Niet vloeiend afspelen in preview window tijdens edit 4K video

Ben-Bokhout schreef op 27.05.2021 om 11:44 uur

Goede morgen,

Ik werk al een aantal jaren met Magix Video DELUXE Premium (update Magix MPEG-4 FULL Codec Upgrade 14082020). Tijdens afspelen van geëditte 4K stukjes spelen die schokkerig af. Na maken van stukje film speelt dat goed af op een TV maar schokt ook als ik dat stukje in een nieuw project binnen haal in Magix. De film afspelen op de PC met VLC media of Windows Media Player gaat vloeiend op enkele haperingen na.

Het probleem is hinderlijk tijdens de edit omdat je tijdens de edit steeds moet kijken of de storing in het resultaat van de edit zit of in het niet goed functioneren van het programma. Ook als ik het preview window (venster) klein maak, verloopt het afspelen niet vloeiend. Pre-renderen helpt, maar slechts gedeeltelijk.

Besturingssysteem: Win 10 64bit, AMD10 6800k, Radeon HD Graphics, 8.0 GB Ram Geforce GTX650. (ik heb een printscreen van het hele systeem, maar weet niet hoe ik dat bij moet voegen).

Bij voorbaat dank voor hulp en suggesties!

Ben Bokhout

 

Reacties

mi-bo schreef op 27.05.2021 om 12:26 uur

@Ben-Bokhout

Beste Ben.

Laat ik een discussie opstarten.

Is Uw video(grafische )kaart up to date .

Ik vraag mij af of Uw videokaart wel geschikt is voor 4k bestanden te importeren en te bewerken.

Misschien dat daar Uw probleem zit.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Ben-Bokhout schreef op 28.05.2021 om 14:22 uur

Beste Michael,

Dank voor het meedenken.

Zover ik kan beoordelen is de PC in staat 4k te importeren en te bewerken. Ca 25 minuten film via Magix 'samengesteld' ziet er op een 4K TV gelikt uit. Ik vraag me intussen af of de PC monitor (AOC 2560x1440 pixels) misschien moeite heeft om de 4K info vanaf Magix te volgen. Wat is jouw gedachte daarbij?

mi-bo schreef op 28.05.2021 om 14:44 uur

@Ben-Bokhout

Beste Ben.

Dank voor uw feedback.

Zelf gen ik niet in bezit van een 4K monitor, kan U dan ook geen goed advies geven.