Reacties

Bol schreef op 05.10.2021 om 19:58 uur

@BarnhoornJacobus

Hallo Jacobus,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat geheel los van Magix Support.

Als VDL 2022 niet op de juiste manier wordt afgesloten, dan wordt er ook niets weggeschreven. Daarom adviseer ik meestal om het project altijd eerst op te slaan via: Bestand / Opslaan in....

Wat nu precies de oorzaak is dat u niet normaal kan afsluiten, daar kunnen vele oorzaken aan ten grondslag liggen. Wat voor foutmelding krijgt?

Wat u eerst zou kunnen proberen, is om VDL 2022 op de standaardwaarde terug te zetten. Dit doet u zo: Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten...

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 05.10.2021, 20:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

BarnhoornJacobus schreef op 06.10.2021 om 19:02 uur

Ik sla mijn projecten altijd op voordat ik afsluit, ik werk ook al minstens 15 jaar met het programma, dus ik weet wel wat ik moet doen. maar als ik nu mijn programma opstart, dan kan ik in het invoerscherm mijn opgeslagen projecten niet direct vinden. Ik kan mijn projecten wel via een omweg openen, maar als ik mijn magix dan afsluit, blijft het halve scherm hangen en staat mijn pc vast. programma instellingen terugzetten heeft niet geholpen.

Bol schreef op 06.10.2021 om 19:46 uur

@BarnhoornJacobus

Hallo Jacobus,

Bij het beantwoorden van een vraag kan ik als moderator niet direct bepalen hoelang iemand al met een Magix programma werkt. Daarom zijn mijn eerste antwoorden altijd van algemene aard.

....opgeslagen programma's staan niet in het geheugen en het programma is niet normaal meer af te sluiten.....

Dit kan van alles zijn. Maar wat u bedoeld is dit:

Als deze leeg is, nadat u een crash en / of op een andere manier heb afgesloten, dan wordt deze gereset. Maar ook als u het programma op de standaardwaarden terugzet. U moet dan de MVP projectbestanden altijd handmatig opzoeken en vandaar opstarten. Standaard worden de MVP projectbestanden opgeslagen in: C:\Users\Gebruiker\Documents\MAGIX\Video deluxe Premium, tenzij u zelf een map hebt opgegeven

....als ik mijn magix dan afsluit, blijft het halve scherm hangen en staat mijn pc vast. programma instellingen terugzetten heeft niet geholpen...

Hebt u ook al eens het videodeluxe.ini bestand verwijderd. Misschien is deze corrupt geworden. Bij het opstarten van VDL 2022 wordt het programma op de standaardwaarde teruggezet en er worden dan ook eventuele foutieve configuratie instelling gerepareerd en het videodeluxe.ini wordt automatisch weer aangemaakt.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.10.2021, 20:22, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

BarnhoornJacobus schreef op 07.10.2021 om 10:31 uur

Ik heb het bestand videodeluxe.ini verwijderd maar geeft geen verbetering. Is het misschien een optie om het programma compleet te verwijderen, een trialversie downloaden en dan mijn serie nummer weer invoeren?

Bol schreef op 07.10.2021 om 14:01 uur

@BarnhoornJacobus

Hallo Jacobus,

Omdat u nog nergens hebt aangegeven wat u PC configuratie is, dan zou u ook eens met de Videomodus instellingen kunnen experimenteren. zie deze link: Videomodus instellingen.

Als het bovenstaande niet het gewenste resultaat oplevert, dan kunt u VDL 2022 zo deinstalleren en weer opnieuw installeren. zie: Zo installeer Video Deluxe opnieuw.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.10.2021, 14:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.10.2021 om 00:26 uur

@BarnhoornJacobus

Hallo Jacobus,

Er is voor VDL 2022 vandaag een update uitgebracht. zie: Updates / Patches

Misschien is hiermee ook uw probleem opgelost.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 26.10.2021 om 16:16 uur

Beste Rob en Jacobus, het probleem is bij mij hetzelfde en is niet opgelost met de patch. Geen "laatst geopende projecten" en alleen met taakbeheer af te sluiten programma. Ook heeft de-installeren, opnieuw installeren, .ini verwijderen etc geen oplossing gebracht. Ik heb ook ontdekt dat bij het verwijderen van de films uit het project, de films ook zichtbaar verdwijnen. Echter, als ik dan weer een project wil openen wordt gesteld dat er nog een ander project geopend is. Dus niet zichtbaar, maar is er blijkbaar wel. Kies ik voor toevoegen verschijnen er 1 keer 2 films. 1 die was afgesloten en het nieuwe project. Wellicht hierdoor nog een oplossing te creëren Rob? Peter

BarnhoornJacobus schreef op 26.10.2021 om 17:15 uur

Ik heb VDL 2022 verwijderd en heb de oude VDL 2021 weer geïnstalleerd en werk nu weer met 2021. Ik zou echter verwachten dat ik nu automatisch de melding krijg, dat ik het programma kan updaten. Dit gebeurt echter niet, terwijl ik er wel voor betaald heb? Hoe kan dit?

