muziek onder video?

janwillem2 schreef op 11.07.2008 om 10:36 uur

Ik heb voor de 1e maal een film gemaakt met Magix Video Deluxe 2007, na eerder alleen fotobewerking met Magix te hebben gedaan.
Ik heb muziek geplaatst op spoor 3, maar er ziijn ook momenten dat ik de achtergrondgeluiden van de film wil laten horen. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? Ik kan het echt niet vinden in de manual.

Reacties

Baskakie schreef op 29.07.2008 om 11:01 uur
Maak allereerst de Volumecurve zichtbaar in het geluidsspoor. Rechtsklik op het geluidsspoor en dan Volumecurve selecteren. Er ontstaat nu een heel dun rood lijntje bovenin het geluidsspoor.
Ga nu met de muis naar dit rode lijntje, en zodra de muisaanwijzer een vingertje wordt dubbelklikt u. U heeft nu een handle op de volumecurve aangebracht. Dit herhaald u nog een aantal keren op verschillende plekken op de volumecurve.
Nu kunt u zo'n handle met de muis beetpakken en verslepen. Naar onder en boven en links en rechts. Op deze manier kunt u het volume mooi langzaam verhogen of verlagen.

Als alternatief voor bovenstaande kunt u de muismodus op Curvenmuismodus zetten (dmv ALT-3, of rechts in het midden de muismodus knoppen). Wanneer de muis in de curvenmodus staat, kunt u daarmee in een geluidsspoor de volumecurve "tekenen".