Na import van video zijn audio en video 2 seconden verschoven ten opzi

Jan-tenWolde schreef op 18.12.2020 om 16:40 uur

Na import van video zijn audio en video 2 seconden verschoven ten opzichte van elkaar....!? Hoe kan dit. Zowel video als audio kanaal staan onder elkaar zichtbaar, zitten aan elkaar vast, dus un tijd verschuiven gaat simultaan. De eerste keer afspelen gaat gewoon goed (audio en video synchroon), maar als ik ergens anders in de video begin (ergens midden in) dan zit er plotseling 2 seconden tijdverschil tussen en die krijg ik niet meer weg

Reacties

mi-bo schreef op 18.12.2020 om 17:00 uur

@Jan-tenWolde

Beste Jan,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Activeer beeld en geluid op de tijdlijn, klik met rechts op beeld, gaat een scherm open dan optie Frametable (nieuw)aanmaken.

Dan worden alle 0 en 1 weer gedaan onder elkaar gezet.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Jan-tenWolde schreef op 18.12.2020 om 17:20 uur

Ik heb het geprobeerd, maar dat helpt niet. Ik heb alleen maar geimporteerd, verder niks gedaan, alleen afspelen en dan verschuiven audio en video ten opzichte van elkaar. Als dit al mis gaat wat kan ik dan verder nog met deze software....?

Jan-tenWolde schreef op 18.12.2020 om 17:23 uur

Als ik jump to begininging of movie doe dan starten ze weer synchroon. Als ik start ergens midden in dan is er weer een heel groot verschil. Maar ook niet altijd

mi-bo schreef op 18.12.2020 om 17:32 uur

@Jan-tenWolde

Beste Jan.

Dank voor Uw feedback.

Dan een vraag waar komen de beelden vandaan die U in MAGIX vdl 2021 heeft geïmporteerd.

U heeft een project op de tijdlijn staan,is dit een geheel,of zijn er verschillende start en stop.

M.vr. gr

Michael

Bol schreef op 18.12.2020 om 19:10 uur

@Jan-tenWolde

Hallo Jan,

Kijk eens bij de objecteigenschappen / audio staat deze op 48000 Samples/s

Zie ook eens: https://www.magix.info/nl/support/artikel/asynchroniteit-bij-de-import-van-avchd-bestanden--265/

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2020, 19:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-tenWolde schreef op 19.12.2020 om 08:04 uur

@mi-bo: het is een mp4 bestand gemaakt met het programma ManyCam. En het is 1 project met 1 bestand

@Bol: audio is 44100 samples/sec

Het gekke is dat het soms wel synchroon loopt, maar meestal niet als ik ergens midden in de video begin af te spelen.

mi-bo schreef op 19.12.2020 om 08:37 uur

@Jan-tenWolde

Beste Jan.

Eerder gegeven antwoord verwijderd.

Na lezen dat U MANYCAM gebruikt,is het beste mogelijk dat het probleem in het programma zit .

Zelf gebruik ik hiervoor Camtasia en dat gaat perfect.(betaalversie)

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met woord verbetering

Jan-tenWolde schreef op 19.12.2020 om 09:22 uur

Hallo Michael, nee het ligt niet aan ManyCam (ook betaalde versie), want de mp4 video is met VLC player en Youtube prima af te spelen, gaat altijd goed.

mi-bo schreef op 19.12.2020 om 09:30 uur

@Jan-tenWolde

Beste Jan,

Dank voor uw feedback.

Ja dat is mogelijk, want alles zit daar nog aan elkaar vast, en bij U begint het probleem als het geheel wordt onderbroken.

Of is het zo als U de afspeel cursor naar bv 4 minuten verder zet en gaat dan afspelen is het niet meer synchroon.

Sc6

Michael

Jan-tenWolde schreef op 19.12.2020 om 09:39 uur

Dat laatste is het geval.

mi-bo schreef op 19.12.2020 om 09:49 uur

@Jan-tenWolde

Beste Jan,

Dank voor Uw reactie.

Dit is heel erg vreemd, dit zou dan moeten betekenen dat er een soort slip( rek ) in de band zit, en misschien is beeld en geluid apart onder elkaar gezet, en via MP4 een geheel geworden.

een goed advies, moet ik U schuldig blijven

Succes met het zoeken naar een goede oplossing.

Blijf gezond en fijne rustige feestdagen

Met vriendelijke groet

Michael

Jan-tenWolde schreef op 19.12.2020 om 09:52 uur

Bedankt,insgelijks