MTS bestanden Video pro X7

Marc1964 schreef op 26.06.2015 om 22:13 uur

Hallo,

Ik hebn een geregistreerde versie van Video Pro X7.  Met geimporteerde MP4 heb ik geen problemen, maar met MTS bestanden wel. Die schokken en soms bevriest het beeld.  Terwijl mijn config een I7 4790 met 16 GB ram is en Nvidia GTX 960.  Dat zou toch niet mogelijk moet zijn??  Waar kan dit aan liggen?  Alvast bedankt voor het antwoord.

Reacties

mi-bo schreef op 27.06.2015 om 11:51 uur

Is het programma wel goed geinstalleerd,

 en zijn via hulp alle gratis programma's goed geinstalleerd,

 en ook de laatste update gedownload , is de grafischekaart via Nvidia ook up to date.

of je mp4 of m2ts gebruikt dit is alle 2 AVCHD, dus geen verschil

gr

Michael

Marc1964 schreef op 27.06.2015 om 12:30 uur

Het programma is 2x (automatisch) geinstalleerd, dus moet goed zijn lijkt me. Uiteraard is er wel een verschil tussen MP4 en M(2)TS.  Beide gebruiken wel de AVC compressie, maar ieder op een andere manier.

Grafische kaart is ook up2date. Ik heb vandaag wel de nieuwste Video pro x7 patch geinstalleerd, en ook de mainconcept MP4 encoder. Het probleem lijkt iets opgelost te zijn. Minder haperingen/schokken, maar nog steeds wel een verschil tussen afspelen MTS en MP4.  Aan het MTS bestand zelf lijtk het ook niet te liggen, want andere programma's kunnen er gewoon goed me overweg.

Nog een vraag die er mogelijk verband me houdt: Bij het afspelen van een met mercalli gestabilieerd object zie ik links onder in het CPU verbruik tussen 60-70%.  Dat is toch eigenlijk ook heel raar met een GTX 960 kaart met daarop 2 GB.  De CPU belasting zou toch veel minder moeten zijn? 

mi-bo schreef op 27.06.2015 om 18:52 uur

Kijk  even  bij tutorial  hier heb ik een antwoord   van  MAGIX neergezet

Gr

Michael 

Marc1964 schreef op 28.06.2015 om 11:56 uur

Micheal, thanks. Natuurlijk heb ik de hardwareversnelling aan gezet en getest met aan/uit en de 2 codecs.

Het is allemaal wel werkbaar, maar mijn punt is dat ik niet begrijp dat de cpu belasting bij het renderen van een object met alleen stabilisatie al 60-70 % is. In combinatie met een snelle grafische kaart. 

mi-bo schreef op 28.06.2015 om 15:50 uur

beste Marc, dit antwoord heb ik ook van MAGIX gekregen, ProX7 is heel anders gebouwd als Pro X6

http://www.magix.info/nl/cpu-gebruik-in-pro-x7-via-mainconcept.online-training.1132163.html

gr

Michael