Als ik videobanden binnentrek in het programma easy red mijn video's zie ik in het voorbeeldvenster regelmatig kleurverschil optreden. Als ik het bestand heb opgeslagen zie ik dat ook daar.
De banden zien er op de TV zeer goed uit. De kleuren daar blijven prima. In het voorbeeldvenster zijn ze al anders dan op TV. De verbinding vindt plaats van Scart naar gele plug.
Dat is vervelend, misschien wat contacten aan de kabeltjes die niet helemaal goed werken. Wellicht eens proberen met andere kabeltjes en een andere scartplug?
Ik gebruikte een scart doorlus. Nadat ik de bijgeleverde scart rechtstreeks op de videorecorder had aangesloten, waren inderdaad alle problemen opgelost. Bedankt voor de tip.
Als moderator doet het mij deugd te lezen, dat uw probleem op aangeven van @Bise (Cees) is opgelost. Dus als ik het goed heb begrepen, loopt het beeld en geluid weer synchroon en er treedt ook geen kleurzweem meer op.
Dit is weer zo,n onnodig antwoord. Wim was blij. Ik heb nog advies gegeven over opslag van banden. Bol vroeg nog of ook het verkleuren nu goed gaat. Prima natuurlijk. Maar nu weer iemand die het laatste woord wil hebben. Wanneer kan dit eens stoppen. Dit doet het forum geen goed.