mxv file knippen

labofant schreef op 27.09.2017 om 19:22 uur

Hallo,

 

Ik heb Red Uw Video's versie 5 op een Windows 7 64-bit computer.

Ik ben er recent achter gekomen dat het opgenomen mxv bestand dezelfde grootte houd als je in de film stukken knipt en weg gooit. Ik zal proberen dit duidelijk te maken aan de hand van een voorbeeld:

Ik heb een videoband overgezet met het programma. Ik heb 5 uur van de videoband omgezet. De mxv file is nu 10 GB groot.

Het programma dat ik wil hebben is echter maar 3 uur lang. Ik heb dus zowel aan de voorkant en aan de achterkant de stukken weggehaald die ik niet wilde bewaren. De ontstane film is nu inderdaad 3 uur lang. Als ik het project opsla dan blijft de mxv file 10 GB groot, terwijl die dus eigenlijk 6 GB zou moeten worden (3/5 * 10 = 6).

Dit betekent dat ik veel te veel schijfruimte moet benutten om dit project te bewaren. Ik zou graag de weggehaalde stukken ook uit de mxv file willen halen zodat die kleiner wordt.

Als ik een nieuw project aanmaak en ik laad de mxv file in dit nieuwe project dan is de film weer de originele 5 uur lang. Dit betekent dus dat de mxv file inderdaad niet wordt veranderd. De veranderingen die ik gedaan heb in mijn film worden opgeslagen in een .HDP file. Blijkbaar wordt die ingelezen als ik mijn project weer laadt.

 

Weet iemand hoe ik de mxv file kan knippen zodat die kleiner wordt?

 

Groeten,

 

Peter

Reacties

mi-bo schreef op 28.09.2017 om 14:19 uur

Hallo Peter,

MAGIX knipt en verwijderd geen stukken bestand maar door splitsen, lijkt het erop dat project kleiner wordt , maar het totaal blijft voorlopig het zelfde

U heeft al een MAGIX extensie van het geheel gemaakt, door exporteren naar Video als MAGIX video.( mpeg2 )

Als U het project weer naar de tijdlijn sleept, en verwijderd wat niet in het project thuis hoort, en daarna exporteer naar een mpeg2 extensie,( exporteren als mpeg2 ) anders kan niet gezien het gedigitaliseerde beelden zijn ( 4:3 ),

en het geheel wordt geëxporteerd naar een apart aangemaakte map, en dan naar een externe usb schijf geëxporteerd, of als DVD wordt gebrand zult U zien dat het bestand verkleind is.

gr

Michael

labofant schreef op 28.09.2017 om 19:47 uur

Hoi Michael,

 

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat ik de mxv file niet kan knippen naar een kleinere file. Eerst exporteren, dan opslaan en weer openen is een beetje een overbodige actie en bereikt niet wat ik wil: een kleinere mxv file van mijn geripte VHS. Jammer want ik had wel verwacht dat er ergens zo een functie zou moeten zitten. Nu zit ik met veel te veel GB's aan data. Ik heb nl ongeveer 250 videobanden 's nachts laten afspelen zodat ik 's ochtends de complete videoband overgezet had. Daar zit nu dus veel extra beeldmateriaal bij dat ik weg wil gooien, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. Persoonlijk vind ik dit echt een slecht punt van de software. Ik ga dit maar eens aankaarten bij MAGIX. Misschien dat ze een patch (of iets dergelijks) willen maken zodat dat wel kan.

Groeten,

Peter

mi-bo schreef op 29.09.2017 om 11:02 uur

Hallo Peter,

een aanvulling:

MAGIX Red UW Video is een MAGIX product speciaal gemaakt om dierbare analoge beelden te digitaliseren.

Veel MAGIX gebruikers, hebben naast dit pakket ook het montage pakket MAGIX Video Deluxe

Met MAGIX Video Deluxe pakket,zijn opgeslagen beelden van RUV in MXV via de tijdlijn te bewerken, dit is nu een clip, als scene detectie wordt gedaan worden alle start en stop in kleine projectjes weer gegeven, dan is het makkelijker om geen goede beelden te verwijderen, en er een mooi project van te maken.

