Mobiele versie in Webdesigner 11

Lies schreef op 05.11.2015 om 19:01 uur

Hallo allemaal,

Ik heb mijn website gemaakt in webdesigner 11. In het prgramma zie je steeds ook een scherm voor de mobiel versie. Echter verder dan de header op de index pagina en het mobiele-websitemenu zie ik niet.

M'n website staat nu online....maar op alle mobiele apparatenzie je lege pagina's.

Het 400 pagina tellende handboek kan me geen hulp bieden, wie wel??

Groet

Lies

Reacties

mi-bo schreef op 06.11.2015 om 10:25 uur

Hallo Lies,

 kijk even naar deze link, dan wordt het allemaal wat duidelijker 

http://www.magix.com/nl/support/know-how/tutorialvideos/web-designer

gr

Michael

Lies schreef op 06.11.2015 om 11:08 uur

Beste Michael,

Bedankt voor je reactie. Helaas bracht het me geen oplossing. 

In die tutorialvideo's wordt niets verteld over de mobiele versie. 

Ik heb mijn website klaar en op desktops werkt ie prima. 

Mobiel is er niets te zien:   www.savame.nl

Groet

Lies

 

 

Lies schreef op 06.11.2015 om 11:45 uur

Hallo Michael.

Ik ben nu bezig handmatig alle objecten naar de mobiele versie te kopieren en plakken.

Dat werkt maar is dit zo wel de bedoeling?

Groet

Lies

mi-bo schreef op 06.11.2015 om 15:48 uur

Hallo Lies

Volgens de demo. kan je de pagina  van rechts naar links verschuiven totdat het in het kader past, als ik mijn 10Inch tablet breed zet werkt alles en als het in telefoon stand staat werkt vele functies niet ., vandaar helaas aanpassen

 verder ziet op mijn tablet de site er keurig uit

proficiat

gr

Michael

jan.brienen schreef op 06.11.2015 om 16:14 uur

Dag Lies,
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als jij. Ik was ook in de veronderstelling dad alles wat je op de hoofd pagina muteert automatisch muteert op de mobiele pagina. Dat geldt volgens mij wel voor tekst, maar niet voor menubalken, widgets enz. Dat betekent veel meer handwerk dan ik vooraf op grond van de informatie op de website van MAGIX had verwacht. Of doen we echt iets fout? Ik kan er in de overigens zeer uitgebreide documentatie niets over vinden

Groeten,

Jan

Lies schreef op 07.11.2015 om 14:08 uur

Bedankt Michael. 

Heb veel geprobeert....schuiven van gewone pagina naar de mobiele versie werkt niet jammer genoeg.

Maar ik ga gewoon door met knippen en plakken.

Wie weet kom ik er later nog eens achter hoe het moet.

Fijn weekend

Lies

 

Lies schreef op 07.11.2015 om 15:14 uur

Tot mijn schrik zie ik dat mijn tablet  (samsung 10 inch) kiest voor de desktop versie.....

De hele websitemenu werkt daarop niet !

Wat zou ik kunnen doen?

Beetje deprimerend allemaal.

Groet

Lies

mi-bo schreef op 09.11.2015 om 15:15 uur

Hallo Lies,

Zoals ik al heb omschreven werkt het op de tablet goed.

Via een telefoon gaat het anders,

daar wordt alleen navigation menu  zichtbaar, dit woord is ook te veranderen, en dan is het alleen maar door schuiven, zorg er wel voor dat er niet te veel ruimte tussen de pagina's zijn en dat de breedte is aangepast

gr

michael

Lies schreef op 09.11.2015 om 17:22 uur

Jammer dat ik niet goed duidelijk kan maken waar nu het probleem ligt. Ik doe nog een poging en hoop op je geduld.

Ik zie de desktop versie en de mobielversie als tabbladen. Heb ik de ene geopend kan ik de andere niet zien.

Dus kan ik ook niet schuiven.

Op mijn android tablet kan ik met de standaard browser het websitemenu niet gebruiken, wel met Chrome en FireFox.

Voor eerst bedankt maar weer Michael,

Groet

Lies

mi-bo schreef op 09.11.2015 om 19:31 uur

Hallo Lies, je kan in een keer 2 websites maken, de bedoeling is als er een thema met ( RWD ) is gemaakt dat dit ook geactiveerd wordt. mits je dit heb weg geklikt, want nu staan er in de balk 2 websites hooft en mobiel. gezien hooft breder is dat mobiel zullen bv fotos moeten worden aangepast door middel van verschuiven zodat het binnen de lijnen valt ( tekst wordt meestal direct aangepast.

gr

Michael

mi-bo schreef op 10.11.2015 om 12:18 uur

Hallo Lies,

 even met een free mogelijkheid onder xara een website gemaakt,wat ik heb gedaan een rdw aangeklikt, een thema opgezocht, dit direct opgeslagen in een aparte map op mijn laptop, daarna ben ik het hooft menu gaan bewerken, en zag dat de mobiel versie werdt aangepast, resultaat 

http://maw33s.xara.hosting

gr

 Michael

Lies schreef op 10.11.2015 om 17:18 uur

Hallo Michael,

Heb in het handboek gezocht naar RDW  wat je noemde.  Op pagina 253 van het handboek staat RWD goed beschreven. 

Langzamerhand leer ik bij. Onderstussen heb ik de website online met de apart gemaakt mobiele versie. Uitvinden waar de fout ligt kan ik niet en wat ik kan veranderen..geen idee.  De site is voor mn schoonzus, kan hem echt niet weer ofline halen.

Met een andere website ga ik als ik tijd heb, het opnieuw proberen...ooit gaat het lukken!

Hartelijk dank voor je geduld. 

Groet

Lies

 

 

mi-bo schreef op 11.11.2015 om 21:00 uur

Hallo Lies, kijk eens naar deze link

http://www.magix.info/nl/hoe-werkt-cloud.xara-met-webdesigner-11-prem..online-training.1140216.html

je heb namelijk 2 licenties als jij er een van gebruik kan je via Icloud, Onederive van Office en dropbox samen de Website beheren,de site uploaden en op de andere PC weer inladen hoef je niet perse naar je schoonzus.

gr Michael