MusicMaker 2023 is extremely slow on new and super fast Windows 11 pc.

HJ-Wormgoor schreef op 11.10.2022 om 17:33 uur

Experienced Music Maker etc. user. Music Maker 2023 Premium installed and updated from internet; was extremely slow so uninstalled and installed from CD. Again extremely slow. Version 31.0.1.13. In normal words; this program does not work; it is slower than old programs on Windows 95. After clicking a command or pointing or dragging with mouse it takes more than 2 and often more than 10 seconds befor a reaction happens. Slow seems related to the internet connection/webshop. I see there is repair on the Magix support site . Can it be related to that? Other programs like Vegas 19 (video) and SoundForge Music Cleaning Lab 4 (stereo audio editing and also some multi track) work perfect on my new pc. They dont make that slow connection to the webshop. After installation and activation they run on my pc without an internet connection. That should also be possible with Music Maker 2023; stand alone operation. The previous versions work super fast and handy on my 10 year old I7 pc with windows 10. I tried with and without VPN and with or without Hitman Pro: does not matter. Killed many processes: always slow. not usable. I like the program so ...money back is not what i want. Have invested in many soundpoools and instruments.

Reacties

mi-bo schreef op 11.10.2022 om 18:29 uur

@HJ-Wormgoor

Welkom als MAGIX gebruikgebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Misschien pas een update gedaan van Windows 11, hier zijn problemen mee , nieuwste drivers van Grafische kaart gedownload via fabrikant .

Ook de laatste Patch van MMM 2023 Prem geïnstalleerd.

Gr

Michael

HJ-Wormgoor schreef op 11.10.2022 om 18:58 uur

Alles wordt vrijwel dagelijks geupdate. Heb de pc 2 weken. Andere software werkt OK. Zelfs de video software. Office. Studio One professional versie 5 laatste update. Version 31.0.1.13. Magix Music Maker.

Operating System
    Windows 11 Home 64-bit
CPU
    Intel Core i7 @ 2.50GHz    36 °C
    Skylake Technology
RAM
    32,0GB
Motherboard
    Micro-Star International Co. Ltd. B560M-A PRO (MS-7D20) (U3E1)
Graphics
    E2350 (1920x1080@60Hz)
    2047MB NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (ASUStek Computer Inc)    36 °C
Storage
    931GB TOSHIBA HDWD110 (SATA )    26 °C
    931GB KINGSTON SNVS1000G (SATA-2 (SSD))
    7452GB Seagate Backup+ Hub BK SCSI Disk Device (USB (SATA) )    43 °C
Optical Drives
    HL-DT-ST DVDRAM GH24NSD5
Audio
    Sound Blaster AE-7

 

Geluidkaart heeft extra CPU voor geluidbewerking. Geluid doet het prima . Ook bij andere programma's.

 

Als ik uitlog stopt ook het programma. Heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Reactie tijden van 30 seconden of meer zijn er ook. Je clickt en ....er gebeurt helemaal niets totdat ...jemig 30 seconden later .....Werk al meer dan 10 jaar met Music Maker. Ben ook al mijn instrumenten ineens kwijt.

 

Bol schreef op 11.10.2022 om 19:08 uur

Hallo @HJ-Wormgoor,

Allereerst een andere vraag. Welke versie MMM staat er nu op uw PC geïnstalleerd? De laatste MMM versie is: 31.0.1.13.

Aan de rechterkant kunt u zien welke MMM edities bij zij geactiveerd zijn.

Waarom MMM bij u traag is, daar kan ik hiervandaan beoordelen. Maar hebt u MMM als een teruggezet op de standaardwaarden, zo niet ga dan naar: Bestand / instellingen / Programma-instellingen herstellen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.10.2022 om 19:21 uur

Hallo @HJ-Wormgoor,

Welke Intel Core i7 @ 2.50GHz hebt u? bv. Intel i7-11700!!

Hebt u ook al eens de store opgeruimd en de Soundpools opnieuw ingelezen? Zo niet, doe dat eens.

