Mpeg4 film gebrand op DVD speelt niet op DVD recorder.

K-A schreef op 25.03.2018 om 17:28 uur

Een vraag:

Als ik mijn in Video Easy-6 bewerkte videofilmpje voltooid heb in Mpeg-4 formaat en gebrand heb op een DVD+R, kan ik die wél op de PC afspelen maar niet op mijn DVD recorder.

Doe ik Mpeg-2 formaat komt wél de naam van de film in beeld op de TV, maar als die aanklik om af te spelen staat er:''geen video''

Bij Mpeg-4 komt er een  ''no disk'' melding op de TV te staan.

 

Het gaat om Video-8 film binnengehaald in Video Easy-6, via Sony CCD-TR617 met  ''König USB 2,0 Video Grabber''

PC =  Windows10, 64bit

Brandprogramma =  Ashampoo Burning Studio FREE

DVD recorder = LG DVX640

 

Iemand enig idee wat er fout gaat ?

 

 

 

 

 

 

Reacties

Bol schreef op 25.03.2018 om 19:14 uur

Hallo K-A,

Een geëxporteerde MPEG-4 bestand, dat u rechtstreeks op een DVD brand, kunt niet afspelen in uw DVD recorder. U moet deze als DVD branden.

Groet,

Rob

PS. Dit voorbeeld komt uit Video Easy-3

Aanvulling op 26-03-218 om 13:00

Een standaard DVD speler kan alleen maar overweg met VOB bestanden. Het maakt niet uit of u nu gebruik maakt van één Magix brandroutine of andere brandroutine. Zolang het maar VOB bestanden zijn!!

Laatst gewijzigd door Bol op 26.03.2018, 13:32, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.03.2018 om 10:58 uur

K-A,

beelden opgenomen van Video-8 en gedigitaliseerd zijn altijd 720:576 dit is Mpeg-2.

Is er geprobeert een DVD-R te branden, misschien leest U dvd speler dit wel.

MAGIX Video Easy 6 heeft een eigen brand programma, waarom met een ander brand programma branden.

Groeten

Michael

Bol schreef op 26.03.2018 om 13:12 uur

Hallo K-A,

In de handleiding van uw DVD speler staat dat deze zowel DVD+R als DVD-R aankan. Zie blz. 6 van de handleiding (LG DVX640)

Groet,

Rob

PS. Als u de handleiding niet (meer) heeft, dan kan u deze hiervandaan downloaden: http://www.lg.com/nl/ondersteuning/ondersteuning-product/lg-DVX640

 

Laatst gewijzigd door Bol op 26.03.2018, 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

K-A schreef op 26.03.2018 om 15:10 uur

@ Rob en Michael.

Bedankt voor jullie waardevolle adviezen.

Omdat dit de eerste keer is dat ik dit doe ben ik op mijn eigen gevoel afgegaan, wat dus helemaal verkeerd was.

Mijn bedoeling was om vier filmpjes op één DVD te branden en dacht deze vier op te slaan op mijn PC en ze daarna tzt  met een brandprogramma op DVD te branden.

Dmv jullie aanwijzingen is het gelukt de vier filmjes direkt te branden met het brandprogramma van VodeoEasy-6 en af te spelen op mijn DVD speler, nogmaals bedankt voor de hulp.

Groeten Klaas..

Bol schreef op 26.03.2018 om 15:29 uur

Hallo Klaas,

Fijn om te lezen, dat met onze antwoorden uw probleem is op gelost.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.03.2018, 16:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.03.2018 om 16:12 uur

Klaas,

een mooi te lezen terug koppeling, dat na het gebruik maken van het MAGIX video Easy ( 6 ) brandt programma Uw probleem is opgelost.

Met MAGIX Video Easy ( 6 ) is het ook mogelijk Mpeg-2 & Mpeg-4 bestanden door elkaar heen op de tijdlijn te zetten, en dan een Dvd te branden.

veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Groeten

Michael

K-A schreef op 26.03.2018 om 16:28 uur

Als ik weer iets wil weten weet ik nu waar ik terecht kan.

Groet, Klaas.

Ps. u mag ook jij tegen me zeggen hoor ;)