En het eind product kan dan via bestand, exporteren, Video als Mpeg-video op DVD gebrand worden of opgeslagen op een externe harde schijf.

gr

Michael

 

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2017 om 17:01 uur

Hallo Peter,

Als een VHS band wordt overzet, met Red Uw Video 5 naar de PC, in welk format wordt dat dan gedaan? (bv. AVI, Mpeg-2, etc..). Met welk Video deluxe programma worden de overgezette VHS band bewerkt? Ik lees, dat in de overgezette bestanden bewerkt en geknipt wordt? Zijn dit dan MXV bestanden of de overgezette bestanden? (bv. AVI of Mpeg-2, etc..). Daarna worden ze geëxporteerd als een MXV-bestand, met die gedachten, dat de bestandsgrootte kleiner zou worden. Bij een MXV bestand blijkt hiervan geen sprake te zijn. Een goede verklaring heb ik hier niet voor. Overigens, MXV staat voor MagiX Video bestand. Deze bestanden zijn alleen te bewerken en af te spelen in een Magix Video deluxe programma's! Deze zullen nooit afspelen in Windows Mediaplayer of welke andere Mediaplayer. Als het MVP-bestand wordt geëxporteerd, als bv. Mpeg-2 of welk ander format dan ook, dan wordt de bestandsgrootte wel kleiner en dan kunnen deze in de meeste Mediaplayer afgespeeld worden. MVP staat voor Magix Video Project. Een MVP bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen.

Groet,

Panter

labofant schreef op 01.10.2017 om 08:47 uur

Hoi Michael,

 

Dan heb ik dus nog een programma nodig om een mxv te kunnen verkleinen. Aangezien er een optie wissen bestaat in RUV verwacht ik dat er ook uit het mxv bestand gewist wordt. Maar dat is dus niet zo. Dit had ik graag anders gezien. Maar dat is de keuze geweest van Magix. Voor mij wel een reden om dit niet aan te bevelen aan anderen en eerst op zoek te gaan naar een ander systeem/leverancier waar dat wel kan.

Hoi Panter,

 

Ik gebruik RUV om de VHs over te zetten naar de PC. Daar wordt een mxv bestand van gemaakt. Die "rauwe" data wil ik verkleind hebben omdat ik die wil bewaren. IN RUV kun je ook wat basic bewerkingen doen, zoals scenedetectie, knippen, splitsen, etc. Ik had dus verwacht dat de mxv file daardoor zou veranderen, maar dat is niet zo. Alle aanpassingen zijn alleen maar verwijzingen die RUV weer uitleest. De film die zo wordt gemaakt kan ik dan wel exporteren via RUV maar alleen naar wmv of een dergelijk formaat en niet naar mxv.

Beide bedankt voor de reacties. Ik ben er ondertussen achter dat wat ik wil niet mogelijk is met dit programma.

 

mi-bo schreef op 02.10.2017 om 11:37 uur

Hallo Peter.

Laten we naar anno 2017 gaan, dan is het mogelijk met MAGIX vdl 2018 en een USB omzetter,

om Uw dierbare analoge beelden te digitaliseren.

Na de beelden te hebben gedigitaliseerd staan ze op de tijdlijn van MAGIX vdl 2018, beelden die niet goed zijn verwijderen, en het geheel later op een externe schijf exporteren ( mpeg2 4:3 ).

Het totaal project kan dan van de Pc worden verwijderd via, bestand,films beheren, uit project verwijderen ,

Dan heeft U wel alleen op de externe schijf het goede project staan.

Dit is later weer te importeren naar de Pc in MAGIX vdl, en via scene detectie, alle start en stop staan dan weer apart,op de tijdlijn om evt verder te bewerken.

Dan is het geheel zoals U het graag wilt, verkleint maar het is niet meer mogelijk om de evt verwijderde foutjes terug te zetten.

gr

Michael