.mxv-bestand niet af te spelen?

schaduwman schreef op 15.03.2012 om 21:24 uur

Sinds vandaag, 21/7, ben ik in het bezit van Magix Red Uw video's 4.

Ben dus hartstikke nieuw en onervaren.

Als ik mijn video-camera laat afspelen, en ik druk op de knop "video naar computer overdragen" klik, dan schijnt er iets te gebeuren. Maar Wat??

Na de opname te hebben laten stoppen, zoek ik het bestand op, op mijn harde schijf. Als ik dan het bestand wil afspelen, om te bewerken, is er nergens een bestand te vinden. Echter wel 2 stuks bestanden van het type .mxv.

En daar kan Gamix niets mee.

Mijn pc draait op win7, als dat belangrijk mocht zijn.

Wie kan mij helpen, en waar kan ik antwoorden vinden op deze en andere vragen.

Ik vind het allemaal een beetje vaag, maar hoop hier toch iets wijzer te worden.

Alvast bedankt.

Reacties

bobbiaan schreef op 16.03.2012 om 10:18 uur

Beste ....,

Het MXV bestand is alleen af te spelen in het Magix programma. Dus start het programma op en ga naar de MXV bestand en u zal zien dat het zelfs te bewerken is. Om met b.v. de Media player van Windows af te spelen moet u het project exporteren als een MPG( MPEG  of MPG2).

 

Succes

Bobbiaan

mi-bo schreef op 16.03.2012 om 11:49 uur

Goedemorgen, neem eens en kijkje op http://www.magixvdlbijspijkeren.nl

Daar staat rechts boven een atikel over RUV 4.0.

Hoe de instellingen moeten staan, en de rest gaat vanzelf,

gr

schaduwman schreef op 16.03.2012 om 22:32 uur

@bbobbiaan

Dank voor je reactie, echter een .mxv-bestand is niet af te spelen. Is slechts 4 kb groot, en is dus zeker geen filmmateriaal.

Niettemin, toch bedankt.

 

@mi-bo

Aan deze info heb ik al wat meer. Maar toch nog een paar puntjes. als ik de opnamekwaliteit bekijk, dan klik ik op "door gebruiker gedefinieerd". Vervolgens gebeurt er niets, terwijl volgens de site: http://www.magixvdlbijspijkeren.nl/#Het%20verhaal%20RUV%204.0 een scherm moet openen met "geavanceerde MPEG-instellingen". En dit gebeurt dus niet. Er gebeurt dus helemaal niets. Het vakje "audionorm" is ook leeg, en iets invullen kan ook niet, blijft dus leeg..

Als ik de videocamera start, zie ik, zoals het moet zijn, het beeld in het programma. Ik kan op het vakje ""video naar computer overdragen" aanklikken. Het lijkt dat de opname opgenomen wordt en op de harde schijf geplaatst wordt. Als ik voorgaand vakje weer aanklik, dan beëindigt de opname. Vervolgens klik ik op "videobewerking starten" en er gebeurt wederom niets. Vervolgens ga ik naar de map waar de opnames opgeslagen zouden zijn, en vind daar enkel en alleen twee .mxv-bestanden.

De ellende wordt nog groter, want de heren en dames van de help-desk van Magix, zijn alleen op werkdagen tot 16:30 uur bereikbaar. Ik ben dan normaliter op mijn werk. Dus ze zijn onbereikbaar voor mij.

Ik weet niet of er een moderator aanwezig is, op dit forum. Die zou dit probleem dan even kunnen door spelen aan de help-desk.

Misschien nog wat suggesties, naar aanleiding van bovenstaand verhaal? Ik sta voor alles open.

Alvast bedankt.

Peter

schaduwman schreef op 18.03.2012 om 11:28 uur

U heeft antwoord gekregen van een moderator.

op de site een aanvulling gezet.

er staat namelijk een vinkje dat uit gezet moet worden ( zwakke of Pc optimaliseren).

stuur een mail naar en ook in het weekeinde helpen wij u verder.

gr

mi-bo

Dank voor Uw antwoord,

Inmiddels het vinkje uitgezet, en er gebeurt al iets meer. Er wordt een .mpg-bestand geplaatst. Echter, dit .mpg-bestand is 0 bytes groot. M.a.w. er staat niets op.

Volgende stap?

 

m.vr.gr.

Peter

mi-bo schreef op 18.03.2012 om 11:33 uur

Uw  email adres klopt niet of postbak is vol.

 ik krijg de mail terug.

gr

schaduwman schreef op 18.03.2012 om 11:35 uur

U email adres klopt niet of postbak is vol. ik krijg de mail terug.

gr

Ik heb net een mail vanaf mijn privé-adres gestuurd, dat zou bij U binnen moeten zijn gekomen.

Mijn adres: peter (at) schaduwman.nl

De bedoeling van (at) mag duidelijk zijn?

 

Peter

schaduwman schreef op 18.03.2012 om 11:39 uur

Ik heb een mail naar mezelf gestuurd, komt gewoon binnen. De mailbox op de server is leeg.

Peter

schaduwman schreef op 18.03.2012 om 11:41 uur

Nog even wat nagekeken, vergeten te vermelden dat mijn besturingsprogramma een 64-bits is. Is dat belangrijk?