Als ik de mov bestanden van de iphone 12 in video deluxe 2020 laad dan hoor ik alleen het geluid en er is geen beeld. Mov bestanden van oudere iphone doen het wel.
Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. Dit forum staat geheel los van Magix Support.
....Als ik de MOV bestanden van de iPhone 12 in video deluxe 2020 laad, dan hoor ik alleen het geluid en er is geen beeld. MOV bestanden van oudere iPhone doen het wel.....
Het klopt, dat mijn eerder gegeven antwoord voor u niet van toepassing is, omdat u VDL 2020, waar ik overheen gelezen hebt.
Volgens mij gebruiken de MOV bestanden van uw iPhone 12 een andere codec dan uw oude iPhone X. IPhone 12 gebruikt de codec H.265 en uw eerdere IPhone X de codec H.264. Voor de codec H.265 moet. Kijk een bij de instellingen van de iPhone 12 of u deze op H.264 kunt zetten.
Ik heb geen VDL 2020, is de afbeelding uit VDL 2021.
Wat u ook zou kunnen doen, is om uw MOV bestanden te converteren met het freeware programma Handbrake. Te downloaden vanaf https://handbrake.fr/
Dank je Rob, ik kan alleen dit niet veranderen in mijn telefoon. De vraag is nu nog kan Magix 2021 deze bestanden (codec H265) wel verwerken. Ik kan hierover niets vinden op hun website.
U kunt Uw Iphone 12 (met versie 11 is dit ook mogelijk 4 K) op H265 zetten dan zal U in MAGIX vdl ook via de codex HEVC moeten gaan werken(kosten €4.99 voor bewerken en €4.99 om te exporteren ),maar via instellingen is H264 ook mogelijk .
Als U naar Ctrl+N gaat ( project aanmaken ),film instellingen en geef daar Ultra HDTV 16:9 aan wat is dan het resultaat,is het dan wel mogelijk om beelden in te laden (beeld &geluid)
Allereerst wil ik u bedanken voor het toe mailen van een paar MOV bestanden en het vertrouwen in mij.
Om te beginnen spelen uw MOV bestanden bij mij ook niet af op de tijdlijn van VDL 2021 versie 20.0.1.73. Voor zover ik het heb kunnen beoordelen, ligt aan kleurdiepte 8 bit / 10 bit.
Ik heb uw MOV bestand met Handbrake geconverteerd naar een MP4 bestand met een kleurdiepte 8 bit en 10 bit. Die van 8 bit speelt wel af, maar die op 10 bit niet.
Hieruit mogen / kunnen we wel de conclusie trekken, dat Magix Video deluxe niet overweg kan met de kleurdiepte 10 bit
U schrijft zelf al: "Alleen als ik de instelling op 264 zet of HDR uitzet dan krijg ik beeld en geluid".
Volgens mij, hoeft alleen de HDR op uw IPhone 12 uit te schakelen, maar er zal hierdoor zeker kwaliteitsverlies optreden.
Wat ik vreemd vind, is dat Magix zelf wel aangeeft, dat VDL 2021 HEVC-ondersteuning (10-bit import) ondersteund.
Des te meer vind ik het vreemd, dat het bij mij ook niet gelukt is, om uw MOV bestand op de tijdlijn van VDL 2021 versie 20.0.1.73 af te spelen, ondanks dat ik de HEVC (H.265) codex heb aangekocht en is geactiveerd.
Als moderator van dit forum, heb ik dit aan Magix Support voorgelegd en ben benieuwd naar de reactie van Magix Support is.
Ik meld mij weer, zodra ik een antwoord terug heb gekregen
Hallo Yolanda, je kan ook de Iphone op PAL 4K op 25 fps instellen dit is met een fps van 25 dan zie je geen flikkering als je b.v. filmt in een ruimte met TL verlichting die op één fase zijn aangesloten. In kantoorruimten zijn de TL balken om die reden om en om op de drie fasen van het net aangesloten om vermoeidheid van personeel te voorkomen. Pal wordt gebruikt in Europa, Azie, Zuid Amerika en Nieuw Zeeland en dat heeft met de lichtnet frequentie te maken van 50 Hz, dus 25fps is dan geen probleem. Omdat Iphone een Amerikaans product is en in Amerika en Canada de lichtnet frequentie 60Hz is is de standaard fps ook 30 is ingesteld. Ik heb ooit in Canada een opname gemaakt in een ruimte waar TL balken aan stonden en dat gaf een behoorlijke flikkering in de opname met een Sony camera die ik hier in mijn woonplaats had gekocht dus op PAL was ingesteld. Een heel verhaal maar dat is de basis van het verhaal. Gebruik hier dus 50 of 25 fps Mvg Kees
Graag gedaan, maar of dit ook voor uw versie VDL 2020 beschikbaar komt, daar kunnen we alleen maar naar gissen. Wel heb ik het vermoeden, dat dit niet het geval zou zijn, omdat VDL2020 niet meer wordt geüpdatet. De toekomst zal het uitwijzen.
Vandaag VDL 2021 versie 20.0.1.73 geüpdatet naar versie 20.0.1.79. Hierin is het probleem ten aanzien van MOV bestanden (10 bits iPhone 12) in video deluxe 2021 opgelost. Zie: Updates / patch voor Video deluxe 2021
Zoals ik u al aan heb gegeven, worden er voor VDL 2020 geen updates / patches meer uitgebracht.
ben ik toch weer. Heb inmiddels VDL2021 aangeschaft maar de bestanden doen het nog steeds niet. ik kan de update naar versie 20.0.1.79 overigens niet vinden. Kun je mij nog een keer helpen?
Het klopt, dat u de versie 20.0.1.79 voorlopig niet meer kan downloaden. Op 18-02-2021 had Magix Duitsland deze update uitgebracht en helaas op 19-02-2021 weer ingetrokken, omdat er te veel problemen werden geconstateerd. zie: Probleme nach Update auf Video deluxe 20.0.1.79