto's aangepast naar 6 seconden....(of doe ik zelf iets fout?)"

Maar velen wegen lijden(leiden)naar Rome.

U heeft 2 opties gekregen hoe te werken om tot de zelfde resultaat te komen ,kijk welke voor U het makkelijkst werkt .

Vriendelijke groet..

Michael

Ps,

gelukkig is mogelijk met het mooie MAGIX product MVDL om via verschillende manieren tot het zelfde resultaat te komen.

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Bol schreef op 04.06.2022 om 16:45 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Hiervandaan kan ik niet beoordelen waarom uw toetsenbord het niet goed doet. Omdat u aangeeft, dat u dit ook al had voor de update van VDL 2022, heb ik het vermoeden, dat uw toetsenbord niet over de juiste drivers beschikt. Bij zo'n probleem kunt het volgende doen:

  • ga naar Apparaatbeheer
  • klik op toetsenborden
  • klik met de rechtermuisknop op de naam van uw toetsenbord
  • klik op Apparaat verwijderen
  • klik op Installatie ongedaan maken
  • nu wordt de installatie ongedaan gemaakt.
  • plug uw toetsenbord via de USB poort opnieuw in
  • nu wordt uw toetsenbord opnieuw geïnitialiseerd

Laat het mij weten of het voor u de oplossing is / was.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.06.2022, 17:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.06.2022 om 16:57 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

...Overigens, heb de laatste week ook (weer) af en toe dat alle foto's of video's in de media pool plotsklaps verdwijnen en alleen de bestandsnamen zichtbaar blijven en rode puntjes van reeds gebruikte media in die map op de tijdlijn....

Dit duidt niet echt op een probleem. Klik eens rechtsboven op Weergave-opties en zet deze dan weer op Grote symbolen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 04.06.2022 om 20:28 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Uw tweede vraag is geen bug in VDL 2022 versie 21.0.2.138. Ik heb het vermoeden, dat u niet op de juiste manier handelt.

Voorbeeld -1-

  • zet een begin- en eindmarkering (blauw lijn)
  • klik op fotoduur wijzigen...
  • zet een vinkje bij Op het gemarkeerde gedeelte toepassen
  • geef de weergaveduur
  • klik nu op OK
  • nu worden alle foto's tussen de begin- en eindmarkering (blauwe lijn) op 2 sec gezet

Voorbeeld -2-

  • selecteer de aantal foto's waarvan u de weergaveduur wilt wijzigen.
  • klik op fotoduur wijzigen...
  • Haal het vinkje weg bij Op het gemarkeerde gedeelte toepassen
  • geef de weergaveduur
  • klik op OK
  • klik op: Hele selectie wijzingen
  • de geselecteerde foto's worden nu gewijzigd

Succes met het uitproberen.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op 04-06-2022 om 16:26uur

De titel luid: Nieuwe bugjes na upgrade VDL V2.138?

Hallo Rob,
Dank voor de info.
Voorbeeld 1 werkt maar ik werk zo eigenlijk nooit want dat is nogal omslachtig met het steeds zetten van die blauwe lijn.
Voorbeeld 2 werkt goed. Maar ik moet (voor mijn gevoel dus sinds deze versie?) afleren het hokje "op het gemarkeerde gedeelte toepassen" aan te vinken want daardoor gaat het fout.

Betreft het toetsenbord, deze draaide op een Windows standaard toetsenbord driver. Die heb ik nu gewijzigd in een driver van de fabrikant Logitech. Vooralsnog lijkt dit te werken.
Nogmaals dank voor de hulp.
groet Aart

a-marchal schreef op 04.06.2022 om 20:30 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

...Overigens, heb de laatste week ook (weer) af en toe dat alle foto's of video's in de media pool plotsklaps verdwijnen en alleen de bestandsnamen zichtbaar blijven en rode puntjes van reeds gebruikte media in die map op de tijdlijn....

Dit duidt niet echt op een probleem. Klik eens rechtsboven op Weergave-opties en zet deze dan weer op Grote symbolen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Uiteraard had ik dit al geprobeerd maar dat mocht niet baten.
Ik ga de komende dagen weer verder met mijn vakantie film en zodra het weer voorkomt meldt ik me weer.
Dankjewel en groet, Aart

Bol schreef op 04.06.2022 om 23:51 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het doe mij deugd om te lezen en vernemen, dat uw problemen zijn opgelost en dat dit geen bugs zijn in Video Deluxe 2022

Fotoduur wijzigen...

....Voorbeeld 1 werkt maar ik werk zo eigenlijk nooit want dat is nogal omslachtig met het steeds zetten van die blauwe lijn.....

U hebt zondermeer gelijk, dat voorbeeld -1- wat omslachtiger is, terwijl je het met voorbeeld -2- dit ook kan doen, zonder dat er een begin- eindmaker (blauwe lijn) geplaats behoeft te worden.

....Voorbeeld 2 werkt goed. Maar ik moet (voor mijn gevoel dus sinds deze versie?) afleren het hokje "op het gemarkeerde gedeelte toepassen" aan te vinken want daardoor gaat het fout.....

In VDL 2016 heb ik dezelfde produceren gedaan zoals ik heb omschreven en bent tot conclusie gekomen, dat het nog steeds dezelfde procedure is als nu in VDL 2022. Ik heb zo'n vermoeden, dat u het toen bewust goed deed.

Toetsenbord

.....W.b.t. het toetsenbord, deze draaide op een Windows standaard toetsenbord driver, die heb ik nu gewijzigd in een driver van de fabrikant Logitech. Vooralsnog lijkt dit te werken......

Persoonlijk, ben altijd al een voorstander geweest om de standaard drivers van een randapparatuur te installeren, zoals bij de Logitech drivers. laat het mij weten of het blijft werken.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.06.2022 om 23:58 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Wat er bij u aan de hand is met de Weergave-opties, daar kan ik hiervandaan geen antwoord opgeven. Misschien is het terugzetten op de programma-instelling een van de opties. Maar ik zou dit pas doen, als dit probleem zich weer voordoet. Doet dan het volgende: Ga dan naar: Bestand \ Instellingen \ Programma-instellingen terugzetten.....

Succes met het afmaken van uw vakantiefilm🎥

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-