Na onheus behandelt te zijn door huidig fotobewerker zoek ik een ander

sipke schreef op 28.12.2021 om 19:51 uur

Ik heb al van voor de eeuwwissel van een ander bedrijf een fotobewerker maar die heeft dingen gedaan wat ik niet accepteer en zoek dus een andere. Hoewel ik niet veel meer fotografeer is het een pre dat het met raw overweg kan. Mijn huidig programma kan ik een foto omzetten in schetsen op wel 15 manieren en als ik van een video-opname een foto maak, vervolgens (digitale) ruis onderdruk werkt het prima. Het prog kan met veel bestandstypen overweg. Welke van magix komt in de buurt? Ik heb het niet over een peperduur prof programma maar amateur.

Reacties

mi-bo schreef op 28.12.2021 om 19:59 uur

@sipke

Beste Sipke.

In MAGIX VIDEO DELUXE zitten ook veel mogelijkheden.

En anders MAGIX Photo & Graphic Designer. 18

https://www.magix.com/nl/foto-illustratie/photo-graphic-designer/

U kunt de gratis versie uittesten maar heeft wel beperkingen

Sc6

Blijf gezond rustige jaarwisseling en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m toevoegen van link

Bol schreef op 28.12.2021 om 22:54 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Voor zover ik het kan beoordelen kan Video Deluxe en Pro X13 niet overweg met RAW bestanden. Daartegenover kunt u met Photostory en Magix Photo & Graphic Designer wel RAW bestanden importeren maar niet als een RAW bestand exporteren.

Als ik u goed begrijp wilt u een RAW bestand bewerken in een programma en weer exporteren als een RAW bestand. Klopt mijn redenering? U kunt zelf bekijken met welke bestanden b.v. Photostory 2022 overweg kan.

Zie:

U kunt ook op deze manier de technische gegevens opvragen van VDL 2022 en Pro X13

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 29.12.2021 om 08:04 uur

Hallo Rob en mi-bo. Ik heb vroeger veel raw foto's gemaakt. Als ik die wil openen moet ik er toch een programma voor hebben. Kort gezegd wil ik foto's bewerken voornamelijk om in video's te verwerken. Daarnaast is het ook leuk om foto's zo te bewerken dat het lijkt of het tekeningen of schilderijen zijn. Ik heb vorige week een prog van magix geprobeerd op een leen computer (die van € 29) en die kon dus niet met raw overweg. Als ik nu de fotocamera pak zal het toch raw zijn. De linken geprobeerd en de bovenste komt direct uit bij het prog van € 29 en de onderste lijkt een grootaantal extenties te hebben. Scrolt met verder naar beneden dan komt met weer bij het prog van € 29. Verwarrend.

mi-bo schreef op 29.12.2021 om 08:58 uur

@sipke

Beste Sipke.

Enkele voorbeelden: gratis uit te proberen.

en dan

en enkele voorbeelden zijn bv.

en

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 29.12.2021 om 09:54 uur

@sipke

Goedemorgen Sipke,

Met scrollen bedoelde ik, dat u iets naar beneden moet scrollen naar de Bestandsformaten. Hier staan alle soorten bestandsformaten opgesomd, waarmee u kunt werken in de onderstaande Magix programma's.

Zie:https://www.magix.com/nl/foto-illustratie/photo-graphic-designer/technische-gegevens/#c1367988

zie: https://www.magix.com/nl/foto-illustratie/photostory/technische-gegevens/#c1474284

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2021, 09:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 29.12.2021 om 10:42 uur

Het is misschien het handigst om een proefversie te downloaden. Zal dit jaar niet meer worden.

Bol schreef op 29.12.2021 om 11:05 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Het is inderdaad verstandig om eerst een van testversies te downloaden en daar mee te testen. Ook kunt u bepalen of het Magix programma geschikt is voor uw PC.

Fijne jaarwisseling en een voorspoedig 2022

Met vriendelijk groet, Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.12.2021 om 11:19 uur

@sipke

Beste Sipke.

Als U een download test versie gaat uit proberen,zitten daar beperkingen aan/op , veel van de fotobewerkingen moeten geïmporteerd worden, ik kan U niet vertellen of dit ook in de testversie mogelijk is,(maar dat merkt U snel genoeg) dat U daar wel rekening mee houdt.

Sc6

Blijf gezond , rustige jaarwisseling en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 29.12.2021 om 14:37 uur

Hallo @sipke,

Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net. U kunt daar rechtstreeks terecht met al uw vragen ten aanzien van uw RAW en andere bestanden. Leg in u mail duidelijk uit wat uw wensen zijn.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.12.2021 om 15:54 uur

@sipke

Beste Sipke.

Het zal moeten zijn

infoservice@magix.net

zonder punt er achter heb ik een vermoeden .

Sc6

M.vr.gr

Michael

sipke schreef op 29.12.2021 om 15:59 uur

Ja klopt mi-bo. Die punt moet niet, maar die is zo gezet typende weg.

Bol schreef op 29.12.2021 om 16:11 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Het klopt, er komt nooit één punt achter een emailadres. Het is dus: infoservice@magix.net

PC -1-

PC -2-