nieuw opslagmedium

weijers124 schreef op 12.01.2017 om 14:01 uur

Sinds jaar en dag maak ik dvd's met foto's d.m.v. Magix foto op dvd de luxe nr 9. (besturingsprogr Windows Vista)

Iemand deed mij de suggestie het project niet meer te branden, maar op een USB-stick te zetten en dan de stick in de tv te prikken.

Voordeel minder verlies en gemakkelijker toegankelijk. Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja hoe zet je een project dan op usb?

Ik hoor het wel.

 

Frans Weijers

 

Reacties

RiViS schreef op 12.01.2017 om 16:57 uur

Hallo Frans,

Jouw versie nr 9 is al niet meer zo jong en ik heb hem niet meer op mijn PC staan, dus probeer ik je vanuit mijn geheugen te helpen. Als je de film op een USB stick zet, kun je inderdaad een veel betere kwaliteit verwachten. Zelf doe ik dit ook meestal en de kwaliteit bevalt me goed.

Je moet wel even checken of je TV films op USB kan afspelen

Exporteren doe je vermoedelijk zo: klik op Bestand en dan op Exporteren. Dan krijg je een aantal mogelijkheden te zien voor exportformaten, kies dan bv Video als mpeg-video of Video als mpeg4 (indien aanwezig). Klik op je keuze en dan verschijnt een scherm waarop je nog wat zaken kunt instellen. Als je in breedbeeld werkt (16:9) kies dan voor de preset met 1920x1080i voor de hoogste kwaliteit. Kijk ook waar je exportbestand wordt opgeslagen, pas dat desgewenst aan. Ik zou hem eerst op de harde schijf zetten en dan later vandaar uit op USB. Je kunt hem na de export eerst voor proef afspelen op je PC.

Van harde schijf naar USB doe je met de Windows Vekenner: USB in de PC drukken, in de Verkenner je film opzoeken en naar de USB slepen. Hij maakt dan een kopie. Nog een voordeel van USB: Je kunt de film altijd weer vervangen/ verwijderen/ etc.

groet,

Rijk

 

weijers124 schreef op 14.01.2017 om 11:45 uur

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie. Ik ga eea proberen.

Frans Weijers