MOV bestanden zijn na montage in VDL2023 niet meer scherp

plagge schreef op 14.10.2023 om 12:55 uur

Ik heb met mijn IPhone video-opnamen gemaakt die haarscherp zijn. Na montage in Magix 2023 zijn ze dat niet meer. Hoe kan ik dat oplossen? Groet, Geertjan

Reacties

Bol schreef op 14.10.2023 om 15:18 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

...ik heb met mijn IPhone video-opnamen gemaakt die haarscherp zijn.....

Ik ga ervanuit dat de MOV bestanden ook scherp worden weergeven in de programmamonitor van VDL2023. Als u uw MVP projectbestand exporteert als bv. MP4 dan zijn niet meer scherp. Mijn vraag is nu, wat zijn de door u gebruikte exportinstellingen?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 14.10.2023 om 17:05 uur

Hallo Rob, De beelden zijn ook niet scherp in de monitor. Verder worden ze geëxporteerd in MP4.

Als ik op mijn IPhone kijk en het beeld zelfs maximaal inzoom dat is het scherp. Waarom het dan niet in het previewvenster niet scherp is is voor mij een raadsel. Overigens heb ik ook geen scherp beeld in de Mediaplayer. Groet, Geertjan

Bol schreef op 14.10.2023 om 18:38 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Als de MOV bestanden al géén scherpbeeld geven, dan zal dat ook niet anders zijn in VDL2023. Mail mij een paar van die MOV bestanden toe, die gemaakt zijn met uw iPhone, zodat ik 1:1 kan analyseren waarom deze MOV bestanden onscherp zijn. Als het goed is hebt u mijn emailadres. Ik zie wel of u hiervan gebruik maakt.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 14.10.2023, 19:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-