Reacties

mi-bo schreef op 18.08.2021 om 17:31 uur

@Ruud-vanderHeijden

Beste Ruud.

Misschien een optie.

Ga naar bestand,instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde.

Heeft U al gekeken wat het resultaat is als een ander klein projectje op de tijdlijn wordt gezet.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Een aanvulling , al gekeken of de grafische (video)kaart nog up to date is

Bol schreef op 18.08.2021 om 18:05 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

.....Na de update van Photostory de luxe 2021 naar 2022 speelt video erg schokkerig af en tevens kan er niet geëxporteerd worden.....

Het is mij ook al opgevallen, dat de Videofragmenten in Photostory 2022 schokkerig afspeelt. Ook heb ik bij mij geconstateerd, dat er niet als MP4 bestanden kan worden geëxporteerd. Voor zover ik het nu kan beoordelen houden deze twee zaken verband met elkaar.

Als ga exporteren als MPEG-4 dan krijg ik deze foutmelding.

Ga eens naar: programma-instelling / Apparaatopties en zet de Videomodus op Microsoft Warp device en dan wordt wel geëxporteerd.

Het ligt zeker niet aan uw PC, maar voor zover ik het nu kan beoordelen is dit een BUG in Photostory 2022

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.08.2021, 18:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.08.2021 om 18:15 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

Een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord.

Als ik de Videomodus zet op CPU, Intel(R) UHD Graphics 630 of Microsoft WARP device dan kan er wel worden geëxporteerd als MPEG-4. Echter als ik deze op NVIDIA GeForce GTX 1660TI zet dan niet.

Groet, Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 18.08.2021, 18:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.08.2021 om 18:24 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

Hier nog een aanvulling.

Als de Videomodus op NVIDIA GeForce GTX 1660Ti staat, dan gaat exporteren als Windows Media Video dan gaat het wel goed.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.08.2021, 18:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.08.2021 om 18:27 uur

@Ruud-vanderHeijden

Beste Ruud,

bewust een MTS bestand in de storybordmodus gezet en kan dan exporten MP4 geen enkel probleem.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 18.08.2021 om 18:35 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

Ik gebruik alleen maar MTS bestanden, maar als ik een MOV of een MP4 bestand op de tijdlijn plaatst en de Videomodus staat op  NVIDIA GeForce GTX 1660Ti dan kan ik niet exporteren als MPEG-4. Conclusie dit is een BUG.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ruud-vanderHeijden schreef op 18.08.2021 om 19:15 uur

Hallo heren Bol en Mi-bo het exporteren in mijn geval betrefd 4K content en ik heb ook al andere geprobeert zonder succes .

Zelf zie ik het liefst de schokkerige beelde verdwijnen en denk daarna het exporteren wel op te lossen Of ! het staat met elkaar in verband

Bol schreef op 18.08.2021 om 19:30 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

Ik heb op de manier, zoals ik reeds eerder duidelijk heb beschreven, een 4K bestand kunnen exporteren als een 4K bestand MPEG-4 .

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.08.2021, 19:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.08.2021 om 19:41 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

Kunt aangeven waaruit uw PC configuratie bestaat:

  • Welke processor?
  • Wat is uw Videokaart?
  • Hoeveel geheugen?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ruud-vanderHeijden schreef op 18.08.2021 om 19:48 uur

Beste Rob , exporteren is het probleem niet echt ! ik wil gewoon dat mijn slideshows tijden previeuw niet schokkerig meer zijn , hoe ik dat kan bereiken is voor mij belangrijk , in het verleden wel eens gerepareert met Fix it maar dat bestaat niet meer ! er moet toch een mogelijkheid zijn ? om het weer in orde te krijgen

Bol schreef op 18.08.2021 om 19:55 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

Als de Videomodus zet op CPUIntel(R) UHD Graphics 630 of Microsoft WARP device dan wordt het project op de tijdlijn niet schokkerig afgespeeld. Vandaar dat ik naar uw PC configuratie vraagt.

Dit is mijn PC configuratie

Met een NVIDIA GeForce GTX 1660Ti 

Groet, Rob

PS., Fix It kunt hiervandaan downloaden. [klik hier]

Laatst gewijzigd door Bol op 18.08.2021, 19:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ruud-vanderHeijden schreef op 18.08.2021 om 19:57 uur

de Videokaart is NVIDiA processor I5 65bit , geheugen 2 megabytes

Bol schreef op 18.08.2021 om 20:02 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

Gaarne de type van uw Intel i5 en NVIDIA kaart melden. Bv. Intel I5 9600K en NVIDIA GeForce XXXX.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ruud-vanderHeijden schreef op 18.08.2021 om 20:31 uur

Hoi Bob ik ben al een oude man dus moet ik dat even opzoeken allemaal dus kan ff duren , sorry!

mi-bo schreef op 18.08.2021 om 20:33 uur

@Ruud-vanderHeijden

Beste Ruud.

U vroeg om Fix it.

dit is er nog gewoon

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

En REVO Uninstaller

https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/

is ook goed te gebruiken.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

PS

toevoeging, de meeste Video en Foto bewerkers zijn personen op leeftijd,😂😂

 

Bol schreef op 18.08.2021 om 20:38 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

Ik raad u ten sterkste af om Photostory 2022 te deinstaleren met het bovenstaand genoemde revouninstaller. Ik wacht rustig af met welke gegevens u komt over uw PC configuratie. U hebt al diverse keren Photostory geherinstalleerd. Maar ik heb zo'n vermoeden, dat Photostory 2022 te zwaar is voor uw PC/-Laptop.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.08.2021, 20:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ruud-vanderHeijden schreef op 18.08.2021 om 20:44 uur

Zodra je Fix it download zie je dat het niet meer bestaat, er zijn andere manieren voor in de plaats

Bol schreef op 18.08.2021 om 20:50 uur

@Ruud-vanderHeijden

Hallo Ruud,

Fix It is nog gewoon te downloaden. [klik hier]

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en samenvoeging van antwoorden

Laatst gewijzigd door Bol op 18.08.2021, 23:32, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-