Bedankt voor de reacties. Als ik een mpeg4 bestand in de VideodeLuxe zet dan zie ik wel beeld een daaronder als spoor 2 een groen spoor. Zonder geluid. Via Hulp kwam ik terecht bij een schermpje dat ik Magix moest vragen om een codec registratie voor mpeg4. Ik kan dit schermpje nu niet vinden. Maar ik ga er van uit dat de forumleden wel weten wat hier aan de hand is. Dit zal niet de eerste keer zijn.
Er ging iets niet goed. Kan zijn dat je dit bericht al hebt.
Nogmaals: Video de Luxe Premium. Beelden zijn opgenomen met een Sony Camcorder.
Heb tot nu toe al mijn films bewerkt met mpeg2. Hier nooit problemen mee gehad. Dacht met converting naar mepg4 betere kwaliteit te krijgen. Convert gedaan met VLC. Ook afspelen met VLC.
Gezond blijven lukt nog wel maar met m'n 83 jaar komt toch de sleet erop.
Michael, zoals je zegt dat mpeg4 niet veel beter zal zijn blijf ik maar bij mpeg2 wat ik gewend ben. De DVD's die ik hiermee heb gemaakt zien er prima uit. Alleen streef ik altijd naar het beste. Ook een 4K TV geeft al een mooier beeld.
Ik zeg dan ook hartelijk dank voor Uw bijdrage. En ga snel aan de slag met een nieuwe film.
....Convert gedaan met VLC. Ook afspelen met VLC......
Ik heb uw topic met belangstelling gevolgd. Voor zover ik het heb begrepen, zet u de filmbeelden van uw Sony camera op de tijdlijn van Video Deluxe en exporteert deze dan als Mpeg-2. U zou ook uw project via Video Deluxe kunnen exporteren als een MP4 bestand. Maar of dit geëxporteerde MP4 bestand ook een scherper beelden oplevert, dat kunt u dan zelf bekijken op uw 4K TV
.
U kunt deze geëxporteerde MP4 bestanden dan weer op de tijdlijn van Video deluxe plaatsen en afspelen.
Succes, Rob Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005
Bij deze wil ik Rob bedanken voor zijn screenshots. Wat heb ik gedaan? Een hele film in één keer overgezet naar mpeg4 volgens de screenshots. Het duurde wel 26 minuten maar toen had ik ook wat.
Dus ik ga eerst een film bewerken in wat ik gewoon was te doen en daarna als die af is..... hup naar mpeg4.
Rob, dit was waar ik naar op zoek was. Alsnog bedankt. En Michael ook.
Michael, zoals je zegt dat mpeg4 niet veel beter zal zijn blijf ik maar bij mpeg2 wat ik gewend ben. De DVD's die ik hiermee heb gemaakt zien er prima uit. Alleen streef ik altijd naar het beste. Ook een 4K TV geeft al een mooier beeld.
Ik zeg dan ook hartelijk dank voor Uw bijdrage. En ga snel aan de slag met een nieuwe film.
Met vriendelijke groet
Joop.
Ter info kijk even naar deze site betreffende het verschil tussen mp2 (m2v} of mp4