Reacties

mi-bo schreef op 24.04.2019 om 11:21 uur

@plagge

Beste Geertjan,

Als U op de titel activeer, en er op gaat staan, ziet U aan de linker en rechter kant een rondje, door deze voor fade- in naar rechts te schuiven en voor fade -out naar links te schuiven heeft U een fade-in & fade-out gemaakt.

Mvg

Michael

plagge schreef op 24.04.2019 om 11:37 uur

Beste Michael,

Hoe simpel kan het zijn.....dacht ik. Maar ik zie wel 8 rondjes en als ik de letters blauw maak wel 16. Geen enkel doet echter wat het dan zou moeten doen. De tekst wordt kleiner, groter , naar links, naar rechts en noem maar op. Maar geen fade! Wat doe ik fout?

Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 24.04.2019 om 12:15 uur

@plagge

Beste Geertjan,

als U de titel onder het project heeft staan, en titel is geactiveerd, ziet U aan de linker en rechterkant in de hoek een rondje ( hendel ) door dit te verschuiven wordt beeld niet veranderd maar tekst wel. titel moet wel geactiveerd zijn.

mvg

Michael

plagge schreef op 24.04.2019 om 12:20 uur

Beste Michael,

Hoe simpel kan het zijn.....dacht ik. Maar ik zie wel 9 rondjes en als ik de letters blauw maak wel 18. Geen enkel doet echter wat het dan zou moeten doen. De tekst wordt kleiner, groter , naar links, naar rechts en noem maar op. Maar geen fade! Wat doe ik fout?

Groet,

Geertjan

plagge schreef op 24.04.2019 om 12:23 uur

Beste Michael,

Hier is even sprake van een misverstand. Het gaat niet om de titel te faden in Magix maar de titel die door het beeld wordt gezet middels NewBlue Titler EX. Ik zal dat in dit programma moeten doen want het resultaat wordt een op een weggeschreven in de bestaande film.

Groet,

geertjan

mi-bo schreef op 24.04.2019 om 12:59 uur

@plagge

Beste Geertjan,

Ik had de normale Titel maker gebruikt en niet New Titler EX zie hier,

Dit heb ik wel voor U gevonden, maar ik werk er zelf weinig mee, kan verder geen juist antwoord geven,

Mvg

Michael

mi-bo schreef op 24.04.2019 om 15:45 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Nog aan het experimenteren gegaan voor U, wat ik heb kunnen bereiken is een fade -in hier komen letters achter elkaar in beeld, door het originele beeld, maar een fade -out heb ik nergens kunnen vinden.

Als U de volledige versie zou hebben zal die optie er wel inzitten ( dit programma is door Partnerschap bij MAGIX vdl geleverd ) ( m.a.w een beperkte versie ).

Mvg

Michael

Bol schreef op 24.04.2019 om 18:49 uur

Hallo Geertjan,

Werk jij met NewBlue Titler EX of NewBlue Titler EX Pro?

Ik kan mij herinneren, dat in het verleden NewBlue Titler Ex Pro is meegeleverd met VDL 2017. Heb jij deze nog?

Log eens in bij NewBlueFX https://www.newbluefx.com/account/ Je kan de pro versie hier vandaan downloaden.

Deze kan je standalone gebruiken en je tekst als een PNG file exporteren.

Groet,

Rob

Aanvulling: 24-04-2019 om 20:00uur

Standalone NewBlue Titler Ex Pro

Laatst gewijzigd door Bol op 24.04.2019, 20:01, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 25.04.2019 om 08:40 uur

Goedemorgen Michael en Rob,

* Michael bedankt voor de extra moeite die je genomen hebt om mijn probleempje op te lossen. Klasse!

* Rob ik heb jouw link geprobeerd maar ik krijg niets te zien wat lijkt op jouw afbeelding 2. Maar misschien moet ik wel iets anders nog proberen. Heb jij een idee.

Ik heb nu overigens Newblue Titler Ex dus geen pro.

Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 25.04.2019 om 09:01 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Dank voor Uw Feedback.

Gisteren laat nog aan stoeien geweest,alleen maar met Fade- in,(fade-out heb ik niet kunnen vinden),als de titel is gemaakt,kan voor dat stukje beelden worden geimporteerd in New Blue FX,maar als U het exporteerd (beeld met tekst)is het alleen maar als(bewegende beelden met bewegende tekst) mov bestand te exporteren.

Met de titel maker die in MAGIX Vdl 2019 zit gaat het veel gemakkelijker en blijft alles op de tijdlijn staan(en ziet men direct het resultaat).

Maar de keuze is aan U.

Mvg

Michael

Bol schreef op 25.04.2019 om 10:42 uur

Hallo Geerjan,

Oké, nu ik weet dat je met Newbue Titler Ex werkt, doe dan het volgende:

1. maak met Paint een zwart afbeelding 1920 x 1080 en sla deze op als bv. "sjabloon_zwart_1920x1080"
  2. start VDL 2019 op en plaats deze onder je filmfragment.
  3. activeer "sjabloon_zwart_1920x1080"
  4. ga naar: "effecten / Titler Ex"
  5. maak je gewenste tekst en sluit af.
  6. nu wordt de tekst samengevoegd met "sjabloon_zwart_1920x1080" 
  7. ga nu naar: "Effecten / Chrome Key" en klik op "Zwart"
  8. Nu kan je tekst verplaatsen en in- en uitfaden

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.04.2019, 10:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 25.04.2019 om 12:11 uur

Hallo Rob,

Ik kan niet anders zeggen dan: Briljant hoe je deze oplossing hebt weten te vinden. Het werkt perfect!

Dank je wel.

Groet,

Geertjan

Bol schreef op 25.04.2019 om 12:23 uur

Hallo Geertjan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat met het (mijn) gegeven antwoord jouw probleem is opgelost.

Ik wens je heel veel succes met het samenstellen van je projecten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.04.2019, 18:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 25.04.2019 om 15:00 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Goed bericht dat U weer verder kunt met Uw hobby.

Wie het juiste antwoord geeft voor Uw oplossing is niet belangrijk,als U maar als MAGIX gebruiker snel verder kunt met Uw mooie hobby monteren.

Gezien er in de laatste download update van MAGIX vdl 2019,een programeer fout is opgetreden vanuit tijdlijnmodus werkt de MAGIX Titel maker niet,wel via storyboard modus.

Kon U niet werken met de titelmaker.

Dit is bekend bij MAGIX en zal snel via een update dit weer actief zijn.

Mvg

Michael

Bol schreef op 25.04.2019 om 18:44 uur

Hallo Michael,

Ik heb VDL geactualiseerd naar de laatste versie 18.03.261. Ik heb nog geen enkele probleem ondervonden, zowel met Magix Titelmaker als NewBlue Titler EX. Zou jij op het forum aan kunnen geven wat jij precies met jou opmerking bedoeld, zodat wij als forumleden hier wat aan hebben.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 25.04.2019 om 20:02 uur

@Bol

Beste Rob,

in de tijdlijnmodus, project staat op de tijdlijn, geactiveerd( geel ), ga naar effecten,titelbewerking, dit werkt niet dat heb ik gemeld aan Geertjan.

Als op de T toets wordt geklikt dan werkt het wel , ook vanuit Storyboardmodus

Als het bij U wel werkt is dat knap.

Mvg

Michael

Bol schreef op 25.04.2019 om 20:51 uur

Hallo Michael,

Wat jij beschrijft ten aanzien van Magix Titelmaker klopt. Volgens mij was dit ook al niet mogelijk voor de update laatste update (versie 18.03.261. Ik ga dit later eens controleren op mijn andere PC waar nog de oude versie op staat. Zelf klik ik altijd de "T" op de middelste werkbalk. Vandaar mijn vraag. De laatste opmerking laat ik voor wat het is.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-