Het klopt dat Windows 22H2 niet zonder bugs zijn. Zie bron: PC-Active: Windows 11 22H2 Update niet updaten

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

HJ-Wormgoor schreef op 11.10.2022 om 19:50 uur

Rob bedankt voor je tip. Zal eens kijken of ik dat kan vinden!

Heb diverse eerdere premium versies gehad oa 2021 en 2018. Kon dan upgraden. Heb dat nu ook gedaan . Zit nu op een nieuwe pc. Heb op de oude pc wel een premium versie gewist ...de 2021 versie maar misschien heeft hij 2018 en 2021 nu nodig om deze versie goed te laten werken. Met een upgrade behoud je de gekochte instrumenten en soundpools.Had er zeer veel.Denk dat 2018 niet werkt op windows 11.

HJ-Wormgoor schreef op 11.10.2022 om 20:06 uur

. Intel i7-11700!! Kan ook van andere dingen meer details geven ....Speccy produceert pagina's vol. Rob. Werkt niet. Dus wellicht heeft het te maken met de programma historie 2018=1e, 2021=upgrade en nu 2023=upgrade. Kan zijn dat de programma's onder 2 e mailadressen zijn geactiveerd en wellicht ziet hij dat ook als 2 users terwijl er maar 1 licentie is. Kan alles van de oude pc halen en heb dat al deels gedaan maar dan moet het uiteraard wel weer geinstalleerd kunnen worden op de nieuwe. Ben nu alle instrumenten kwijt. Helpdesk werkt een p[aar dagen niet. Had vrijdag verzoek ingedient voor support. Er staan geen telefoonnummers meer op de site; ook niet voor betaalde ondersteuning.

mi-bo schreef op 11.10.2022 om 20:33 uur

@HJ-Wormgoor

Wat betreft MMM 2023 Prem heeft 2 licenties.wel geregistreerd onder(een) zelfde emailadres

MAGIX support is niet meer vanuit Nederland telefonisch te bereiken

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

HJ-Wormgoor schreef op 11.10.2022 om 21:53 uur

Ga alle tips nog lezen: Michael bedankt! Rob ook bedankt. Heb licenties gechecked en ... ze mogen op 2 pc's. Heb ingelogd met oude email adres op Magix en heb 2018 en 2021 versie geinstalleerd. De 2021 versie heeft een enorme hoeveelheid instrumenten en loops. Heb toen veel geinvesteerd en dat heb ik nu terug. Ben bezig geweest met actualiseren en registreren en ...wellicht heb ik een aantal dingen goed gedaan.

De 2021 versie komt met een update en die beviel me toen niet ...de oude versie was makkelijker en sneller..

Deze versie wil nu updaten naar 2023 maar .....die versie staat op een account met een nieuw e-mail adres.

Nu het volgende probleem: de 2023 versie heeft een ander account. Daar ga ik nu mee aan de gang.

Hoop uiteraard al die instrumenten en loops ook in de 2023 versie te krijgen en hoop dat de 2023 sneller wordt.

Heb nu wel van alles geinstalleerd dus ...misschien vind de 2023 versie nu wat het nodig heeft.

mi-bo schreef op 11.10.2022 om 22:15 uur

@HJ-Wormgoor

Dank voor Uw Feedback.

U schrijft MMM2023 heeft een ander email adres(account), dan is het niet mogelijk(2018/2021) om alles wat via oude email adres is geregistreerd in MMM2023 te importeren.

Sc6

Michael

Bol schreef op 11.10.2022 om 22:21 uur

Hallo @HJ-Wormgoor

...Kan zijn dat de programma's onder 2 e mailadressen zijn geactiveerd....

Omdat u MMM 2023 onder een ander emailadres hebt aangekocht, dan ziet dit emailadres niet wat u al in het verleden onder het andere emailadres hebt aangekocht. Nu rijst bij mij de vraag, hebt u nu ook twee accounts? Als u maar een account hebt, dan zou deze twee e-mails kunnen samenvoegen tot een emailadres.

