MPEG-4 Codec

r.m.-versteeg schreef op 18.10.2021 om 13:40 uur

Goedemiddag,

Ik probeer een een bewerkte video op te slaan in Mpeg 4.

Maar hij wordt steeds afgebroken. Ik denk dat ik de Mpeg 4 codec weer moet aanschaffen. Voor de 3e keer inmiddels.

Ik ben alweer vergeten hoe de procedure is om aan die codec te komen.

Wie kan mij helpen.

Vriendelijke groet,

Rob

Reacties

Bol schreef op 18.10.2021 om 14:14 uur

@r.m.-versteeg

Hallo Rob,

Als u nu werkt met VDL 2022, dan is de MPEG4 codec (MainConcept) niet meer aanwezig. U zal dan waarschijnlijk de hardwareversnelling bij: Import, Verwerking en Export op CPU modus moeten zetten. Zie deze link: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022--1282487/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.10.2021 om 14:24 uur

@r.m.-versteeg

Beste Rob.

Als U nog niet met MVDL 2022 werkt.

Om MainConcept codex te gebruiken heeft U van MAGIX SHOP hier van een link ontvangen die in Uw mailbox of spambox staat en kunt U zonder problemen activeren en gebruiken.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

r.m.-versteeg schreef op 18.10.2021 om 14:39 uur

Hallo Michael,

Ik werk met MVDL 2022. Ik heb inmiddels alles op CPU gezet, en de video is nu aan het renderen.

Ik denk dat het nu wel gaat lukken.

Dank je wel.

Vriendelijke groet,

Rob

r.m.-versteeg schreef op 18.10.2021 om 14:50 uur

Hallo Michael,

De videorendering is helaas weer afgebroken,

Hij zegt dat er een ander exportformaat gekozen moet worden. Maar ik wil perse Mpeg4, omdat dat de hoogste kwaliteit geeft.

Ik heb ook genoeg opslagruimte

Vriendelijke groet,

Rob

Bol schreef op 18.10.2021 om 16:11 uur

@r.m.-versteeg

Hallo Rob,

U hebt mijn antwoord aangemerkt al zijnde de oplossing. In uw laatste antwoord geeft u aan, dat uw probleem nog niet is opgelost, omdat de videorendering weer wordt afgebroken. Daarom heb ik markering als oplossing van mijn antwoord verwijderd.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

r.m.-versteeg schreef op 18.10.2021 om 16:14 uur
👍

 

RoelKroonen schreef op 28.11.2021 om 22:37 uur

Beste Rob, ik heb hetzelfde 'probleem'. Ik heb nu 2 keer de codec aangeschaft. Nu na een update (onlangs) van 2021 naar 2022 was ik de codec weer kwijt. De activatie code van de laatste aangeschafte MPEG-4 codec wordt niet geaccepteerd. Alle instellingen zoals aangegeven staan op CPU. Ik dacht me te herinneren dat ik bij VDL 2021 ook de aanduiding standaard / mainconcept vermeld zag. Wat zou een oplossing kunnen zijn ? Alvast bedankt, hartelijke groet,

Roel

Kees-Haremaker schreef op 28.11.2021 om 22:45 uur

Ik werk met MVDL 2022. Ik heb inmiddels alles op CPU gezet, en de video is nu aan het renderen.

Ik denk dat het nu wel gaat lukken.

Dank je wel.

Vriendelijke groet,

Rob

Hallo Rob, er is een verschil tussen renderen en exporteren, probeer dus even met de sneltoetsen
CTRL+ALT+G het werk te exporteren naar een map met de naam EXPORT (eerst even aanmaken)
Mvg Kees

Bol schreef op 28.11.2021 om 23:21 uur

@RoelKroonen

Hallo Roel,

...Nu na een update (onlangs) van 2021 naar 2022 was ik de codec weer kwijt....

Als ik het goed begrijpt, hebt het over het MPEG-4 (MainConcept)?

Als u dit bedoeld, dan hebt u niets meer aan de activatiecode van uw aangeschafte MPEG-4 codex. Deze is namelijk niet meer te activeren in VDL 2022, omdat deze niet meer in VDL 2022 gedownload en geïnstalleerd kan worden zoals in VDL 2021 en eerdere versies.

Kunt aangeven wat uw PC configuratie is?

  • wat voor type Processor
  • hoeveel RAM geheugen
  • wat voor grafische videokaart

zie eens deze link: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022-video-pro-x13--1282487/

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.11.2021, 23:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RoelKroonen schreef op 29.11.2021 om 20:29 uur

Beste Rob, hierbij wat gegevens.

type Processor : Intell core i5 RAM geheugen : 8 GB grafische videokaart : GeForce GT635.

Ik weet niet of er bij de update van VDL 2021 naar VDL 2022 de MPEG4 codec 'gewoon' meegaat. Ik weet ook niet zo goed waar dat te checken. Het enige wat ik wel weet is dat ik bij VDL 2021 geen problemen had. In het linkje wat je hierboven noemde had ik uitgevoerd toen ik dit op het forum aan het zoeken was. Deze instellingen stonden al zo aangevinkt. Kan je hier iets mee om mij verder te helpen ? Groet, Roel

Bol schreef op 29.11.2021 om 23:31 uur

@RoelKroonen

Hallo Roel,

MPEG-4 codex (MainConcept) is / wordt vanuit VDL 2021 niet overgenomen in VDL2022. U kunt dit nergens checken, doodeenvoudig omdat het niet meer aanwezig is in VDL2022.

Hebt u al de laatste NVIDIA GeForce GT635 drijvers geïnstalleerd? Zo niet, ga dan naar: https://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Download en installeer de laatste drijver en probeer het nog eens.

Mocht u nog problemen blijven houden, lees dan nog eens deze link: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022-video-pro-x13--1282487/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RoelKroonen schreef op 30.11.2021 om 20:48 uur

Beste Rob,

Hoewel ik onlangs de driver(s) voor mijn videokaart had bijgewerkt heb ik deze nogmaals geïnstalleerd. Vervolgens een poging gedaan om mijn project al MPEG4 te exporteren is hiermee succesvol verlopen. Dank voor de tip om het aan die kant te 'zoeken'. En puur uit nieuwsgierigheid : hoe is het dan met de codec voor de MPEG4 in VDL 2022 ?

Bol schreef op 30.11.2021 om 23:45 uur

@RoelKroonen

Hallo Roel,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u de drivers voor uw NVIDIA videokaart opnieuw had geïnstalleerd, uw project probleemloos kon exporteren als een MP4 bestand. Bedankt👍voor deze terugkoppeling.

Mpeg4 (standaard en Mpeg4 (MainConcept) zijn 2 verschillende codecs.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-