Music Maker 2022 geen midi soms geen geluid

benaadreg schreef op 02.11.2021 om 13:37 uur

Heb de 2022 music maker geïnstalleerd

de muziek instrumenten die ik selecteer spelen wel via aanwijzen met de muis maar de toetsen doen het niet via mijn keyboard

terwijl de standaard piano wel reageert en de toetsen ook bewegen van in het beeldscherm via mijn midi keyboard

bij de vorige MM had ik dit probleem niet

hoe krijg ik dit werkend zo als het de bedoeling is?

heb veel instrumenten, en ik zie ze wel, en via de muis wel geluid, maar niet via mijn midi keyboard, en de standaard piano werkt wel gewoon via mijn midi keyboard

hoe krijg ik mijn instrumenten die wel ziet spelend?

en kan ik 2 of meer instrumenten gelijk bespelen en hoe werkt dat dan?

ik werk met Windows 10 64 bit

geluid via de pc , midi via midiman midisport van m-audio

 

Reacties

Bol schreef op 02.11.2021 om 15:27 uur

@benaadreg

Hallo Ben,

.....de muziek instrumenten die ik selecteer spelen wel via aanwijzen met de muis maar de toetsen doen het niet via mijn keyboard......

Uw probleem heb ik ook geconstateerd en voorgelegd aan Magix Support. Dit kreeg ik als antwoord.

Hallo Rob,

De voorlopige diagnose zou kunnen zijn, dat dit een GUI performance het probleem is. Wat je als voorlopige oplossing zou kunnen uitproberen is om het schermtoetsenbord uit zijn gedockte positie te halen en als een vrij zwevend venster bovenop de GUI van maakt, zal je merken, dat je dit probleem niet meer hebt.

Als u het scherm-keyboard zwevend maakt, dan zult u zien dat toetsen nu wel zichtbaar ingedrukt worden.

Aan een oplossing wordt gewerkt.

succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.11.2021, 15:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.11.2021 om 15:36 uur

@benaadreg

Hallo Ben,

...kan ik 2 of meer instrumenten gelijk bespelen en hoe werkt dat dan?....

Volgens mij kunt u maar één instrument per keer bespelen en opnemen.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

benaadreg schreef op 02.11.2021 om 17:32 uur

bedankt, Gelukt, op die manier gaat het wel

Bol schreef op 02.11.2021 om 18:11 uur

@benaadreg

Hallo Ben,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn aangegeven workarround (tijdelijke oplossing) bij u ook werkt.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-