Bol schreef op 26.10.2021 om 17:50 uur

@BarnhoornJacobus

Hallo Jacobus,

Omdat u VDL 2022 hebt verwijderd en teruggegaan bent naar 2021 dan krijgt u af en toe een melding, dat er een nieuwere versie verkrijgbaar is. Persoonlijk, kijk ik eens per week via hulp / online actualiseren of er een update is uitgekomen. Ook geeft Magix-Redaktion regelmatig via een aankondiging aan, dat er Patches zijn uitgebracht. zie bv.: * FEATURED Houdt ook even in de gaten of uw updateservice nog niet is verlopen. U kunt dit nagaan bij: Mijn Account / Mijn producten.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.10.2021 om 18:48 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

....Echter, als ik dan weer een project wil openen wordt gesteld dat er nog een ander project geopend is...

Bedoelt u deze melding?

Ik krijg deze melding ook regelmatig. Waarom, daar ben ik nog niet achter. Waarschijnlijk is dit een bug. Zo los ik dan dit probleem op. Zie mijn filmpje.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.10.2021, 19:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 27.10.2021 om 12:44 uur

Beste Rob,

 

Dank voor je meedenken en uitleg. Nee dit is niet de melding die ik bedoel. Ik krijg deze melding. Ik kan hier op zich mee omgaan, maar het verklaart wellicht waarom ik net zoals Jacobus en anderen niet het programma gewoon kan afsluiten. Voeg ik na de melding op het scherm toch een project toe, komt er plots het reeds afgesloten project weer tevoorschijn. Peter

Peter-vanBinnendijk schreef op 31.10.2021 om 12:08 uur

Beste Rob,

Wat ik nu zie is dat ook de door mij gemaakte instellingen van de sneltoesten en programma niet worden onthouden als ik de computer afsluit. Als ik alleen het programma afsluit en opnieuw start wordt het wel onthouden. (.ini wordt wel aangemaakt). Ben benieuwd of dit voor jou nieuw licht op het probleem laat schijnen en of Jacobus dit herkent. Peter

 

Bol schreef op 01.11.2021 om 00:07 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

....Wat ik nu zie, is dat ook de door mij gemaakte instellingen van de sneltoetsen en programma niet worden onthouden als ik de computer afsluit..... 

Als u de computer afsluit, dan wordt er voor zover ik kan nagaan geen VDL 2022 gegevens opgeslagen, dit gebeurd alleen als u VDL 2022 op de normale standaard manier afsluit.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 01.11.2021 om 14:40 uur

Hoi Rob,

 

Bedankt weer voor het meedenken. Ik sluit wel eerst VDL 2022 af en daarna de computer.

Is het wel "normaal" dat ik niets zie onder "laatst geopende projecten"? Peter

Peter-vanBinnendijk schreef op 01.11.2021 om 18:36 uur

Intussen ben ik achter een oorzaak. Het niet kunnen afsluiten gebeurt alleen als ik met projecten/films werk die gemaakt zijn in VDL2021. Het zijn de aangemaakte proxy bestanden in VDL2021 die het probleem veroorzaken. Haal die weg en alles werkt zoals het hoort. Nu maar hopen dat ook Magix hier wat aan gaat doen, want fijn werken is anders. Peter

Bol schreef op 01.11.2021 om 22:58 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Vanaf VDL 2016 heb ik de proxybestanden al niet meer toegepast, omdat het naar mijn zin te veel schijfruimte in beslag nam en het mijn film map zeer onoverzichtelijk werd. Zelf gebruikte ik zo af en toe daarvoor previewrendering. Zelf heb ik het vermoeden, dat de gemaakte proxybestanden gebonden is aan de gebruikte VDL versie. Als u een MVP projectbestand gemaakt in VDL 2021 inlaad in VDL 2022 dan moet u de proxybestanden in VDL 2022 opnieuw laten aanmaken.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.11.2021, 22:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.11.2021 om 23:56 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

....Is het wel "normaal" dat ik niets zie onder "laatst geopende projecten"?... 

Dit is staat er bij mij onder de laatst geopende projecten, voordat ik het Videodeluxe.ini bestand verwijderd heb.

Nadat ik het videodeluxe.ini bestand heb verwijderd en VDL2022 weer heb opgestart, dan staat er bij mij onder de laatst geopende projecten niets meer, helemaal leeg.

Nadat ik een MVP projectbestand op de tijdlijn van VDL 2022 heb gezet en wederom hebt opgeslagen, dan staat bij het opstarten van VDL 2022 onder de laatst geopende projecten dit MVP projectbestand.

Bij werkt het zoals het behoort te werken.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

BarnhoornJacobus schreef op 02.11.2021 om 08:39 uur

Ik heb nu VDL 2021 op mijn pc en krijg geen updates en support meer. Ik heb nu Magix zelf aangesproken en wacht op commentaar.

