Music Maker: extra stempakketten (TTS-Engines), waar kan ik deze vandaan halen>

Remco schreef op 04.10.2016 om 16:03 uur

Onderstaande is mogelijk in Music Maker. Standaard zit er 1 stem bij maar je moet er meer kunnen importeren. Klopt dit en zo ja waar zijn deze downloads te halen ? Zie onderstaande uit de handleiding..

 

Spraak uit tekst genereren (text-to-speech)

In deze dialoog in het menu 'Effecten' >'Audio' kunt u door de invoer van een tekst de computer laten 'spreken'. U kunt daarbij verschillende stemtypes selecteren. De afspeelsnelheid en het volume van de spraak kunnen worden aangepast. Wanneer u na het vooraf beluisteren tevreden bent, wordt een Wave-bestand aangemaakt. Dit kan dan net als elk ander audio-object in de Arranger worden gebruikt.

Tekst laden: hier kan een tekstbestand in formaat *.txt of *.rtf worden geladen. 

Tekst opslaan: uw ingevoerde tekst kan worden opgeslagen. Test: wanneer een tekst is ingevoerd, kunt u met deze knop het resultaat vooraf beluisteren. 

Stemmen: wanneer extra stempakketten (TTS-Engines) worden geïnstalleerd kan hier een andere stem worden geselecteerd. 

Snelheid: met deze knoppen kunt u de afspeelsnelheid beïnvloeden. Volume: met deze knop kan het uitvoervolume worden aangepast:

Formaat: hier kan de kwaliteit van het gemaakte Wave-bestand (.wav) worden ingesteld. 

Bestand: selectie van het pad voor het aan te maken Wave-bestand. 

Reacties

mi-bo schreef op 04.10.2016 om 16:17 uur

Hallo Remco,
ik heb je oproep al een paar keer voorbij zien komen, helaas heb ik antwoord op je vraag, vermoedelijk ander freaken ook niet, een voorstel doe een oproep naar de support van MAGIX,
log in via deze link
https://support2.magix.com/customer/
hier zitten de techneuten die u graag willen helpen
succes
gr
Michael