Reacties

mi-bo schreef op 12.06.2022 om 18:53 uur

@Wouter-vandeKamp

Beste Wouter,

MVDL 2022 is heel anders geschreven als MVDL 2020

misschien een optie converteren via Handbrake fr ( free programma wordt ook geadviseerd door MAGIX )

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 12.06.2022 om 19:06 uur

@Wouter-vandeKamp,

Hallo Wouter,

Om Handbrake (freeware) op de juiste manier te kunnen installeren, zie deze link: https://www.magix.info/nl/forum/wel-beeld-geen-geluid--1287168/#ca1724190

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.06.2022, 19:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.06.2022 om 19:50 uur

@Wouter-vandeKamp

Hallo Wouter,

Misschien is dit voor u de oplossing!!

Doe eens het volgende:

  • klik op Audio- of video-opname
  • zet een vinkje bij DV als MPEG opnemen
  • klik op DV-camera
  • Omdat ik het MainConcept reeds in VDL 2022 geïnstalleerd hebt, is dit voorbeeld uit Video Pro X14, maar werkt idem dito in VDL 2022
  • na het downloaden start VDL 2022 opnieuw op en ga naar: Programma-instellingen (sneltoets "Y"). Zet de MPEG-2 Codecs op het MainConcept

Laat mij weten wat het resultaat is.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.06.2022, 19:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wouter-vandeKamp schreef op 12.06.2022 om 21:26 uur

Beste mensen,

Ik heb al een manier gevonden, met het voorstel van Bol over het MainConcept zette mij op het goede spoor. Wat Bol voorstelde gaat over MPEG-2 maar ik heb ze in MPEG-4, op een van mijn PC's heb ik nog de versie 2020 staan met MainConcept voor MPEG-4 en daar werkt het wel goed mee. Na opnieuw compileren kan het geopend in de nieuwste versie. Weten jullie soms een middel om MPEG-4 MainConcept in de nieuwste versie te krijgen?

Voor alle duidelijkheid, ik haal op mijn XP-PC met een DC10 kaart en Pinnacle Studio 12 Super-8 filmpjes binnen, de daaruit voortkomende AVI bestanden kan ik niet verwerken met Magix sofware, daarom schrijf ik die weg naar MPEG-4 bestanden. Die bestanden laad ik op mijn Windows 10 PC met VDL 2020 en MainConcept MPEG-4 en schrijf die weg naar een nieuw bestand en dat bestand kan ik wel laden op mijn Laptop met de nieuwste VDL 2022, waar ik de film bewerk.

Dank voor jullie moeite.

mi-bo schreef op 12.06.2022 om 22:48 uur

@Wouter-vandeKamp

Beste Wouter.

Daar MVDL2022 geheel anders is geschreven dan MVDL2021, zal (Weten jullie soms een middel om MPEG-4 MainConcept in de nieuwste versie te krijgen?)dit niet werken.

Succes met het digitaliseren van Uw beelden naar MVDL2021 en het daarna copieeren naar MVDL2022.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 12.06.2022 om 23:11 uur

@Wouter-vandeKamp

Hallo Wouter,

......In mijn vorige versie Video Deluxe 2020 kon ik mpg bestanden gemaakt in Studio 12 openen met geluid......,

Ik ben ervan uitgegaan, dat u de MPG bestanden gemaakt in Studio 12 op de tijdlijn van VDL 2022 wilde zetten en daarna als een MP4 bestand wilde exporteren.

VDL 2022 ondersteund de verouderde MPEG4 codec (MainConcept) uit 2012 niet meer. Hiervoor is geen alternatief voor in de plaats gekomen.

Persoonlijk zou ik uw bestanden in Handbrake (freeware) converteren naar een gewenste MP4 formaat. Natuurlijk, kunt dit blijven doen via VDL 2020 (MPEG-4 MainConcept)

Hoe u het ook doet, ik wens u heel veel succes, maar vooral plezier met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.06.2022, 23:40, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-