Missing programma onderdeel bij Opstarten

Franois-Sellekaerts schreef op 20.09.2022 om 15:03 uur

Geachte,

Ik heb in 2008 de software “Red u video’s” gekocht en al mijn vakantie videotapes gedownload en digitaal herwerkt. Twee jaar geleden heb ik een nieuwe pc gekocht en alle gegevens van de oude laten overzetten. Ik heb nu die software terug nodig om enkele videotapes van mijn Sonycamera te downloaden. Wanneer ik het programma Film op DVD 7 wil opstarten krijg ik de melding dat een programma-onderdeel niet is gevonden en dat de installatiedisk moet geplaatst worden (zie bijgevoegde printscreens).

Helaas vind ik die installatiedisk niet meer terug. Kan u mij a.u.b. depanneren?

Ook nog het volgende: de USB-video-omzetter is altijd bewaard geweest in de originele doos maar voelt nu heel plakkerig aan. Is dit normaal?

Datum van aankoop van de software; 16/7/2008.

Ik werk nu met Windows 11.

Met dank bij voorbaat.

François Sellekaerts

Tel 02/xxxxxxx – mobiel +32 4xxxxxxxxx

Ivm evt misbruik nummer gedeeltelijk verwijderd door mi-bo

Reacties

mi-bo schreef op 20.09.2022 om 15:31 uur

@Franois-Sellekaerts

Als moderator telefoon nummer gedeeltelijk verwijderd.

Dan een reactie : het is niet mogelijk om een product dat is uitgegeven in 2007, dat vermoedelijk onder goed onder Windows XP werkte te laten werken onder Windows11.

Probleem:

er zijn geen besturing drivers voor de Usb-omzetter.

Gr

Michael

Bol schreef op 20.09.2022 om 18:23 uur

@Franois-Sellekaerts

Hallo François,

......Wanneer ik het programma Film op DVD 7 wil opstarten krijg ik de melding dat een programmaonderdeel niet is gevonden en dat de installatiedisk moet geplaatst worden....

Film op DVD 7 uit 2008 is helaas niet onder Windows 11 installeren, maar ook niet meer vanaf de Magix Server te downloaden.

...de USB-video-omzetter nu heel plakkerig aan....

Veel producten zijn voorzien van een laagje zacht plastic. Het plastic is bedoeld om een betere grip te hebben. Maar in veel gevallen wordt dat plastic na een tijdje plakkerig en onaangenaam om aan te raken. Ik had dit ook met mijn computermuis en met een draagbaar radiootje. Met moeite, heb ik deze kunnen schoonmaken met terpentine.

....Ik heb nu die software terug nodig om enkele videotapes van mijn Sonycamera te downloaden.... 

U zou daarvoor de laatste Magix Red uw Video's kunnen aanschaffen. Zie: https://www.magix.com/nl/video/red-uw-videos/

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 20.09.2022, 18:25, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Franois-Sellekaerts schreef op 21.09.2022 om 14:11 uur

Is een nieuwe USB-omvormer een oplossing? of moet de software ook vernieuwd worden?

Groeten,

François

mi-bo schreef op 21.09.2022 om 14:40 uur

@Franois-Sellekaerts

Magix verkoopt geen losse USB-omzetter meer alleen een kompleet pakket,

Zie: deze link

https://www.magix.com/nl/video/red-uw-videos/

Daarmee kunt U onder Windows11 zonder problemen Uw analoge beelden digitaliseren.

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 21.09.2022 om 15:40 uur

@Franois-Sellekaerts

Hallo François,

.....Is een nieuwe USB-omvormer een oplossing? of moet de software ook vernieuwd worden?...

Een nieuwe Magix USB video omvormer zou voor u een oplossing kunnen zijn, maar dan moet u ook uw software vernieuwen, daar de software Magix Film op DVD 7 te oud is en niet meer onder Windows 11 te installeren is.

Zoals ik al reeds eerder heb aangegeven, kunt u de Magix USB video omzetter incl. software voor ad: €49,99 + €4,99 verzendkosten aanschaffen bij Magix Duitsland. Zie: https://www.magix.com/nl/video/red-uw-videos/ en klik op het winkelwagentje.

Ik wens u succes,

Rob (forum moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 21.09.2022, 15:52, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Franois-Sellekaerts schreef op 27.09.2022 om 15:40 uur

Ik heb de nieuwe versie gekocht en geïnstalleerd en getest. De verbinding met mijn SonyHandycam DCR-HC40F (die op mini dv tapecassetjes opneemt) is gekoppeld met een A/V kabel aan de USB-video omzetter.

