Music Maker 2020 (latest release) - auto backup function doesnt work?

Vannisje schreef op 08.09.2019 om 20:46 uur

Hi there!

 

I recently bought Music Maker 2020 Premium (latest version). From the get go I've set my back up settings to automated backup every 1 mins, just in case something crashes. And you've guessed it; it crashed and NO backup to be found. I've searched my entire computer for either .bak or .mm_ files but no luck. I've checked my folder settings and everything is where I want it to be, but no backups. Anyone else having this problem? And perhaps I'm looking in the wrong places? Every bit of help would be more than welcome.

 

Now I've only got the latest copy of my project which was 30 mins ago, when I clicked on 'save' myself. I've changed so much since then, I'm seriously hoping I can retrieve it.

Thanks in advance.

 

(no need to post my pc specs; they're definitely good enough lol)

Reacties

mi-bo schreef op 08.09.2019 om 21:27 uur

@Vannisje

Beste.

Gisteren een oproep in het Nederlands.

Nu in het Engels, wat is precies Uw bedoeling.

Anders naar magix.info/us/ gaan

Met vriendelijke groet

Michael(moderator)

Vannisje schreef op 08.09.2019 om 22:17 uur

Excuses! Ik zat op het US forum toen ik dit schreef, maar het zal bij het posten waarschijnlijk automatisch overgegaan zijn naar het NL forum (omdat mijn account op NL staat, denk ik?). Dat terzijde; een beetje Engels zou de pret niet moeten drukken.

In t kort; ik heb in de meest recente versie van MuMa 2020 Premium ingesteld dat ik iedere minuut een automatische backup wil laten maken. Echter is het zo dat dit dus niet gebeurd. Alles afgezocht maar nergens een backup bestand kunnen vinden. Hierdoor ben ik vanmiddag half uur lang werk kwijtgeraakt, doordat MuMa spontaan crashte. Mijn vraag is of er wellicht iets is wat ik over het hoofd zie? Ofdat er meerdere mensen zijn die dit probleem ervaren?

mi-bo schreef op 08.09.2019 om 22:38 uur

@Vannisje

Beste vannisje

Excuses aanvaard.

hier kunt U dit instellen ( maar volgens U werkt dit niet )

Bestand , instellingen programma instellingen ( sneltoets ) P

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 08.09.2019 om 23:18 uur

@Vannisje

Beste Vannisje

Aan vulling op mijn reactie van 08-09-2019 om 22.38 uur

Als U met een muziek project bezig bent, en een stukje naar tevredenheid werkt kunt U zelf via bestand (opslaan als )doen,

voorbeeld

test 1

 

test 2

dit zet U in een speciaal daarvoor aangemaakte map met naam en 1 er achter, komt U verder in het project dan maakt U opslaan als met een 2 er achter enz. enz.

sluit U het programma af dan kunt U de volgende keer bij opstarten van MMM 2020 Prem de aangemaakte map op zoeken en zelf kiezen wat U in wilt laden, crash dan de Pc dan heeft U altijd een backup staan in een eigen gemaakte map.

Automatisch backup maken heb ik zelf geconstateerd dit werkt niet, waarom niet kan ik U vanhier uit niet vertellen

met vriendelijke groet

Michael

Vannisje schreef op 08.09.2019 om 23:28 uur

Hi Michael, dank voor je reactie! Zo heb ik tot nu toe ook met regelmaat gewerkt. Het passeert eigenlijk wel een beetje het nut van een automatische backup functie, die dus klaarblijkelijk niet werkt bij deze versie van MuMa. Is dit bekend bij Magix dat iemand weet? Het hele nut van automatische backup functies is namelijk dat, mocht je programma halverwege crashen, dat er toch nog een recente backup is die je nieuwe werk heeft opgeslagen. Vanavond heb ik dus continu handmatig opgeslagen, voor het laatst een half uur vóór de crash. Door het gebrek aan automatische backup ben ik een half uur werk kwijtgeraakt.

Nu is dit in dit geval geen regelrechte ramp. Maar ik zou er toch van balen als dit in de toekomst met regelmaat gaat voorkomen, terwijl je er van uitgaat dat de automatische backup functie zijn werk doet. Begrijp ik uit jouw verhaal dat je dit probleem ook hebt ervaren?

 

Vriendelijk bedankt voor je reactie.

mi-bo schreef op 08.09.2019 om 23:54 uur

@Vannisje

Beste Vannisje.

Dank voor je Feedback.

Neen, ik heb die ervaring niet omdat ik vanaf het begin met alle MAGIX programma's werk zoals ik om 23.18 uur heb omschreven.

Het automatisch backup maken zit in MAGIX vdl, MAGIX fotostory en MAGIX webdesigner en vermoedelijk door een programmeur fout zit het ook in MAGIX MUSIC MAKER 2020 Prem .

Met vriendelijke groet.

Michael

 

Bol schreef op 09.09.2019 om 16:25 uur

Hallo Vannisje,

Vandaag heb ik Music Maker 2015 op mijn PC geïnstalleerd. De automatische back-up werkt hier ook niet in. Het lijkt erop dat dit een BUG is in Music Maker 2020. Vanmiddag heb ik een mailtje gestuurd naar een van contactpersonen bij Magix Duitsland. Wanneer ik hierop een antwoord krijgt, zal ik dat antwoord met je delen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.09.2019, 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.09.2019 om 18:37 uur

Hallo Vannisje,

Hier het antwoord van mijn contactpersoon. De automatische back-up functie is inderdaad niet betrouwbaar en dat dit reeds bekend is bij Magix Duitsland. Zijn advies is, net als wat er al in deze topic is beschreven, zelf tussentijds regelmatig back-ups te maken. Zelf gebruik ik Ctrl+S (project opslaan). Het nadeel hiervan is, dat je het originele projectbestand overschrijft. Laten we de wens uitspreken, dat dit in een volgende update wordt gerepareerd.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Vannisje schreef op 09.09.2019 om 20:18 uur

Super, Rob! Bedankt voor het delen van je bevindingen!