Monteren van opnames opgenomen met een iPhone XR

fjroos schreef op 12.04.2022 om 20:22 uur

Ik heb opnames gemaakt met een Canon Legria HF G50 en met mijn iPhone XR.

Zodra ik de opnames van de iPhone probeerde te integreren in de opnames van de Canon, liep het montageprogramma vast.

Het lukte niet, telkens en telkens moest ik mijn laptop uitschakelen en opnieuw starten.

Ik heb mij laten overhalen tot de upgrade ad € 169,00 omdat Magix beloofde dat na die upgrade het montageprogramma
Pro X 13 bijzonder geschikt was voor opnamen met een mobieltje.

Reacties

Bol schreef op 12.04.2022 om 23:03 uur

@fjroos

Hallo Frans,

Wat is de configuratie van uw Laptop. U zou dit kunnen opvragen met dit programmaatje: Speccy.

Voorbeeld

Zijn de drivers van uw Videokaart wel up-to-date? Zo niet, ga dan naar de officiële website van uw videokaart en download daar vandaan de laatste videokaartdrivers. Voor een Nvidiakaart is dit: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/drivers/

Met vriendelijk groet,

Rob (FM)

Gewijzigd i.v.m. correcties.

Laatst gewijzigd door Bol op 12.04.2022, 23:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.04.2022 om 00:00 uur

@fjroos

Beste Frans.

Het probleem is niet een MAGIX product maar

"Ik heb opnames gemaakt met een Canon Legria HF G50 en met mijn iPhone XR,zodra ik de opnames van de iPhone probeerde te integreren in de opnames van de Canon"

Canon beelden en Iphone beelden door elkaar gebruiken, hoe worden de Iphone beelden geïmporteerd.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

 

 

Bol schreef op 13.04.2022 om 12:46 uur

@fjroos

Hallo Frans,

Voor zover ik het hiervandaan kan nagaan, zou het weldegelijk een probleem kunnen zijn met het Magix programma Pro X 13 en de door gemaakte opnames. Als u de opnames gemaakt met Canon Legria HF G50 op de tijdlijn van Pro X13 zet, ondervindt u geen enkel probleem, omdat deze waarschijnlijk opgenomen zijn als Mp4 - AVC (H.264) bestanden, terwijl de opnames van uw iPhone XR zijn opgenomen als MOV - HEVC (H.265). Kunt u de iPhone MOV bestanden zonder problemen op de tijdlijn van Pro X13 zetten of loop Pro X13 dan ook vast. Ik verneem het wel van u.

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

PS zie: H.264 vs H.265: Video codecs compared

Laatst gewijzigd door Bol op 13.04.2022, 12:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fjroos schreef op 14.04.2022 om 19:31 uur

Ik kan de opnames van iPhone op de tijdlijn zetten, maar dan loopt het Magix montageprogramma vast.

Wel kon ik een foto gemaakt met de iPhone aan het begin en het einde van de film plaatsen, maar met bewegend beeld, dus film gaat het mis.

Frans

Bol schreef op 14.04.2022 om 20:42 uur

@fjroos,

Hallo Frans,

In principe zou Pro X13 overweg moeten kunnen met de MOV bestanden van iPhones XR. Waarom het bij u niet gaat, kan ik hiervandaan niet zien. Hebt u de HEVC codec via Magix shop ad: € 4,99 aangeschaft?

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.04.2022 om 21:35 uur

@fjroos,

Hallo Frans,

Voor zover ik heb kunnen nagaan wordt HEVC codec met Pro X13 mee geleverd en moet in VDL 2022 aangeschaft worden. Zie bij import: https://www.magix.com/nl/video/video-pro-x/versievergelijking/#c1432409

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.04.2022, 21:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-