Na het encoderen van films stopt het brandprogramma

gjalbers schreef op 30.01.2021 om 20:23 uur

Magix Video 2015 de Luxe

Op mijn desktop met Windows 10 is een blu-ray brander geinstalleerd. Hierna stopt het brandprogramma nadat het encoderen van de films is voltooid.

De dvd-speler heeft de correcte stationbenaming. Heeft het soms te maken met het Magix Bd Blu-ray brandprogramma? Hoe kom ik daaraan en waar dient dat te worden gedownload?

Reacties

mi-bo schreef op 30.01.2021 om 21:02 uur

@gjalbers

Beste G.J. Albers.

In Uw oproep heeft U het over 2 apparaten, een blu-ray brander en een dvd speler.

Dan " Hierna stopt het brandprogramma nadat het encoderen van de films is voltooid." dan staat de Film toch op het Blu-ray.schijfje.

Als in MAGIX vdl 2015 een project op de tijdlijn staat, en U wilt een Blu-ray branden.

is dit direct te zien na recht boven op brand icoon te klikken

kunt U bij branden optie Image eerst doen,( ipv direct op blu-ray te zetten ) heeft U dan meerdere projecten kan het in 1 keer gebrand worden, en als het verkeerd gaat dan is niet de blu-ray schijfje een dure onderzetter geworden

Daarna alles in 1 keer op de Blu-ray schijfje branden.

Als MAGIX vdl 2015 goed is geïnstalleerd kunt U zonder problemen een Blu-ray branden.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 31.01.2021 om 00:14 uur

@gjalbers

Hallo G.J. Albers,

Ik heb u topic meerder malen gelezen, maar ik begrijp niet goed wat nu uw vraag precies inhoud. U heeft een desktop PC, met daarin een ingebouwde Blu-Ray brander. U heeft een van uw filmprojecten via het brandprogramma van Magix, met goed gevolg op een DVD of op een Blu-Ray schijf gebrand. Met een Blu-Ray brander kunt u zowel op DVD's als op Blu-Ray schijven branden. U hebt hier geen aparte Magix Blu-Ray brandprogramma nodig. Met het Magix Brandprogramma hebt u drie keuzes.

Namelijk:

• DVD
  • Blu-Ray
  • AVCHD
  • \

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gjalbers schreef op 31.01.2021 om 10:56 uur

Het brandproces bestaat uit diverse stappen. In mijn voorbeeld worden in 3 stappen 3 films geencodeerd

Het complete proces bestaat in mijn voorbeeld uit 9 stappen

Na stap 3 dienen nog de stappen 4 t/m 9 te worden verwerkt. Bij stap 4 wordt geen omschrijving meer gegeven en stopt het proces....

Dit is dus het probleem, het brandproces wordt niet verder uitgevoerd!

Bd brander staat op E:

Oude dvd brander heet station F:

mi-bo schreef op 31.01.2021 om 11:24 uur

@gjalbers

Beste G.J.Albers.

Dank voor Uw feedback.

Dat er stappen worden gebruikt is normaal,uit beveiliging van MAGIX brand programma is het positief als er oneffenheden zijn dat het stopt, want anders is er een Blu-Ray schijf niet meer te gebruiken.

Als U eerst image files maakt,daarna kijkt of alles goed is.

Kan het op een Blu-Ray worden gebrand.

Als er bewust fouten in een project zitten kunt U het beste via bestand exporteren. Video als MAGIX video doen dan wordt er een mixdown van gemaakt met extensie MXV.

Als deze bestanden met MXV achter elkaar op de tijdlijn wordt gezet kunt U zonder problemen een Blu-Ray branden.

Blijf gezond

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 31.01.2021 om 14:30 uur

@gjalbers

Hallo G.J. Albert,

....Na stap 3 dienen nog de stappen 4 t/m 9 te worden verwerkt. Bij stap 4 wordt geen omschrijving meer gegeven en stopt het proces.....

Het aantal stappen hangt af van hoeveel films u in het project hebt gemaakt.

Als uw projectproces goed is afgerond, dan krijg u "Branden succesvol afgerond"

Als u dit niet ziet, dan wordt er altijd een foutmelding weergegeven, maar waarom bij u het brandproces stopt zonder foutmelding, dat kan ik hiervandaan niet zeggen.

Groet, Rob

PS mij voorbeelden zijn uit VDL 2021.

Laatst gewijzigd door Bol op 31.01.2021, 14:42, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.01.2021 om 14:49 uur

@gjalbers

Hallo G.J. Alberts,

Het kan zijn, dat bij u niet de juiste brandroutine is geïnstalleerd? Ga eens naar: https://www.magix.info/nl/support/artikel/melding-dvdmaker-dll-heeft-een-versieconflict-vastgesteld--479/ en download en installeer dan de brandroutine voor W10 en probeer het dan nog eens.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

gjalbers schreef op 01.02.2021 om 13:53 uur

Hartelijk dank voor de reactie!

Ik heb de volgende oplossing gevonden:

Nadat de films zijn geencodeerd  wordt er geen foutmelding gegeven

De PC kan alleen weer worden opgestart door Ctr - Alt - Del

Nu blijkt dat onder de naam STREAM wel een output beschikbaar is!

Deze kan met de Windows verkenner naar het Blu-ray station worden gekopieerd en daarna worden gebrand. Dit geeft een prima resultaat. Helaas is er nu geen film-menu (disk image) aanwezig. Maar daar is mee te leven.

Ik vind het heel erg jammer, dat er géén Magix helpdesk aanwezig is om dit soort technische problemen direct op te lossen

Door dit soort problemen ben ik heel huiverig om nieuwe software bij Magix te kopen.

Bol schreef op 01.02.2021 om 16:04 uur

@gjalbers

Hallo G.J. Albers,

Er is weldegelijk mogelijk mogelijk om vanuit Magix Support ondersteuning te verkrijgen. Omdat VDL 2015 niet meer wordt ondersteund door Magix, kunt u nog een betaalde ondersteuning krijgen. U moet volgens mij een ticket kopen ad: € 13,00.

Wat u zou kunnen doen is om VDL 2021 als testversie te downloaden en te installeren en dan voor 30 dagen te activeren. Er zijn wel bepaalde beperkingen, zoals bv. dat u kunt maar een film voor 3 minuten branden op een DVD? Maar u weet dan wel dat het werkt. download Testversie

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.02.2021, 16:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

gjalbers schreef op 01.02.2021 om 16:17 uur

Hallo Rob

Ik heb overal gezocht, maar echt niets gevonden over een Magix helpdesk....

Vandaar mijn negatieve uitlating!

Maar als ik een goed en kundig antwoord zou kunnen krijgen op mijn vraag, dan is me dat best wat waard

Bol schreef op 01.02.2021 om 16:38 uur

@gjalbers

Hallo G.J. Albers,

Als u klikt op de blauw gekleurde Magix Support en / of testversie dan worden er de benodigde links geopend.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-