Muziek op fotoshow

Willytje65 schreef op 19.11.2012 om 11:45 uur

Ik maak mijn fotoshows met foto's op cd en dvd 7 deluxe. ik heb nu voor het eerst een stukje film ingebracht tussen de foto's  met geluid. Maar door de nogal luide achtergrond muziek hoor ik het filmgeluid haast niet, hoe kan ik de achtergrondmuziek tijdelijk stiller zetten? kan iemand dat eens mooi uitleggen?

Reacties

RiViS schreef op 19.11.2012 om 14:54 uur

Dat kan met de Volumecurve. Rechtsklik op het geluid in de tijdlijn. Klik op Volumecurve en Weergeven. Er verschijnt een gekleurde lijn bovenaan het geluidsspoor. Dubbelklik op de lijn op de plaatsen waar je het volume wilt aanpassen, er verschijnen kleine blokjes. Maak 2 punten vlak na elkaar waar het volume omlaag moet. Maak nog eens 2 punten vlak na elkaar waar het volume weer terug omhoog moet. Om het volume te verlagen en verderop weer terug omhoog heb je dus in totaal 4 punten op de curve nodig. Het tweede en derde punt sleep je met de muis omlaag, de punten 1 en 4 blijven staan. Even uitproberen hoe ver je omlaag moet. Je kunt ze steeds weer verschuiven, ook naar links en rechts!

groet,

Rijk

PS, ik heb dit  gecheckt in versie 8, want versie 7 draait niet onder mijn Windows 7.

Willytje65 schreef op 21.11.2012 om 10:31 uur

Dank u wel het is prima gelukt, en naar ik veronderstel kan je dat ook als verschillende tracks veel van niveau verschillen, zoals ik reeds heb voorgehad.

Het is een witte lijn die daar bovenaan komt , maar er wel bijft staan nu, mag dat?

RiViS schreef op 21.11.2012 om 11:13 uur

Dank u wel het is prima gelukt, en naar ik veronderstel kan je dat ook als verschillende tracks veel van niveau verschillen, zoals ik reeds heb voorgehad.

Dat kan, maar als je het voor een hele track wilt doen, gaat het sneller door het blokje in het midden van de track omhoog of omlaag te slepen, dan heb je de volumecurve dus niet nodig.

Het is een witte lijn die daar bovenaan komt , maar er wel bijft staan nu, mag dat?

Die lijn moet blijven staan, want als je hem weghaalt is het effect ook meteen weer verdwenen.

groet,

Rijk