Ik kan nu geen AC3 meer gebruiken in VDL 2021. Kan ik net andere programma's van Magix die toepassing wel verkrijgen? Ik vind het onplezierig om dat te moeten missen! Weet iemand wat te doen? Groet Willem
Ik heb zo'n vermoeden, dat u VDL 2021 hebt geüpdatet naar de versie 20.0.1.80. Als dat zo is hebt u dan ook VC_redist.x64.exe gedownload en geïnstalleerd?
Als laatste heb je geschreven dat AC3 wel in VDL 2021 kunt gebruiken. Maar bij mij gaat dat volgens mij tenminste niet! Ik maak een image voor een SD-AVCHD film; daarbij krijg ik de melding dat ik alleen maar in stereo kan exporteren!
Dat is voor mij niet te doen: "Alles wat ik tot op heden gemaakt heb is SD-AVCHD met surround (AC3)". Graag wil ik van je weten hoe ik daar naar toe kan werken, of met met welk ander Magix-programma ik dat kan bereiken.
Ik heb nu noodzakelijkerwijs deze morgen VDL 2020 erop gezet. Die werkt als vanouds, doch niet zo vloeiend dan de 2021-versie.
Graag goede oplossingen voor een betere toekomst. Groet Willem
In november heeft u al een gelijksoortige topic geplaatst. Bij het upgraden naar VDL 2021 versie 20.0.1.73 hebt Magix de mogelijkheid 5.1. Surround export op Windows 8/10 reeds verwijderd. Zie dit antwoord: klik hier
Als u toch als 5.1. surround wilt exporteren vanuit Magix VDL 2021 versie 20.0.1.80 dan moet u uw project exporteren als een WMV bestand.
Als dit WMV bestand wilt converteren naar een MP4 5.1. Surround bestand, gebruik hier dan bv. Handbrake (freeware) voor.
Dat u Handbrake een slecht programma vind, dat kan komen omdat u deze (nog) niet op de juiste manier gebruikt. In Handbrake (freeware) zitten heel veel mogelijkheden. Zelf gebruik ik het al jaren met plezier en heb daar geen slechte ervaringen mee. Maar dit is mijn persoonlijke visie.
...Is pro of vegas in staat AC3 surround te produceren?....
Pro X12 hebt u dezelfde problemen als in VDL 2021
Voor Vegas weet ik het niet, zie hiervoor Vegas Community. klik hier
Als alternatief zou u kunnen overwegen om uw projecten te exporteren als een AC-3 Surround .M2TS bestand.
Ga je dan elk filmbestandje/ geluidsbestand eerst via Handbrake naar VDL halen? Kan je op een gedetailleerde wiize instrueren wat ik moet doen om surround op SD AVCHD HQ te plaatsen?
De aangedragen link van VEGAS klik hier had ik ook al gezien en gedeeltelijk gelezen. Voor zover ik tot nu toe kon / kan beoordelen, zal ook VEGAS Pro 18 uw probleem niet oplossen. Zie de afbeelding, die ik heb omgezet naar het Nederlands.
VEGAS 18, Video Pro X12 en Video deluxe 2021, met deze drie Magix programma's kunt een AC-3 5.1 surround exporteren als een MTS bestand of op Blu-Ray branden.
Maar zoals u in het onderstaande afbeelding kan zien. hebt VEGAS AC3 nooit ondersteund in een MP4 container, maar alleen uit transportstromen.
Dat zou kunnen kloppen, maar ik Vegas 18 niet. Als ik een testversie neem kan ik het niet uitproberen. Kopen en dán proberen wordt te gek!
Ik had een goede methode op VDL. Dat is teniet gedaan door? ... Ik zit nu met de gevolgen.
Vandaag ben ik toch weer aan het proberen om iets met Handbrake te doen: Het gekke is dat Handbrake een complete film er in een uur doordraait. Terwijl als ik het vanuit VDL op SD zet er een hele nacht renderen met Intel nodig is. Zal dus een flink kwaliteitsverlies inhouden!
Hierover heb ik weer eens een mail naar Magix gedaan. Nog niks gehoord. Dus afwachten.
Als moderator, vind ik het zeker jammer, dat Magix Duitsland voor u en andere forumleden de mogelijkheid hebt ontnomen om een mp4 bestand als een AC-3 - 5.1 surround te exporteren. Waarom Magix deze beslissing hebt genomen, daar kan ik geen antwoorden opgeven. Want dit forum staat geheel los van Magix Support.
Als Handbrake een complete film er in een uur converteert, wil dat niet per definitie niet zeggen, dat er grote kwaliteitsverliezen optreedt, dit is mij nog niet echt opgevallen. U zou natuurlijk ook kunnen zeggen, dat Video Deluxe te traag rendeert. Dat is mij al meerdere keren opgevallen.
Ik ben benieuwd hoe Magix Support op uw mailtje reageert. Hou mij op de hoogte.