Movie edit pro premium 2021 genereert een error bij opstart

Dennis-M0r schreef op 23.09.2020 om 20:31 uur

Ik heb sinds kort de volgende foutmelding bij opstarten:

----------------------------------------------------------------------
MAGIX Video deluxe Premium  15.09.2020  23:03
----------------------------------------------------------------------
CrashDump 20200915_230357_v20.0.1.65.dmp successfully written

Fout in module "igdrcl64.dll" (laadadres: 0x00007FFBE1680000) op adres 0x00007FFBE170DC39 (Uitzondering 0xc0000094 "INT_DIVIDE_BY_ZERO")

Inmiddels heb ik de installatie van Movie edit pro premium 2021 al opnieuw gedaan en ook de intel driver van de UHD Grapics 620 geupdate. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Heeft iemand een oplossing?

Reacties

Bol schreef op 24.09.2020 om 10:33 uur

Hallo Dennis,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

zoals ik het nu kan beoordelen, zijn de drivers van Intel UHD Grapics 620 niet meer goed geïnstalleerd. Verwijdert de drivers eerst helemaal en installeert dan de juiste drivers. Zie https://www.magix.info/nl/support/artikel/fout-in-het-file-igdrclneo64-dll--9/

Succes,

Rob (moderator / forumlid)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.09.2020 om 11:38 uur

Hallo Dennis,

Als ik problemen heb / krijg met de Intel UHD Graphics XXX drivers, dan verwijder ik deze drivers op de volgende manier:

  • ga naar: Apparaat beheer
  • klik met de rechtermuisknop op: beeldschermadapers / Intel(R) UHD Graphics XXX
  • kies Apparaat verwijderen.
  • zet een vinkje bij: De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen
  • klik op Installatie ongedaan maken.
  • Nadat de drivers verwijderen is voltooid, start dan de PC opnieuw op
  • Laat Windows 10 de Intel UHD Graphics XXX drivers installeren
  • Start VDL 2021 op kijk nu op de foutmelding wegblijft.
  • Als dat het geval kunt eventueel, de laatste divers ophalen bij: https://downloadcenter.intel.com/

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dennis-M0r schreef op 24.09.2020 om 12:46 uur

Beste Rob,

Bedankt voor de goede en zeer uitgebreide uitleg. Hier zat inderdaad het probleem.

Ik heb van mijn notebook de oude driver voor de Intel UHD Grapics 620 geinstalleerd via de hp site. Dit lost het probleem op. Ik had dit al een keer gedaan en toen leek het programma op te starten. Na een aantal dagen en windowsupdates was de error weer aanwezig. Zou het kunnen zijn dat windows deze drivers ook update?

Om er zeker van te zijn dat daar het probleem zat even de nieuwste driver gedownload en geinstalleerd en het probleem was weer terug. Nu weer terug naar de oude driver en het is weer opgelost.

Driver die werkt:
Intel-videodriver en -bedieningspaneelsystem software Manager Icon
26.20.100.7263 Rev.W    354.5 MB    10 nov. 2019

Driver met een probleem:
Intel Video Driver and Control Panelsystem software Manager Icon
100.8189 Rev.W    311.5 MB    16 jun. 2020    Downloaden

Bol schreef op 24.09.2020 om 18:32 uur

Hallo Dennis,

Met alle plezier gedaan. Ik ervaar het ook bij andere Magix - Computergebruikers, dat het updaten van de Intel Videokaartdrivers tot grote problemen kan leiden. Waarom, dat is mij nog niet echt duidelijk. Ik weet wel, dat er heel veel soorten types Intel® Graphics Drivers zijn. Daarom laat ik zo af en toe Windows 10 zelf naar de juiste Intel® Graphics Drivers zoeken.

Dit is mijn laatste Intel driver versie:

Intel Driver & Support Assistant geeft aan dat er een nieuw driver beschikbaar is. Als ik deze download, dan gaat het bij mij ook mis. De hardware versnelling doet het dan niet. Wordt uitgeschakeld.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.09.2020, 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerrit-gvdhoeven schreef op 05.01.2022 om 11:16 uur

Hallo Dennis

Ook ik heb problemen met Video Premium 2021. Heb deze fout melding Fout in module "igdrcl64.dll"

Heb alles opnieuw opgestart maar blijf hetzelfde terugkomen. Wat kan ik doen?

Bol schreef op 05.01.2022 om 11:27 uur

@gerrit-gvdhoeven

Hallo Gerrit,

Zie mijn antwoord, dat ik heb geschreven op 24.09.2020 om 11:38 uur. Hebt u uw de laatste driver voor uw Videokaart. Zo niet doe dan eerst. de laatste divers kunt u ophalen bij: https://downloadcenter.intel.com/.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-