Reacties

mi-bo schreef op 31.07.2021 om 15:36 uur

@sharan-Kandhai

Beste Sharan.

In vervlogen jaren onder Windows 7 een keyboard van MAGIX gebruikt,werkt jammer genoeg niet meer onder Windows10.

Moet U een correct antwoord schuldig blijven.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 31.07.2021 om 16:03 uur

@sharan-Kandhai

Hallo Sharan,

Zelf ben ik in het bezit van een Yamaha PSR - S710 keyboard. Deze is niet verbonden met mijn PC en MMM versie 30.0.0.11. Tijdens het afspelen, neem ik mijn spel gelijktijdig op een USB stick op als een WAV bestand. De gemaakte opnames kan ik dan vanaf de USB overzetten naar mijn PC en inladen in Music Maker.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.07.2021, 16:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sharan-Kandhai schreef op 31.07.2021 om 16:34 uur

@Bol en @mi-bo Ik ben er ondertussen uit na wat puzzelwerk. Ik zelf heb een Yamaha PSR-I500 (Indiase variant). Dat kun je met een (bijgeleverde) USB kabel aansluiten op de laptop en Yamaha Steinberger USB drive downloaden en aansluiten. Dan kun je dus "live opnemen".

Maar wat wel kan is als je ritmes standaard in magix wilt hebben om steeds te kunnen gebruiken moet je bij je soundpools een van de folders selecteren die je niet gebruikt (naam niet vernaderen), de 'Drums"map leegmaken en daar je eigen gemaakte ritmes als ogg bestand in zetten. Als je dan Magix weer opstart, dan P intu=yoen, dan recan soundpool. Als je dan naar loops gaat in het programma en de ritme map selecteert waar je het in hebt gezet en dan de submap Drums, dan heb je daar je eigen drums. Beetje omslachtig maar is de enige manier dat ik het niet telkens op keyboard hoef te programmeren. Hoop dat jullie er wat aan hebben en hartstikke dank voor de hulp

mi-bo schreef op 31.07.2021 om 16:48 uur

@sharan-Kandhai

Beste Sharan.

Een positieve ,dat U zelf een mogelijkheid heeft gebonden en dit op het Forum heeft gezet.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MM2022 Prem.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 31.07.2021 om 19:44 uur

@sharan-Kandhai

Hallo Sharan.

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Het doet mij deugd om te lezen, dat u na wat puzzelwerk uw Yamaha PSR-I500 via een USB kabel hebt kunnen aansluiten op uw laptop. U kunt nu Live opnemen en opslaan als .

Probeer eens het volgende:

  • maak een map aan in de soundpools bv. Zelf gemaakte Drums
  • Start MMM op
  • klik op: "P" (programma-instellingen)
  • klik op: Soundpools opnieuw inlezen

​​​​​​​Ben zeer benieuwd of het op deze manier bij u lukt. Laat het mij weten.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.07.2021, 19:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-