Reacties

mi-bo schreef op 26.01.2021 om 14:57 uur

@Wim-Daems

Beste Wim.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Als U over digitaliseren schrijft van analoge beelden die zijn gedigitaliseerd is dit mpeg 2 (720:576) en geen mp4.

Misschien is dat het probleem

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wim-Daems schreef op 26.01.2021 om 15:08 uur

In dit programma kun je kiezen om je bestand op te slaan in MP4, ook al blijft het 720x 576.

Ik heb die keuze toen gemaakt

Wim-Daems schreef op 29.01.2021 om 14:55 uur

Als ik videobanden binnentrek in het programma easy red mijn video's zie ik in het voorbeeldvenster regelmatig kleurverschil optreden. Als ik het bestand heb opgeslagen zie ik dat ook daar.

mi-bo schreef op 29.01.2021 om 15:21 uur

@Wim-Daems

Beste Wim,

Als U analoge beelden digitaliseer is het altijd Mpeg2 720:576

Het kleur verschil, kan zijn ontstaan, waar hebben de banden gestaan en gelegen( misschien onderhevig van temperatuur schommelingen).

Het zijn oude banden, daar kan het mee gebeuren .

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wim-Daems schreef op 29.01.2021 om 15:53 uur

De banden zien er op de TV zeer goed uit. De kleuren daar blijven prima. In het voorbeeldvenster zijn ze al anders dan op TV. De verbinding vindt plaats van Scart naar gele plug.

Bise schreef op 29.01.2021 om 16:02 uur

Beste Wim,

Dat is vervelend, misschien wat contacten aan de kabeltjes die niet helemaal goed werken. Wellicht eens proberen met andere kabeltjes en een andere scartplug?

Mvg,

Cees

Wim-Daems schreef op 31.01.2021 om 14:13 uur

Ik gebruikte een scart doorlus. Nadat ik de bijgeleverde scart rechtstreeks op de videorecorder had aangesloten, waren inderdaad alle problemen opgelost. Bedankt voor de tip.

M.vr,gr.

Wim

Bise schreef op 31.01.2021 om 14:19 uur

Beste Wim,

Mooi dat het weer werkt. Nog even een belangrijke tip, sla banden nooit liggend op altijd staand. Dit i.v.m het doorzakken van de band.

Mvg,

Cees

Bol schreef op 31.01.2021 om 16:48 uur

@Wim-Daems

Hallo Wim,

Als moderator doet het mij deugd te lezen, dat uw probleem op aangeven van @Bise (Cees) is opgelost. Dus als ik het goed heb begrepen, loopt het beeld en geluid weer synchroon en er treedt ook geen kleurzweem meer op.

Succes met het overzetten van uw videobanden.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.01.2021 om 17:33 uur

@Wim-Daems

Beste Wim,

Als MAGIX Freak ben ik blij te lezen dat U na het aansluiten van de originele scartkabel dat bij MAGIX RUV hoort de problemen voor U zijn opgelost,

Succes met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Blijf gezond

M,vr.gr

Michael

Bise schreef op 31.01.2021 om 18:30 uur

Dit is weer zo,n onnodig antwoord. Wim was blij. Ik heb nog advies gegeven over opslag van banden. Bol vroeg nog of ook het verkleuren nu goed gaat. Prima natuurlijk. Maar nu weer iemand die het laatste woord wil hebben. Wanneer kan dit eens stoppen. Dit doet het forum geen goed.

Cees