Na update naar MVDL 21.0.1.87 (UDP3) freeze bij bewerken tijdlijn

bert-bats schreef op 26.09.2021 om 14:51 uur

Hallo gewaardeerd forum,

Vandaag de update naar MVDL 21.0.1.87 uitgevoerd. Ik laat een videobestand (op de tijdlijn) opsplitsen in takes. Die takes verplaats ik handmatig naar het overzichtsscherm (rechtsboven). Echter na enkele takes loopt MVDL vast en rest alleen via taakbeheer om eea te stoppen.

Voor deze update had ik dit probleem niet.

Reacties

Bol schreef op 26.09.2021 om 15:31 uur

@bert-bats

Hallo Bert,

Als moderator, heb ik uw probleem kunnen reproduceren. Ik heb het sterke vermoeden, dat dit een BUG is in VDL 2022 versie 21.0.1.87. Daarom mijn advies om uw probleem voor te leggen aan Magix Support: Hoe neem ik contact op met de technische Support?

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.09.2021 om 15:59 uur

@bert-bats

Hallo Bert,

Als ik bij scènedetectie alleen het vinkje zet bij bij alle scènemarkers knippen (annuleren met Esc) en daarna de takes naar het mediapool (overzichtsscherm) sleept, dan loopt bij mij VDL 2022 versie 21.01.87 ook steeds vast en moet ik VDL met via het taakbeheer beëindigen.

Misschien is dit een tijdelijk alternatief voor u.

Doe dan het volgende:

  • Zet de vinkjes bij: bij alle scènemarkers knippen (annuleren met Esc) en alle scènes als takes opslaan
  • Nu worden alle takes na de Scènedetectie opgeslagen in de Take map

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert-bats schreef op 27.09.2021 om 16:00 uur

Ik heb supportaanvraag ingediend. Rob, bedankt voor je hulp zover.

Bol schreef op 27.09.2021 om 18:43 uur

@bert-bats

Ben benieuwd wat Magix Support u voor een antwoord geeft.

Laat het ons weten.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert-bats schreef op 07.11.2021 om 11:03 uur

Hallo Rob,

 

Op verzoek van support heb ik een avi file geüpload. Ook bij support trad de freeze op. Ze leggen het nu voor aan de developers.

Recentelijk heb ik een nieuwe update geïnstalleerd, het probleem lijkt nu niet meer op te treden. Maar geleerd van de problemen gebruik ik nu je advies om het knippen en verplaatsen van de takes dmv het programma te laten doen. Dat gaat steeds goed.

Ik hou je op de hoogte als er nieuw komt van support.

 

Bol schreef op 07.11.2021 om 12:51 uur

@bert-bats

Hallo Bert,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Ik heb zojuist opnieuw een scènedetectie uitgevoerd met een MP4 bestand in VDL versie 21.0.1.92. Net als de vorige keer, loopt het bij mij nu ook weer vast en heb ik VDL via het taakbeheer moeten beëindigen. Voor zover ik het nu kan beoordelen, schijnt het scènedetectie probleem nog niet te zijn opgelost. Ik ben zeer benieuwd wat Magix Support u als vervolg antwoord geeft. Hou mij en het forum op de hoogte.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-