multicam in video pro13

lucky_me schreef op 02.05.2022 om 12:39 uur

ik wil 2 opnames van verschillende camera's synchroniseren in de multicam modus. Eerste opname is 1920x1080 50p en tweede opname 1920x1080 25p. In eerste instantie lukt het synchroniseren wel maar wanneer ik hetzelfde wil doen in een volgende scene verlies ik die synchronisatie van de eerste scene. Heeft iemand daar ervaring mee?

ik werk in W10

Dank je

Luc

Reacties

mi-bo schreef op 02.05.2022 om 14:05 uur

@lucky_me

Beste Luc.

U heeft met 2 camera's opnamen gemaakt, welke camera heeft dan alles opgenomen(of is dit niet gebeurd), dat is dan de hoofdcamera van waaruit wordt gesynchroniseerd(wat betreft audio gedeelte).

De 2de camera zal dan na synchroniseren van de audio de beelden op de juiste plek worden gezet, het is best mogelijk dat de beelden opgenomen met 25p of 50p een probleem zou kunnen zijn, maar dit kunt U met Uw kennis zelf het beste beoordelen.

Of een programmeur foutje, gezien er een verschil is van programma schrijven tussen MVPX12 en MVPX13

U gebruikt al jaren MVPX weet ik, dan is de juiste werkwijze voor U geen probleem

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

lucky_me schreef op 03.05.2022 om 08:39 uur

Dag Michael

Ik vond de oplossing inderdaad. Bij het laden van het bestand van 50fps vroeg magix om de programma instellingen aan te passen. Ik antwoordde negatief omdat ik ook een bestand van 25ftp moest laden en het programma sowieso een van beide bestanden moest omvormen. Het synchroniseren liep echter voortdurend fout.

Ik probeerde dan met de programma instellingen aan te passen naar 50fps en toen verliep alles wel goed.

Met mijn hoofdcamera nam ik op 1920x1080 50p omdat ik denk op deze manier ook mooie foto's te kunnen halen uit mijn opname.

dank voor je reactie Michael

Luc

mi-bo schreef op 03.05.2022 om 09:11 uur

@lucky_me

Beste Luc.

Dit is een positief bericht, dat het probleem is opgelost, en dat U de oplossing op het Forum heeft gezet.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVPX13.

Vriendelijke groet

Michael