Reacties

mi-bo schreef op 15.09.2021 om 15:41 uur

@J-Verboom

Beste J-Verboom,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Zet nooit geen serienummer op het Forum, als Moderator dit verwijderd.

Uw vraag"Mpeg4 geeft geen geluid"

heeft U welgeluid op het spoor staan.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 15.09.2021 om 15:50 uur

Hallo @J-Verboom,

Welkom op het forum door en voor Magix. 
Via dit forum helpen forumleden elkaar en staat geheel los van Magix Support. 

Komen uw Mpeg4 bestanden van een telefoon? Wat is de exacte melding die u krijgt. Kunt hiervan een afbeelding uploaden naar het forum.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-Verboom schreef op 16.09.2021 om 12:43 uur

Bedankt voor de reacties. Als ik een mpeg4 bestand in de VideodeLuxe zet dan zie ik wel beeld een daaronder als spoor 2 een groen spoor. Zonder geluid. Via Hulp kwam ik terecht bij een schermpje dat ik Magix moest vragen om een codec registratie voor mpeg4. Ik kan dit schermpje nu niet vinden. Maar ik ga er van uit dat de forumleden wel weten wat hier aan de hand is. Dit zal niet de eerste keer zijn.

Ongeconverteerd (VLC) is er wel geluid.

 

Joop.

 

 

 

mi-bo schreef op 16.09.2021 om 13:00 uur

@J-Verboom

Beste Joop.

Dank voor Uw Feedback.

Dan nog een vraag mrt welke versie van MAGIX vdl werkt U.

Is het een oudere versie, dan converteren met Handbrake.fr

Komen de beelden van een Drone

 

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

J-Verboom schreef op 16.09.2021 om 15:16 uur

Hi Michael,

Er ging iets niet goed. Kan zijn dat je dit bericht al hebt.

Nogmaals: Video de Luxe Premium. Beelden zijn opgenomen met een Sony Camcorder.

Heb tot nu toe al mijn films bewerkt met mpeg2. Hier nooit problemen mee gehad. Dacht met converting naar mepg4 betere kwaliteit te krijgen. Convert gedaan met VLC. Ook afspelen met VLC.

Gezond blijven lukt nog wel maar met m'n 83 jaar komt toch de sleet erop.

Groeten

 

Joop.

mi-bo schreef op 16.09.2021 om 15:29 uur

@J-Verboom

Beste Joop.

Dank voor Uw Feedback.

U heeft een mooie leeftijd,dan heb ik nog een paar jaar te gaan.

U schrijft over een Sony camcorder,zijn de beelden via een usb-omzetter naar de Pc geïmporteerd of via fire-wire.

Het zijn op alle 2 de manieren mpeg2 bestanden(720x576),als dit later wordt omgezet naar mp4 (720x576) zal niet veel beter zijn.

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

mi-bo schreef op 16.09.2021 om 15:42 uur

@J-Verboom

Beste Joop.

Uw reactie:Nogmaals: Video de Luxe Premium."

U heeft niet gereageerd welke versie, misschien wordt dan een ander oplossing geboden.

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

J-Verboom schreef op 16.09.2021 om 16:15 uur

Michael, zoals je zegt dat mpeg4 niet veel beter zal zijn blijf ik maar bij mpeg2 wat ik gewend ben. De DVD's die ik hiermee heb gemaakt zien er prima uit. Alleen streef ik altijd naar het beste. Ook een 4K TV geeft al een mooier beeld.

Ik zeg dan ook hartelijk dank voor Uw bijdrage. En ga snel aan de slag met een nieuwe film.

Met vriendelijke groet

 

Joop.

Bol schreef op 16.09.2021 om 16:51 uur

@J-Verboom

Hallo Joop,

 ....Convert gedaan met VLC. Ook afspelen met VLC......

Ik heb uw topic met belangstelling gevolgd. Voor zover ik het heb begrepen, zet u de filmbeelden van uw Sony camera op de tijdlijn van Video Deluxe en exporteert deze dan als Mpeg-2. U zou ook uw project via Video Deluxe kunnen exporteren als een MP4 bestand. Maar of dit geëxporteerde MP4 bestand ook een scherper beelden oplevert, dat kunt u dan zelf bekijken op uw 4K TV

.

U kunt deze geëxporteerde MP4 bestanden dan weer op de tijdlijn van Video deluxe plaatsen en afspelen.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 16.09.2021, 17:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-Verboom schreef op 17.09.2021 om 12:12 uur

Bij deze wil ik Rob bedanken voor zijn screenshots. Wat heb ik gedaan? Een hele film in één keer overgezet naar mpeg4 volgens de screenshots. Het duurde wel 26 minuten maar toen had ik ook wat.

Dus ik ga eerst een film bewerken in wat ik gewoon was te doen en daarna als die af is..... hup naar mpeg4.

 

Rob, dit was waar ik naar op zoek was. Alsnog bedankt. En Michael ook.

 

Joop.

 

Kees-Haremaker schreef op 17.09.2021 om 12:24 uur

Hallo Joop je schreef

Michael, zoals je zegt dat mpeg4 niet veel beter zal zijn blijf ik maar bij mpeg2 wat ik gewend ben. De DVD's die ik hiermee heb gemaakt zien er prima uit. Alleen streef ik altijd naar het beste. Ook een 4K TV geeft al een mooier beeld.

Ik zeg dan ook hartelijk dank voor Uw bijdrage. En ga snel aan de slag met een nieuwe film.

Met vriendelijke groet

 

Joop.

Ter info kijk even naar deze site betreffende het verschil tussen mp2 (m2v} of mp4

http://www.nldit.com/software/digital-video-software/201309/123939.html

Mvg Kees

Bol schreef op 17.09.2021 om 12:44 uur

@J-Verboom

Hallo Joop,

Het doet mij deugd om te lezen, dat wij, via dit forum, u de juiste tools hebben kunnen aanreiken.

Succes met het samenstellen van uw filmprojecten en het exporteren ervan naar uw gewenste bestandsformaat.

Mocht u nog andere vragen hebben, laat het ons gerust weten.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 17.09.2021, 13:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-