Reacties

mi-bo schreef op 04.01.2022 om 21:18 uur

@nico-koevoets

Beste Nico.

Over welke versie van MVDL schrijft U.

Een menu maken net zoals een disk menu gaat niet als het op een usb stick of externe schijf moet komen.

Maar met wat creatieve tijd is er wel een begin te maken, en dat daarna de film wordt afgespeeld, (de film gaat nooit niet over een geheel,maar bestaat vaak over verschillende onderwerpen)dat kan als voorbegin gebruikt worden.

Hopend dat U hier iets aan heeft.

Sc6

Blijf gezond en een Covid-19 (Omikron, Flurona)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

nico-koevoets schreef op 04.01.2022 om 23:46 uur

Bedankt voor uw reactie

Ik heb mvdl plus 2022

Ik dacht al dat er een mogelijkheid was. Ik zou het waarderen dat u mij uitleg kan gen of verwijzen naar een li k of wat dan ook.

 

Ik hoor graag van u

Nico

 

Bol schreef op 05.01.2022 om 15:12 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

Het is niet mogelijk om een diskmenu gelijk aan een DVD te maken in een MP4 bestand. Wat u wel zou kunnen doen is om een ISO bestand te branden / maken en deze te kopiëren naar uw externe datadrager bv. een USB-stick. Deze kunt dan afspelen via uw TV, mits deze ook ISO bestanden ondersteunt. Zie hiervoor de handleiding van uw TV of andere externe apparaten.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

nico-koevoets schreef op 05.01.2022 om 21:33 uur

Hallo Nico,

Het is niet mogelijk om een diskmenu gelijk aan een DVD te maken in een MP4 bestand. Wat u wel zou kunnen doen is om een ISO bestand te branden / maken en deze te kopiëren naar uw externe datadrager bv. een USB-stick. Deze kunt dan afspelen via uw TV, mits deze ook ISO bestanden ondersteunt. Zie hiervoor de handleiding van uw TV of andere externe apparaten.

Met vriendelijke groet, Rob

Het gelukt op deze wijze. Vriendelijk bedankt hoor.

Bol schreef op 05.01.2022 om 22:04 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

Bedankt 👍 voor uw terugkoppeling. Succes met met het samenstellen van uw ISO bestanden met diskmenu. Veel kijkplezier 📺

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

nico-koevoets schreef op 06.01.2022 om 13:04 uur

Beste Nico.

Over welke versie van MVDL schrijft U.

Een menu maken net zoals een disk menu gaat niet als het op een usb stick of externe schijf moet komen.

Maar met wat creatieve tijd is er wel een begin te maken, en dat daarna de film wordt afgespeeld, (de film gaat nooit niet over een geheel,maar bestaat vaak over verschillende onderwerpen)dat kan als voorbegin gebruikt worden.

Hopend dat U hier iets aan heeft.

Sc6

Blijf gezond en een Covid-19 (Omikron, Flurona)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Hallo Michael,

De iso is een goed alternatief, maar bij mijn tv doet ie dat niet. Dus ik zou graag uw manier uitgelegd zien want ik heb geen idee hoe dat te doen. Ik dacht misschien een link koppelen aan een fragmentje maar daar kom ik nieteens uit.

Misschien dat u mij het wel kan uitleggen.

Groet

Nico

 

mi-bo schreef op 06.01.2022 om 13:31 uur

@nico-koevoets

Beste Nico.

Ik zie dat U een antwoord als oplossing heeft aangevinkt, dan is Uw probleem toch opgelost

Sc6

Blijf gezond en een Covid-19 (omikron, flurona)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 06.01.2022 om 13:37 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

Inderdaad is uw probleem opgelost, ware het dat u ook het ISO bestand op uw TV zou kunnen afspelen. Echter, voor zover ik het nu leest is dat niet mogelijk. Nu vraagt u wederom om diskmenu oplossing bij een MP4 bestand. Dit is echt niet mogelijk! Maar goed ik ben zeer benieuwd of er andere forumleden zijn, die wel een oplossing weten.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.01.2022, 13:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.01.2022 om 17:28 uur

@nico-koevoets

Beste Nico

Misschien is dit een betere oplossing

eerst een voorfilmpje maken van de totaal belevenis, en danvia de sub mappen de Thema's afspelen

kleine promo gemaakt

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7525485/

menusjablonen te vinden

en dit( als voorbeeld) voor af te spelen via externe usb drager

sc6

Blijg gezond

M.vr.gr

Michael

nico-koevoets schreef op 06.01.2022 om 18:43 uur

@mi-bo

Beste Michael,

Fantastisch idee. ik heb het afgezien wat je gemaakt hebt en snap het ook !.

Ik ga dit zeker van je overnemen als voormenu van wat er gaat komen.

Hartstikke bedankt voor je moeite

Nico

mi-bo schreef op 06.01.2022 om 19:31 uur

@nico-koevoets

Beste Nico.

Graag gedaan .

Het is uiteraard ook mogelijk voor elk filmpje een trial te maken,zodat er heel kort is te zien waar het over gaat.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Bol schreef op 06.01.2022 om 19:57 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u het idee van een voorfimpje een fantastisch idee vindt. Echter, het is niet wat u eigenlijk bedoelde met een MP4 van hoofdstukken te voorzien, gelijk aan een DVD diskmenu. Ik wens u heel veel succes met het samenstellen van u filmpjes.

Met vriendelijke groet, Rob

PS. Wat voor merk rn type TV hebt u?

Laatst gewijzigd door Bol op 06.01.2022, 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

nico-koevoets schreef op 06.01.2022 om 20:02 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u het idee van een voorfimpje een fantastisch idee vindt. Echter, het is niet wat u eigenlijk bedoelde met een MP4 van hoofdstukken te voorzien, gelijk aan een DVD diskmenu. Ik wens u heel veel succes met het samenstellen van u filmpjes.

Met vriendelijke groet, Rob

PS. Wat voor merk rn type TV hebt u?

Hoi Rob,

het klopt maar toch heb je zo ook een mooie introductie toch.

En ik heb een Samsung tv met de eerste smart serie en herkent de iso niet.

groet

Nico

Bol schreef op 06.01.2022 om 23:23 uur

@nico-koevoets

Hallo Nico,

Het klopt, dat de eerste smart TV's van Samsung geen ISO bestanden aan kan. Zelf heb ik al jaren een Mede8er MED800X3D mediaplayer, die ik via een HDMI aansluiting heb aangesloten op mijn Samsung TV. Deze ondersteund wel ISO bestanden. Ik zie, dat deze niet meer te koop zijn. Ik wens je heel veel succes met het maken van een mooi introductie filmpje.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-