MOV bestand niet importeren

Wil-Denissen schreef op 06.08.2021 om 11:31 uur

. Ik gebruik Windows 10, versienummer is: 18.01.0.209. bij het maken van een film wil ik een paar MOV bestanden importeren. hier wordt een foutmelding gegeven: Quicktime is niet geinstalleerd. om het bestand te kunnen weergeven moet Quicktime geïnstalleerd zijn. Echter quicktime is geinstalleerd maar krijg steeds dezelfde melding. Bij de hulpvraag in het programma wordt het volgende gezegd: Voor Quicktime-bestanden (*.mov) moet u de Quicktime-bibliotheek installeren. Ik heb geen idee hoe dit mot of gaat. Op internet is hierover niets te vinden.

Reacties

mi-bo schreef op 06.08.2021 om 11:35 uur

@Wil-Denissen

Beste Wil,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Kijk eens naar deze link

https://www.magix.info/nl/support/artikel/ik-kan-geen-mov-bestanden-in-de-software-importeren--64/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wil-Denissen schreef op 06.08.2021 om 12:05 uur

Helaas. blijf steeds dezelfde foutmelding krijgen.

mi-bo schreef op 06.08.2021 om 12:12 uur

@Wil-Denissen

Beste Wil,

Als U de gegeven link wilt installeren moet eerst de oude verwijderd worden, het is niet mogelijk om het over elkaar heen te installeren

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wil-Denissen schreef op 06.08.2021 om 12:18 uur

Dat klopt heb ik ook gedaan. maar helaas

mi-bo schreef op 06.08.2021 om 12:27 uur

@Wil-Denissen

Beste Wil, deze link gevonden.

https://support.apple.com/kb/DL837?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL

misschien werkt deze wel

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wil-Denissen schreef op 06.08.2021 om 13:36 uur

Hallo, helaas werkt ook niet. kheb alles wat met Quicktime te maken heeft verwijderd, ook uit register. Daarna quicktime weer geinstalleerd. helaas het werkt dan nog iet. Bij opstarten Quicktime krijg ik de volgende melding: please install Apple Application Support. hier raak ik ff de weg kwijt.

mi-bo schreef op 06.08.2021 om 14:13 uur

@Wil-Denissen

Beste Wil.

De MOV bestanden komen die misschien van de IPhone 12.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wil-Denissen schreef op 06.08.2021 om 14:57 uur

Nee, van een camera welke uit china komt. Ik kan in de camera niets aanpassen op dat gebied.

mi-bo schreef op 06.08.2021 om 15:28 uur

@Wil-Denissen.

Beste Wil

Gezien het uit China komt is het NTSC of Pal systeem.

Sc6.

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 06.08.2021 om 15:48 uur

@Wil-Denissen

 

Beste Wil.

Bij de camera zit een cd heeft U die geïnstalleerd daar staan namelijk drivers op die te gebruiken zijn om via MVDL bestanden in te laden.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wil-Denissen schreef op 06.08.2021 om 19:02 uur

Helaas geen CD. 😠

mi-bo schreef op 06.08.2021 om 19:51 uur

@Wil-Denissen

Beste Wil.

Als U de naam van de camera opzoek op internet, zal er misschien ook wel drivers te vinden zijn.

sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 06.08.2021 om 23:49 uur

@Wil-Denissen

Hallo Wil,

Met belangstelling heb ik uw topic gevolgd. Voor zover ik het nu kan beoordelen, worden uw MOV bestanden (nog) niet ondersteund door VDL 2019 versie18.01.209. Wat u zou kunnen doen is om uw MOV bestanden te converteren met Handbrake (freeware). [klik hier] om het Handbrake te downloaden.

Succes, Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 06.08.2021, 23:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wil-Denissen schreef op 09.08.2021 om 13:59 uur

Kheb Handbrake gedownload en geïnstalleerd. Bij opstarten vraagt hij om .NET. Deze geïnstalleerd, computer opnieuw opgestart maar blijft dezelfde vraag komen om .DOT te installeren.

Bol schreef op 09.08.2021 om 15:51 uur

@Wil-Denissen

Hallo Wil,

Zojuist, heb ik de nieuwste Handbrake versie 1.4.0 (2021071800) zonder problemen kunnen downloaden en installeren. Wel heb ik Microsoft Windows Desktop Runtime - 5.0.8 (X64) moeten installeren en dat verliep ook geheel probleemloos. Handbrake startte goed op.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.08.2021 om 13:07 uur

@Wil-Denissen

Hallo Wil,

....computer opnieuw opgestart maar blijft dezelfde vraag komen om .DOT te installeren.....

Dat Handbrake u vraagt om .Dot te installeren kan wel eens kloppen. U werkt waarschijnlijk van af een Laptop. Als dat zo is dan moet u dotnet-runtime-5.0.8-win-x64.exe downloaden en installeren.

  • Laptop: dotnet-runtime-5.0.8-win-x64.exe
  • Desktop: windowsdesktop-runtime-5.0.8-win-x64.exe

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wil-Denissen schreef op 10.08.2021 om 13:43 uur

Yesss, tis gelukt. pfffff. Wel jammer dat deze bestanden niet rechtstreeks in MVDL kunnen. Kheb nl een zoon die een verstandelijke beperking heeft en veel met MVDL werkt. Alleen deze extra handelingen vindt hij erg lastig. maar goed het werkt en is er werk aan de winkel. :) :)

Nog bedankt voor de service. Top.

Bol schreef op 10.08.2021 om 14:34 uur

@Wil-Denissen

Hallo Wil,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het gelukt is om via Handbrake de MOV bestanden om te zetten naar MP4 bestanden. U kunt ook een hele map met MOV bestanden in een keer laten converteren. U kunt e.a. in de handleiding van Handbrake lezen.

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 10.08.2021, 14:43, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.08.2021 om 14:41 uur

@Wil-Denissen

Beste Wil.

Goed bericht dat met gebruik van Hardbrake het wel lukt.

Ik zie het programma regelmatig voor bij komen op het Forum, zelf nooit gebruik,kan daar ook geen goed advies over geven.

Voor Uw zoon veel montage plezier,en na wat keren voor doen zal hij de combinatie zeker onder de knie krijgen

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 10.08.2021 om 18:09 uur

@Wil-Denissen

Hallo Wil,

Allereerst wil ik u bedanken voor het vertrouwen dat u in mij hebt gesteld door een paar van uw MOV bestanden naar mij toe te mailen.

....Wel jammer dat deze bestanden niet rechtstreeks in MVDL kunnen....

Dat uw MOV bestanden niet rechtstreeks ingelezen kan worden door Magix Video Deluxe, komt omdat uw MOV bestanden een voor mij vreemdsoortige audiocodex bevatten. Als ik deze op de tijdlijn van VDL 2021 of Pro X12/13 zet, dan wordt het beeldmateriaal wel goed weergegeven, maar het audiomateriaal wordt niet ingeladen.

Zie afbeeldingen

Maar goed, u en uw zoon kunnen deze nu zonder al te veel problemen de MOV bestanden via Handbrake converteren naar MP4 bestanden, die Magix Video Deluxe wel aan kan.

Nogmaals ik wens u en uw zoon heel veel plezier met het maken van uw filmpjes.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-