Ga hiervoor naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ en dan naar Mijn Account / Gebruikersgegevens. U kunt hier uw emailadres vervangen voor uw nieuwe emailadres.

Let op!! na de wijziging moet u de volgende keren inloggen met het nieuwe e-mailadres en uw wachtwoord.

Hebt u twee accounts, dan moet u een mailtje sturen naar: infoservice@magix.net met het verzoek deze twee accounts samen te voegen tot een.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS zie: BELANGRIJK: Onderhoudswerkzaamheden en magix.info update!

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.10.2022 om 22:33 uur

Hallo @HJ-Wormgoor

Nog een aanvulling. Als uw emailadressen en / of uw accounts zijn samengevoegd, zou ik om te beginnen eerst alles wat betreft de MMM versie van uw PC verwijderen en daarna alleen eerst de gratis versie downloaden, installeren en aanmelden met uw juiste emailadres. U kunt deze hiervandaan downloaden: GRATIS UITPROBEREN. Daarna worden al uw gegevens, soundpools, instrumenten e.d. van de Magix server gedownload en aan u ter beschikking gesteld. U hoeft dan niet meer de eerdere MMM versies te installeren.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

HJ-Wormgoor schreef op 12.10.2022 om 13:02 uur

Rob bedankt. Super adviezen. Heb de mail verstuurt mbt het samenvoegen van de accounts. Bij de 2018 en 2021 heb ik de mogelijkheid een nieuwe naast een oude versie te installeren. De oude heeft functionaliteiten die me beter bevallen. De nieuwe werkt nog niet dus ze naast elkaar installeren lijkt me fijn. Heb nu de 2018 & 2021 versie werkend. Doe geen update naar 2023 want dan ben ik alles kwijt; dan is het ineens weer een probeerversie zonder enige extra's aan soundpools en instrumenten en veel functies doen het dan niet meer. De songmaker gebruik ik intensief.

mi-bo schreef op 12.10.2022 om 13:28 uur

@HJ-Wormgoor

Wat U omschrijft klopt MMM 2018 Prem is/was nog een 32 Bits versie, MMM 2021Prem is een 64 Bits versie .

2018 en 2021 die kunnen naast elkaar blijven staan(dit heb ik zelf ook), als U MMM 2023Prem installeer(rechtzetten van email account via MAGIX Support) wordt versie 2021 overschreven, maar heeft U wel alle aankopen die zijn gedaan vanaf 2021 onder MMM 2023 Prem staan.

Sc6

Michael.

mi-bo schreef op 12.10.2022 om 13:53 uur

@HJ-Wormgoor

Toch nog even een reactie, in Uw oproep schrijft U over"Music Maker 2023 Premium installed and updated from internet;"daar heb ik als Moderator in het Nederlands op gereageerd.

U schrijft 11.10.2022 om 18.58 uur "Version 31.0.1.13. Magix Music Maker..

Heeft U de free versie gedownload of MMM2023 Prem gekocht(onder een ander account), want dit is mij niet helemaal duidelijk na antwoord op 12.10 2022 om 13.02 uur.

"Doe geen update naar 2023 want dan ben ik alles kwijt;"

Als het klopt dat U de free versie van MMM2023 heeft gedownload, kunt U nooit de aankopen gedaan in versie MMM2021 herinstalleren.

Gr

Michael

 

Bol schreef op 15.10.2022 om 00:09 uur

Hallo @HJ-Wormgoor,

Mijn excuus voor de late reactie. Maar het is goed dat u een mailtje hebt verzonden naar infoservice@magix.net. Zij kunnen voor u precies nagaan waarom bij u de soundpools, instrumenten, enz... na het installeren van MMM 2023 versie 31.0.1.13 niet aanwezig zijn. Het is misschien fijn om te weten dat in MMM 2023 versie 31.0.1.13 de songmaker ook aanwezig. Zie afbeelding.

Als alles goed geregeld is door Magix Support dan zult u zien dat u met MMM 2023 versie 31.0.1.13 een volledig werkend pakket in handen hebt.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

PS. Lees ook even: Sommige dingen zijn nieuw op magix.info!

