Mpg omzetten naar Avi

hetty-d schreef op 15.02.2025 om 10:22 uur

Beste mensen,

Ik heb domme fout gemaakt door video in mpg bestand in te voeren en op te slaan in Magix Video de Luxe 2015. Terwijl ik Avi bedoelde. Al jaren gebruik ik Magix, met veel plezier. Heb jammer genoeg het originele beeldmateriaal gebruikt en eroverheen gefilmd. Maar nu staat film in mpg op pc en beeld is erg schokkerig. Wie weet hoe ik

a: mpg om kan zetten naar Avi, indien mogelijk, of

b: mpg bestand kan knippen. Want halve film heb ik nog wel kunnen redden. Dus wil enkel een deel omzetten.

Hoop dat iemand oplossing weet.

Bijvoorbaat dank voor het lezen, meedenken. Vriendelijke groet Hetty

Reacties

Bol schreef op 15.02.2025 om 14:09 uur

@hetty-d

Hallo Hetty,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

....Maar nu staat film in mpg op pc en beeld is erg schokkerig...

Met welke Magix Video Deluxe versie werkt u nu? Maar wat u zou kunnen doen is om Video Deluxe terug te zetten op de standaardwaarden. Dit doet u zo. Ga naar: Bestand / Instellingen/ Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hetty-d schreef op 15.02.2025 om 14:48 uur

Ga het bekijken. Dank je wel voor snelle reactie

Bol schreef op 15.02.2025 om 15:13 uur

@hetty-d

Hallo Hetty,

Er kunnen nog andere factoren een rol spelen. Mpeg bestanden moeten storingsvrij kunnen afspelen op uw computer. Uw Mpeg bestande zijn volgens mij weggeschreven als 720x576px.

Kan je ook aangeven wat uw computerconfiguratie is:

• welke processor
  • hoeveel geheugen
  • welke videokaart
  • welke Windows versie

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hetty-d schreef op 15.02.2025 om 15:55 uur

Hallo Rob,

Heb inmiddels het probleem gedeeltelijk opgelost. Met Prism Video File Converter van NCH het bestand omgezet naar Avi. Wel wat minder kwaliteit, kleine zwarte randen aan boven en onderkant, maar ben er voor nu content mee. Volgend keer zal ik beter opletten hoe ik film wegzet in Magix.

Groet Hetty

Bol schreef op 15.02.2025 om 16:53 uur

@hetty-d

Hallo Hetty,

Waarom als Avi en geen Mp4 bestand? Avi bestanden geven grotere bestanden dan MP4. Wat u zou kunnen doen is, zet uw Mpeg op de tijdlijn van Video Deluxe en exporteer het dan als Mp4 desgewenst op Avi.

Voorbeeld VDL 2025

Voorbeeld VDL 2015

Succes,

Rob (forum moderator)

PS. zie mijn persoonlijke berichten aan u.

Laatst gewijzigd door Bol op 15.02.2025, 17:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

hetty-d schreef op 16.02.2025 om 06:43 uur

Hallo Rob,

Dank je wel. Hier ben ik mee geholpen. Opgelost.

Nogmaals vriendelijk bedankt. Hetty

Bol schreef op 16.02.2025 om 11:33 uur

@hetty-d

Hallo Hetty,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat mijn laatste antwoord voor u de oplossing blijkt te zijn. Bedankt👍 voor u terugkoppeling.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-