Mp3 file veranderd in mp3.wav file

hellen-blatter schreef op 14.02.2019 om 19:28 uur

Waarom wordt er een nieuwe file aangemaakt in wav formaat als ik oorspronkelijk een mp3 file gebruik.

Voorbeeld oorspronkelijke file: 12345.mp3 wordt in Audiotemp bewaard als 12345.mp3.wav.

Beide files laten hetzelfde geluid horen als je ze afspeelt echter het wav bestand is veel groter, waar is dit goed voor?

Photostory(2018) in windows 10 (parallels) op een MAC

Reacties

mi-bo schreef op 14.02.2019 om 21:33 uur

@hellen-blatter

Beste Hellen,

Ik weet niet of dit komt omdat U een Mac heeft met Windows 10

Als Ik een project ( bestand opslaan als ) opsla dan is mp3 zie

en als ik het open als Audio Temp is het nog steeds Mp3

Mvg

Michael

Bol schreef op 15.02.2019 om 19:07 uur

Beste Hellen,

Omdat dit forum voor en door gebruikers is en de meeste forumleden met Windows werken en niet met Mac, zou u uw vraag beter kunnen stellen aan Magix Support. https://support2.magix.com/customer/index.php

Succes,

Rob

Aanvulling: 16-02-2019 om 9:30uur

U schrijft: "Het oorspronkelijke file: 12345.mp3 wordt in Audiotemp bewaard als 12345.mp3.wav". Het audiobestand "12345.mp3.wav", in de map "AudioTemp", is waarschijnlijk net als in de Windowsversie een tijdelijk bestand (het woord "temp" zegt het al). Alleen in de Windowsversie worden deze audiobestanden in de map "AudioTemp" opgeslagen als "12345_mp3.HDP".

Laatst gewijzigd door Bol op 16.02.2019, 09:42, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hellen-blatter schreef op 18.02.2019 om 15:55 uur

Ik denk dat het probleem is opgelost nadat ik Lame en ffmpeg heb geinstalleerd, want vanaf dat moment zijn er geen wav files meer verschenen. Ik werk dus met windows10 onder Parallels op een Mac. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Bol schreef op 18.02.2019 om 17:02 uur

Hallo Hellen,

Fijn om te lezen, nadat u Lame en ffmepg geïnstalleerd heeft, uw probleem met de WAV bestanden zelf heeft opgelost. Heel veel succes met het samenstellen van uw slideshows.

Groet.

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.02.2019, 18:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.02.2019 om 17:49 uur

@hellen-blatter

Beste Hellen,

een goed bericht dat U zelf het probleem heeft opgelost door Lame en ffmpeg te heb geïnstalleerd.

En dit ook op het Forum heeft gepubliceerd, er zijn niet veel Forum leden die met een Mac machine werken in combinatie met Windows ( boots 10 ).

Veel montage plezier met het mooie MAGIX PhotoStory Deluxe 2019 pakket.

Mvg

Michael