Laatst gewijzigd door Bol op 15.10.2022, 00:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.10.2022 om 11:00 uur

@HJ-Wormgoor

Een vraagje, is Uw probleem al opgelost via MAGIX Support, en werkt MMM 2023 Prem nu wel goed.

Gr

Michael.

Harmen schreef op 28.10.2022 om 10:47 uur

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heeft iemand tips voor de oplossing?

mi-bo schreef op 28.10.2022 om 11:24 uur

@Harmen

Welkom Harmen als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Wat is precies Uw probleem, gaat dit over MMM 2023 Prem.

Gr

Michael

Harmen schreef op 28.10.2022 om 11:30 uur

@Harmen

Welkom Harmen als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Wat is precies Uw probleem, gaat dit over MMM 2023 Prem.

Gr

Michael

Die heb ik net aangeschaft. Ik heb het geïnstalleerd en het programma reageert ver-schrik-ke-lijk traag, 'laggy'. Ik kan er zo niks mee doen omdat de hele interface nauwelijks regaart op muisklikken enz. Het programma loopt niet echt vast, maar is gewoon zo traag als dikke..... Nou ja je snapt wat ik bedoel. Ik ben nog niet eens in staat geweest om het serienummer te registreren omdat ik met elke klik 5 minuten moet wachten....

mi-bo schreef op 28.10.2022 om 11:45 uur

@Harmen

Dank voor Uw Feedback.

Enkele opties,

MMM2023 Prem heeft normaal gesproken geen installatie problemen.

Al geprobeerd via magix.com, daar de trial versie te installeren, en dan registreren.

U kunt antivirus tijdens het downloaden even uitzetten, als het geïnstalleerd is uiteraard weer aanzetten.

Onder welke Windows versie heeft U geprobeerd MMM2023 Prem te installeren.

Als Administrator installeren al geprobeerd

Gr

Michael

mi-bo schreef op 28.10.2022 om 11:55 uur

@Harmen

Misschien heeft U hier iets aan lees ipv MMM2022, MMM2023 hoe MMM Prem te installeren

https://www.magix.info/nl/tutorials/installeren-van-mmm-2022--1277715/

Sc6

Michael

Harmen schreef op 28.10.2022 om 12:00 uur

@Harmen

Dank voor Uw Feedback.

Enkele opties,

MMM2023 Prem heeft normaal gesproken geen installatie problemen.

Al geprobeerd via magix.com, daar de trial versie te installeren, en dan registreren.

Ja, heb ik geprobeerd - zelfde resultaat.

U kunt antivirus tijdens het downloaden even uitzetten, als het geïnstalleerd is uiteraard weer aanzetten.

Het downloaden lukt prima - het programma draait alleen voor geen meter, het reageert traag op muiskliks etc.

Onder welke Windows versie heeft U geprobeerd MMM2023 Prem te installeren.

Windows 11 Pro, 22H2

Als Administrator installeren al geprobeerd

Yep, geen verbetering.

Gr

Michael

 

SP. schreef op 28.10.2022 om 12:18 uur

@Harmen Dit kan een probleem zijn met het grafische stuurprogramma. Zijn je drivers up to date? Probeer misschien een eerdere versie van uw grafische kaart drivers van de internet site van de fabrikant.

 

This could be a problem with the graphics driver. Are your drivers up to date? Perhaps try an earlier version of your graphics card drivers from the manufacturer's Internet site.

Harmen schreef op 28.10.2022 om 12:20 uur

@Harmen Dit kan een probleem zijn met het grafische stuurprogramma. Zijn je drivers up to date? Probeer misschien een eerdere versie van uw grafische kaart drivers van de internet site van de fabrikant.

 

This could be a problem with the graphics driver. Are your drivers up to date? Perhaps try an earlier version of your graphics card drivers from the manufacturer's Internet site.

Dank, maar de drivers van mijn NVIDIA GeForce RTX 2080 zijn vanmorgen net geüpdate en zijn helemaal bij. Geen verbetering. Ook met de eerdere versie had ik hetzelfde probleem.