Groet, Koos.

Bol schreef op 02.11.2021 om 09:59 uur

@BarnhoornJacobus

Hallo Koos,

...Ik heb nu VDL 2021 op mijn pc en krijg geen updates en support meer....

Zolang uw updateservice nog niet is verlopen, hebt u recht op Support uit Duitsland. Echter voor VDL 2021 krijgt u geen updates meer, omdat daar geen updates meer worden uitgebracht. Wel kunt u VDL 2021 upgraden dan VDL 2022. Zolang uw updateservice loopt krijgt u hiervoor wel alle uitgebrachte updates gratis. Maar als uw updateservice is verlopen en u doet een herinstallatie van VDL 2021 of VDL 2022 dan wordt er, volgens mij, alleen de basisversie geïnstalleerd.

Zie: uw voordelen in vogelvlucht

Ik ben net als u geïnteresseerd, wat voor antwoord u van Magix Support krijgt. Laat het ons weten.

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 02.11.2021, 10:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 04.11.2021 om 13:09 uur

Beste Rob en Koos,

Bedankt voor de tips en meedenken. Inmiddels heb ik op de Duitse site gelezen dat dit probleem wordt onderkend door MAGIX. Ik ga er vanuit dat er een patch zal volgen waarin dit is meegenomen. Intussen kan ik om het probleem heen werken. Peter

 

Bol schreef op 04.11.2021 om 14:34 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Ik heb uw probleem op mijn andere computers met verschillende PC configuratie niet kunnen reproduceren, wat niet wil zeggen, dat uw probleem niet bestaat. Ik ben zeer benieuwd waar u dit op de Duitse site hebt gelezen? Zou u deze op het forum kunnen plaatsen, zodat andere forumleden hier ook wat aan kunnen hebben. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

ps. Ik kijk ook regematig op het Duitse forum.

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 04.11.2021, 14:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 04.11.2021 om 17:05 uur

Hallo Rob,

 

Ik heb weer even moeten speuren, maar eind okt was er de volgende vraag/antwoord op dat forum:

Ich nutze bei jedem neuen Projekt z.B. ein Intro, das ich mir vor Jahren mühevoll zusammengebastelt hatte. Dieses Intro wird dann an einigen wenigen Stellen geändert (z.B. Text; einzelne Bilder), damit es zum neuen Projekt passt.

Leider ist es jetzt mit VDL 2022 so, dass sich VDL nicht mehr schließen lässt, sobald irgendwas aus alten Projekten enthalten ist. Dann hilft nur noch der Taskmanager. Bei bisherigen Versionen hatte ich solche Probleme nie.

Gibt es irgendeinen Trick, wie man alte Projekte "konvertieren" kann, damit VDL 2022 damit klar kommt?

Vervolg dagen later:

der Support hat inzwischen geantwortet:

“Leider gibt es aktuell noch Probleme, wenn Sie alte Projekte in der aktuellen Version öffnen. Unsere Entwickler arbeiten aber im Moment daran, dieses Problem zu beheben. 
Wenn Sie Ihr Projekt vor dem Beenden des Programms speichern, dann sollte Sie nicht an Ihrem Workaround gehindert werden, obwohl es dann zu dem Absturz kommt.”

Zie: https://www.magix.info/de/forum/2021er-projekt-in-vdl2022-geffnet-vdl-kann-nicht-mehr-beendet-werden--1285724/

Bol schreef op 07.11.2021 om 15:44 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

MVP projectbestand gemaakt in eerdere VDL versies zijn niet altijd compatibel geweest met andere Video Deluxe versies. Daarom maakt ik altijd eerst mijn lopende projecten af in Video Deluxe versie waarmee ik ze ben gaan samenstellen. Wat betreft de Intro's van Chrisly, dat komt volgens mij, omdat Magix Duitsland de manier van Effecten - Weergave/Animatie ten opzichte van eerdere Video Deluxe versies grondig hebt gewijzigd.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 09.11.2021 om 12:55 uur

Hallo Rob,

Uiteraard is het fijn om projecten af te maken, maar dat lukt niet altijd. Zo staan er bij mij redelijk wat in de tussenstand. Een nieuwe versie van een programma mag toch niet betekenen dat eerdere versies NIET compatibel zijn. Als het al het geval is zou MAGIX moeten aangeven bij het uitkomen van de nieuwe versie of de optie bieden om terug te gaan naar de eerdere versie hetgeen niet het geval is. Ik heb er wel vertrouwen in dat deze bugs worden opgelost want ik ben beslist niet de enige die zich hieraan ergert. (Overigens is deze ook al gemeld op dit forum: "Hallo Magix-Team, voor positieve reactie het volgende, ook ik heb het idee dat er nog een aantal Bug's in zitten zoals b.v. het niet onthouden van laatst gebruikte projecten en het niet direct afsluiten want er blijft na ALT+F4 nog een soort raamwerk over die d.m.v. taakbeheer afgesloten moet worden." Peter