muziekrechten

rinsejanse schreef op 13.02.2018 om 10:22 uur

Beste lezer,

Gebruikmakend van fotostory 2018 gebruik ik de bijgeleverde muziek(fragmenten) in de veronderstelling dat deze rechtenvrij zijn.Tot op heden gebruikte ik de resultaten alleen op pc of tv
Onlangs plaatste ik een fotofilmpje op youtube en daar werd aangegeven dat bepaalde muziek(fragmenten) onderhavig was aan muziek/ auteursrechten van derden (???). De genoemde muziekfragmenten herkende ik ook niet onder de aangegeven titel.
Kan iemand mij zeggen of de bijgeleverde muziek (in fotostory en ook in video de luxe) daadwerkelijk auteursrechtenvrij is??

rinse janse

Reacties

mi-bo schreef op 13.02.2018 om 10:54 uur

Rinsejanse,

ik gebruik niet anders dan muziek van MAGIX en heb nooit problemen met Youtube.

misschien staan er andere geluiden bij die niet rechtenvrij zijn.

volgens EULA ben ik dit tegen gekomen.

De inhoud mag – met uitzondering van de live-sets – principieel alleen voor niet-commerciële doeleinden worden gebruikt. Dat geldt ook voor muziek-, video- of fotobestanden evenals betreffende sjablonen, die door of via het MAGIX-product worden verkregen.

Bron: https://www.magix.com/nl/eula/consument/
Volg ons op: Google+| Facebook

Groeten

Michael

wijziging i.v.m. info

Bol schreef op 13.02.2018 om 13:48 uur

Hallo Rinse,

Om een goed antwoord te kunnen geven op uw vraag, om welk muziek(fragmenten) gaat het hier.

  • Zijn deze van Magix?
  • Worden deze commercieel gebruikt
  • Kunt u hier een link naar het YouTube filmpje kunnen plaatsen.

Ik heb dit ook ooit meegemaakt, ik werd er toen op geattendeerd, dat op de muziek auteursrechten zaten. Zij hebben toen de alle rechten overgenomen en voorzien van een reclameblok. Als de auteur zich meld bij YouTube, kan de auteur YouTube verzoeken om deze te verwijderen.

Als u het zeker wilt weten, kunt u het beste contact opnemen met Magix Support https://support2.magix.com/customer/index.php

Succes,

Bol

PS zie: https://support.google.com/youtube/?hl=nl#topic=6151248

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2018, 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rinsejanse schreef op 15.02.2018 om 19:46 uur

Beste reageerders, (al dan niet ongeduldig; ik zit n.l. niet permanent achter mijn scherm),

Bedankt voor jullie reacties en suggesties.

Volgens mij ben ik er al wel uit.
In mijn filmpjes staan geen reclames (of het moet de inhoudelijke suggestie zijn dat het goed is naar Santiago de Compostela te lopen) en ik publiceer evenmin voor commerciële doeleinden.

Ik werd op het verkeerde been gezet omdat na upload de melding van auteursrecht verscheen voor verschillende (muziek)fragmenten van mijn filmpje, terwijl ik hier uitsluitend met MAGIX filmmuziek heb gewerkt.

Volledigheidshalve nog een tweetal links:

 

met vriendelijke groeten,

Rinse Janse

 

mi-bo schreef op 15.02.2018 om 21:17 uur

Rinse,

Uw mooie reportages bekeken naar Santiago de Compostela, ook via YT en ik heb geen reclame of storing blokken gezien.

Het ziet er perfect uit

succes met Uw mooie hobby

Groeten

michael

Bol schreef op 15.02.2018 om 23:24 uur

Hallo Rinse,

Ook ik wil u laten weten, dat ik uw filmpjes reeds afgelopen dinsdag bekeken heb op YouTube. Tijdens het bekijken van de filmpjes, heb ik ook niets gezien, wat leek op overtreding van auteursrechten.

Groet,

Bol

PS. Hierbij bied ik mijn excuses aan voor mijn ongeduldigheid. Ik zag, dat u reeds het eerste antwoord met een dankjewel had aangemerkt, vandaar mijn reactie via een Persoonlijk Bericht.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-