De gedownloade videofiles zijn in formaat 4:6 en niet in het originele 16:9 en hebben als extensie .mxv.

Ik doe allang mijn videomontage met PinnacleStudio en kan hier die files niet ophalen en ook niet openen met Windows Media Player

Wat is mijn probleem?

Bedankt bij voorbaat voor uw hulp!

François

 

 

 

mi-bo schreef op 27.09.2022 om 17:42 uur

@Franois-Sellekaerts

Jammer dat U niet eerder aan had gegeven wat voor camera U heeft, gezien het mini dv is had een fire-wire kaart voldoende geweest, een I-link kabel tussen Pc/laptop naar de camera.(de opgenomen beelden zijn 16:9).

Nu gaat U gedigitaliseerde beelden via (RGB)kabel analoog importeren(4:3).

Wat betreft gedigitaliseerde beelden van Pinnacle die zijn niet te lezen in Magix RUV2022, er wordt een andere extensie gebruikt 4:6 ipv 4:3

Deze bestanden:

"De gedownloade videofiles zijn in formaat 4:6 en niet in het originele 16:9 en hebben als extensie .mxv. komen van Pinnacle als ik mij niet vergis.

Als U de mogelijkheid heeft om een insteek kaart te plaatsen voor I-link( https://www.amazon.nl/PCI-express-kaart-PCIe-FireWire-400-IEEE1394a/dp/B09MDGXG56/ref=mp_s_a_1_1?crid=GXZDOVE8BIVC&keywords=fire-wire+kaart&qid=1664293457&qu=eyJxc2MiOiIxLjg1IiwicXNhIjoiMC4wMCIsInFzcCI6IjAuMDAifQ%3D%3D&sprefix=fire-wire+kaart%2Caps%2C111&sr=8-1) dan kunt U beelden van camera via Video Easy wat in het MAGIX RUV 2022 zit gaan importeren.

Gr.

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 27.09.2022 om 18:44 uur

@Franois-Sellekaerts

Hallo François,

....De gedownloade videofiles zijn in formaat 4:6 en niet in het originele 16:9 en hebben als extensie mxv.....

  • Zelf heb ik geen RUV USB video omzetter meer. Voor zover ik het nog weet kunt u voor het overzetten in het menu aangeven, dat de overdracht op 16:9 moet gebeuren.
  • Bestandsextensie MXV (Magix eXtensie Video) is alleen afspeelbaar en te werken in Magix programma's. Dit is de rede dat de MXV bestanden niet afspeelbaar zijn via Windows Media Player en Pinnacle. U moet deze altijd eerst met Video Easy 2022 of een ander Magix programma exporteren als een MP4 bestand.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 27.09.2022, 19:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Franois-Sellekaerts schreef op 29.09.2022 om 14:01 uur

Beste Michael,

Bedankt voor uw reactie. Ik zal de optie via i-link verder onderzoeken met behulp van een iter (ben zelf al 82 en niet meer zo mee met de nieuwe mogelijkheden).

Ik ga de nieuw gekochte software terug sturen daar die voor mij niet meer bruikbaar is. Ik veronderstel dat naar "Magix Software" in Duitsland is?

 

Bol schreef op 29.09.2022 om 14:23 uur

@Franois-Sellekaerts

Hallo François,

U kunt de software binnen 14 dagen na aankoop herroepen / terugsturen zonder opgaaf van redenen. Zie hiervoor de tekst onderin van uw opdrachtbevestigingsmail.

Ik wens u heel veel succes met installeren van een FireWire kaart.

Met vriendelijke groet,

Rob (form moderator)

diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 29.09.2022, 14:39, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.09.2022 om 14:38 uur

@Franois-Sellekaerts

Franois, dank voor Uw uitgebreide informatie gezien Uw dierbare leeftijd.

Als U via hulp een insteek kaart koopt en in de Pc laat plaatsen, kunt U alle beelden die zijn opgenomen met "SonyHandycam DCR-HC40F" inladen via software programma dat bij MAGIX RUV2022 hoort .

Dan zonder problemen voorlopig met Windows11 verder gaan met Uw hobby.

Vriendelijke groet

Michael

mi-bo schreef op 29.09.2022 om 15:04 uur

@Franois-Sellekaerts

Een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord,

Als U het product wilt retourneren,

Is dit product dit via MAGIX Shop is besteld, zal het vermoedelijk naar Lubecke(Duitsland)worden gestuurd.

Is het bv via Bol.com of Amazon dan zal U daar een mail naar toe moeten sturen op welke manier U dat het beste kunt doen.

Is het via een winkel gekocht, daar terug brengen.

Gr

Michael